Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | SAYD2238040 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar Gökalp |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, sağlık sektöründeki önemli ve güncel konularla ilgili derinlemesine çalışma yapmasını, sunmasını ve tartışmaya açmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Sağlık sektöründe yönetim ve teknolojik inovasyon projelerinin finansmanı,2. Sağlık sektöründe yönetim ve teknolojik inovasyon projelerinin finansmanı,3. Sağlık sektöründeki makro politikaları etkileyen faktörler,4. Sağlık sektöründeki makro politikaları etkileyen faktörler,5. Sağlık sisteminin performansı,6. Sağlık sisteminin performansı,7. Sunum için hazırlık,8. Sunum için hazırlık,9. Öğrenci sunumu,10. Öğrenci sunumu,11. Öğrenci sunumu,12. Öğrenci sunumu,13. Öğrenci sunumu,14. Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda, öğrenci; | ||
1. Bir konuyu derinlemesine inceleyebilecek ve paylaşabilecektir. | 14 | E |
1.1. Konu hakkında ulusal ve uluslararası literatür taraması yapar. | 14 | |
1.2. Tarama neticesinde topladığı bilgileri yorumunu katarak derler. | 14 | |
1.3. İncelediği konu hakkında edindiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak tartışmaya açar. | 10, 16, 18, 19, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Sağlık sektöründe yönetim ve teknolojik inovasyon projelerinin finansmanı | |
2 | 2. Sağlık sektöründe yönetim ve teknolojik inovasyon projelerinin finansmanı | |
3 | 3. Sağlık sektöründeki makro politikaları etkileyen faktörler | |
4 | 4. Sağlık sektöründeki makro politikaları etkileyen faktörler | |
5 | 5. Sağlık sisteminin performansı | |
6 | 6. Sağlık sisteminin performansı | |
7 | 7. Sunum için hazırlık | |
8 | 8. Sunum için hazırlık | |
9 | 9. Öğrenci sunumu | |
10 | 10. Öğrenci sunumu | |
11 | 11. Öğrenci sunumu | |
12 | 12. Öğrenci sunumu | |
13 | 13. Öğrenci sunumu | |
14 | 14. Genel değerlendirme |
Kaynak |
Öğretim üyesine ait ders notları ve seçilen konuyla ilgili ulusal ve uluslararası literatür |
Seçilen seminer konusuyla ilgili ulusal ve uluslararası kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve gelişmeleri takip eder. | X | |||||
2 | 2. Disiplinlerarası bakış açısıyla sağlık politikalarının kritik değerlendirmesini yaparak, yeni bir kavramsal çerçeve geliştirir, bu çerçeveyi bilimsel olarak analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | 3. Sağlık yönetimi alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır. | X | |||||
4 | 4. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular. | X | |||||
5 | 5. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün bir konunun eleştirel analizini ve sentezini yapar. | X | |||||
6 | 6. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı tek başına gerçekleştirerek bilime katkıda bulunur. | X | |||||
7 | 7. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yapmış olduğu bilimsel bir çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
8 | 8. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
9 | 9. Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni fikir ve/veya yöntem geliştirir. | X | |||||
10 | 10. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda ürettiği özgün görüşlerini çeşitli platformlarda yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
11 | 11. En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | X | |||||
12 | 12. Sağlık yönetimi ile ilgili politik, ekonomik, teknolojik, sosyal, demografik ve kültürel ilerlemeler hakkında toplumu bilgilendirme sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
13 | 13. Sağlık yönetimi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir veya çözüm üretilmesini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 15 | 75 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 40 | 200 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 305 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(305/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | SAYD2238040 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar Gökalp |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, sağlık sektöründeki önemli ve güncel konularla ilgili derinlemesine çalışma yapmasını, sunmasını ve tartışmaya açmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Sağlık sektöründe yönetim ve teknolojik inovasyon projelerinin finansmanı,2. Sağlık sektöründe yönetim ve teknolojik inovasyon projelerinin finansmanı,3. Sağlık sektöründeki makro politikaları etkileyen faktörler,4. Sağlık sektöründeki makro politikaları etkileyen faktörler,5. Sağlık sisteminin performansı,6. Sağlık sisteminin performansı,7. Sunum için hazırlık,8. Sunum için hazırlık,9. Öğrenci sunumu,10. Öğrenci sunumu,11. Öğrenci sunumu,12. Öğrenci sunumu,13. Öğrenci sunumu,14. Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda, öğrenci; | ||
1. Bir konuyu derinlemesine inceleyebilecek ve paylaşabilecektir. | 14 | E |
1.1. Konu hakkında ulusal ve uluslararası literatür taraması yapar. | 14 | |
1.2. Tarama neticesinde topladığı bilgileri yorumunu katarak derler. | 14 | |
1.3. İncelediği konu hakkında edindiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak tartışmaya açar. | 10, 16, 18, 19, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Sağlık sektöründe yönetim ve teknolojik inovasyon projelerinin finansmanı | |
2 | 2. Sağlık sektöründe yönetim ve teknolojik inovasyon projelerinin finansmanı | |
3 | 3. Sağlık sektöründeki makro politikaları etkileyen faktörler | |
4 | 4. Sağlık sektöründeki makro politikaları etkileyen faktörler | |
5 | 5. Sağlık sisteminin performansı | |
6 | 6. Sağlık sisteminin performansı | |
7 | 7. Sunum için hazırlık | |
8 | 8. Sunum için hazırlık | |
9 | 9. Öğrenci sunumu | |
10 | 10. Öğrenci sunumu | |
11 | 11. Öğrenci sunumu | |
12 | 12. Öğrenci sunumu | |
13 | 13. Öğrenci sunumu | |
14 | 14. Genel değerlendirme |
Kaynak |
Öğretim üyesine ait ders notları ve seçilen konuyla ilgili ulusal ve uluslararası literatür |
Seçilen seminer konusuyla ilgili ulusal ve uluslararası kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve gelişmeleri takip eder. | X | |||||
2 | 2. Disiplinlerarası bakış açısıyla sağlık politikalarının kritik değerlendirmesini yaparak, yeni bir kavramsal çerçeve geliştirir, bu çerçeveyi bilimsel olarak analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | 3. Sağlık yönetimi alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır. | X | |||||
4 | 4. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular. | X | |||||
5 | 5. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün bir konunun eleştirel analizini ve sentezini yapar. | X | |||||
6 | 6. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı tek başına gerçekleştirerek bilime katkıda bulunur. | X | |||||
7 | 7. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yapmış olduğu bilimsel bir çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
8 | 8. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
9 | 9. Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni fikir ve/veya yöntem geliştirir. | X | |||||
10 | 10. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda ürettiği özgün görüşlerini çeşitli platformlarda yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
11 | 11. En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | X | |||||
12 | 12. Sağlık yönetimi ile ilgili politik, ekonomik, teknolojik, sosyal, demografik ve kültürel ilerlemeler hakkında toplumu bilgilendirme sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
13 | 13. Sağlık yönetimi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir veya çözüm üretilmesini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |