Bu dersin amacı, öğrencilere kognitif sinirbilim alanındaki belirli konuları derinlemesine anlama ve inceleme fırsatı sunmaktır. Kognitif sinirbilim, zihinsel süreçleri, öğrenmeyi, belleği, dilin işleyişini ve diğer bilişsel yetenekleri anlamaya odaklanan bir disiplindir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş ve Temel Kavramlar,Bellek ve Öğrenme,Algı ve Dikkat-1,Algı ve Dikkat-2,Dil ve Beyin-1,Dil ve Beyin-2,Duygusal Sinirbilim,Karar Verme ve Problem Çözme,Öğrenci Sunumları-1,Öğrenci Sunumları-1,Öğrenci Sunumları-3,Öğrenci Sunumları-4; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Kognitif sinirbilimin temel kavramlarını ve teorilerini bilir ve anlar.
10, 16, 9
A, E, F
Beyin ve zihin arasındaki temel ilişkileri kavrar.
10, 16, 9
A, E, F
Farklı bellek türleri ve süreçleri hakkında bilgi sahibidir.
10, 16, 9
A, E, F
Algı süreçlerini ve modellerini kavrar.
10, 16, 9
A, E, F
Problem çözme becerileri ve nörolojik temelleri hakkında bilgi sahibi olur.
10, 16, 9
A, E, F
Mevcut teorileri, bulguları ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
10, 16, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş ve Temel Kavramlar
Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
2
Bellek ve Öğrenme
Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
3
Algı ve Dikkat-1
Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
4
Algı ve Dikkat-2
Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
5
Dil ve Beyin-1
Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
6
Dil ve Beyin-2
Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
7
Duygusal Sinirbilim
Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
8
Karar Verme ve Problem Çözme
Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
9
Öğrenci Sunumları-1
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
10
Öğrenci Sunumları-1
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
11
Öğrenci Sunumları-3
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
12
Öğrenci Sunumları-4
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
5
Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
X
6
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
7
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
8
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
9
Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
10
Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir.
11
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KOGNİTİF SİNİRBİLİMDE SEÇME KONULAR
SNBD1211781
Bahar Dönemi
2+0
2
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU
Dersi Verenler
Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Doç.Dr. Erol YILDIRIM
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere kognitif sinirbilim alanındaki belirli konuları derinlemesine anlama ve inceleme fırsatı sunmaktır. Kognitif sinirbilim, zihinsel süreçleri, öğrenmeyi, belleği, dilin işleyişini ve diğer bilişsel yetenekleri anlamaya odaklanan bir disiplindir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş ve Temel Kavramlar,Bellek ve Öğrenme,Algı ve Dikkat-1,Algı ve Dikkat-2,Dil ve Beyin-1,Dil ve Beyin-2,Duygusal Sinirbilim,Karar Verme ve Problem Çözme,Öğrenci Sunumları-1,Öğrenci Sunumları-1,Öğrenci Sunumları-3,Öğrenci Sunumları-4; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Kognitif sinirbilimin temel kavramlarını ve teorilerini bilir ve anlar.
10, 16, 9
A, E, F
Beyin ve zihin arasındaki temel ilişkileri kavrar.
10, 16, 9
A, E, F
Farklı bellek türleri ve süreçleri hakkında bilgi sahibidir.
10, 16, 9
A, E, F
Algı süreçlerini ve modellerini kavrar.
10, 16, 9
A, E, F
Problem çözme becerileri ve nörolojik temelleri hakkında bilgi sahibi olur.
10, 16, 9
A, E, F
Mevcut teorileri, bulguları ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
10, 16, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş ve Temel Kavramlar
Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
2
Bellek ve Öğrenme
Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
3
Algı ve Dikkat-1
Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
4
Algı ve Dikkat-2
Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
5
Dil ve Beyin-1
Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
6
Dil ve Beyin-2
Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
7
Duygusal Sinirbilim
Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
8
Karar Verme ve Problem Çözme
Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
9
Öğrenci Sunumları-1
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
10
Öğrenci Sunumları-1
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
11
Öğrenci Sunumları-3
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
12
Öğrenci Sunumları-4
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
5
Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
X
6
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
7
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
8
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
9
Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
10
Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir.
11
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.