Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KOGNİTİF SİNİRBİLİM | SNBD1240050 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 18:30-19:15 Perşembe 19:30-20:15 Perşembe 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilişsel sinirbilim çerçevesinde beyin ve bilişsel işlevler ilişkisinin anlaşılması. Bu ilişki üzerinden bilişsel bozuklukların nöroanatomik özelliklerinin değerlendirilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Biliş, davranış ve beyin,Motor Sistemler /Sensorimotor Entegrasyon,Duyumdan Algıya,Emosyonlar ve Bedenin Temsili,Karar verme Sosyal Biliş, Özgür İrade,Bilinç,Hemisferik Asimetri ve Özelleşme,Dikkat,Dil,Bellek ve Öğrenme,Bilgi, Bilginin Temsili, Anlam ve Anlama,Düşünme, Kavramlar ve Akıl Yürütme Biçimleri,Gelişim Nöroplastisite ve Birey Oluş,Yapısal/Fonksiyonel Network Olarak Beyin ve Nööropatoloji/Nöromüdülasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kognitif sinirbilim kavramlarının tanır. Beyin-biliş-davranış ilişkisinin tanır. | 16, 19, 9 | |
Dikkat, bellek, dil, düşünme, lateralizasyon konularını kapsayan kognitif fonksiyonların tanır, değerlendirme tekniklerini kullanabilir. | 10, 13, 16, 19, 9 | |
Dikkat, bellek, dil ve düşünme işlevleri kapsayan kognitif fonksiyonlarını tanır ve örneklendirir. | 10, 13, 16, 17, 19, 9 | |
Nöropatofizyoloji, nörodejeneratif hastalıklar, nörogörüntüleme ve nöromodulasyon üzerinden bilişsel fonksiyonlarını tanır. | 10, 16, 19, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biliş, davranış ve beyin | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
2 | Motor Sistemler /Sensorimotor Entegrasyon | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
3 | Duyumdan Algıya | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
4 | Emosyonlar ve Bedenin Temsili | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
5 | Karar verme Sosyal Biliş, Özgür İrade | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
6 | Bilinç | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
7 | Hemisferik Asimetri ve Özelleşme | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
8 | Dikkat | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
9 | Dil | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
10 | Bellek ve Öğrenme | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
11 | Bilgi, Bilginin Temsili, Anlam ve Anlama | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
12 | Düşünme, Kavramlar ve Akıl Yürütme Biçimleri | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
13 | Gelişim Nöroplastisite ve Birey Oluş | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
14 | Yapısal/Fonksiyonel Network Olarak Beyin ve Nööropatoloji/Nöromüdülasyon | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
Kaynak |
Hussain M, Schot JM. Cognitive Neurology and Dementia 2016-Oxford-Textbook/ Glasgow |
Buckner 2019 The brain' s default updated anatomy, physiology and evolving insights. Pearson 2019 The human imagination the cognitive neuroscience of visual mental imagery. Lee 2022 Predicting memory from the network structure of naturalistic events. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. | X | |||||
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | X | |||||
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | X | |||||
5 | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | X | |||||
6 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | X | |||||
7 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | X | |||||
8 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | X | |||||
9 | Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | X | |||||
10 | Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir. | X | |||||
11 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 9 | 126 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 42 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KOGNİTİF SİNİRBİLİM | SNBD1240050 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 18:30-19:15 Perşembe 19:30-20:15 Perşembe 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilişsel sinirbilim çerçevesinde beyin ve bilişsel işlevler ilişkisinin anlaşılması. Bu ilişki üzerinden bilişsel bozuklukların nöroanatomik özelliklerinin değerlendirilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Biliş, davranış ve beyin,Motor Sistemler /Sensorimotor Entegrasyon,Duyumdan Algıya,Emosyonlar ve Bedenin Temsili,Karar verme Sosyal Biliş, Özgür İrade,Bilinç,Hemisferik Asimetri ve Özelleşme,Dikkat,Dil,Bellek ve Öğrenme,Bilgi, Bilginin Temsili, Anlam ve Anlama,Düşünme, Kavramlar ve Akıl Yürütme Biçimleri,Gelişim Nöroplastisite ve Birey Oluş,Yapısal/Fonksiyonel Network Olarak Beyin ve Nööropatoloji/Nöromüdülasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kognitif sinirbilim kavramlarının tanır. Beyin-biliş-davranış ilişkisinin tanır. | 16, 19, 9 | |
Dikkat, bellek, dil, düşünme, lateralizasyon konularını kapsayan kognitif fonksiyonların tanır, değerlendirme tekniklerini kullanabilir. | 10, 13, 16, 19, 9 | |
Dikkat, bellek, dil ve düşünme işlevleri kapsayan kognitif fonksiyonlarını tanır ve örneklendirir. | 10, 13, 16, 17, 19, 9 | |
Nöropatofizyoloji, nörodejeneratif hastalıklar, nörogörüntüleme ve nöromodulasyon üzerinden bilişsel fonksiyonlarını tanır. | 10, 16, 19, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biliş, davranış ve beyin | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
2 | Motor Sistemler /Sensorimotor Entegrasyon | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
3 | Duyumdan Algıya | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
4 | Emosyonlar ve Bedenin Temsili | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
5 | Karar verme Sosyal Biliş, Özgür İrade | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
6 | Bilinç | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
7 | Hemisferik Asimetri ve Özelleşme | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
8 | Dikkat | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
9 | Dil | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
10 | Bellek ve Öğrenme | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
11 | Bilgi, Bilginin Temsili, Anlam ve Anlama | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
12 | Düşünme, Kavramlar ve Akıl Yürütme Biçimleri | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
13 | Gelişim Nöroplastisite ve Birey Oluş | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
14 | Yapısal/Fonksiyonel Network Olarak Beyin ve Nööropatoloji/Nöromüdülasyon | Önerilmiş yardımcı kitaplardan ilgili bölümlerin ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
Kaynak |
Hussain M, Schot JM. Cognitive Neurology and Dementia 2016-Oxford-Textbook/ Glasgow |
Buckner 2019 The brain' s default updated anatomy, physiology and evolving insights. Pearson 2019 The human imagination the cognitive neuroscience of visual mental imagery. Lee 2022 Predicting memory from the network structure of naturalistic events. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. | X | |||||
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | X | |||||
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | X | |||||
5 | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | X | |||||
6 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | X | |||||
7 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | X | |||||
8 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | X | |||||
9 | Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | X | |||||
10 | Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir. | X | |||||
11 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |