Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
LABORATUVAR ROTASYONU - I | TFİD1122150 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi,
Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri |
Dersin Amacı | Doktora düzeyinde eğitim alan öğrencilerin her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-I” dersinin laboratuvar güvenliği ve kuralları, ileri moleküler biyoloji teknikleri, proteomiks ve genomiks uygulamaları, akım sitometrisi ve analizi, histolojik uygulamalar, mikroskop sistemlerinde görüntüleme ve analizi, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında yapılan çalışmalara ve araştırma konularına dair ileri bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda Pratik yapmalarını ve tez çalışmalarının kuramsal deneysel aşamalarına destek sağlamalarıdır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-1, Lab-1,İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-2, Lab-2
,Elektrofizyoloji laboratuvarı,İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-3, Lab-3,Hücre kültürü uygulamaları,Flow sitometri ve data analizi
,Lab Defteri Değerlendirmesi,Immunohistokimya,Medisinal Kimya ve ilaç uygulamaları,Genomiks ve Proteomiks Metodolojisi,Mikroskopik Görüntüleme ve Analizi,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-I,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-II
,Lab Defteri Değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks, immunohistokimya, mikroskop sistemleri, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında uygulamalı pratik gözlemler ile ileri düzeyde deneysel yöntemleri ve analiz stratejilerini açıklar. | 14, 17, 2, 9 | A, E |
Yeni araştırma tekniklerini, araştırır, uygular ve tez çalışmalarına katkı sağlar.
| 14, 17, 2, 9 | A, E |
Farklı teknikleri içeren bilimsel çalışmaların prensiplerini kavrar ve çözüm üretir. | 14, 17, 2, 9 | A, E |
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar ve kullanır.
| 14, 17, 2, 9 | A, E |
İleri düzeyde bilimsel veri analiz yöntemlerini açıklar.
| 14, 17, 2, 9 | A, E |
Laboratuvarda güvenli çalışma pratiği ve biyolojik güvenlik konularını açıklar ve yorumlar.
| 14, 17, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-1, Lab-1 | Bireysel hazırlık |
2 | İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-2, Lab-2
| Bireysel hazırlık |
3 | Elektrofizyoloji laboratuvarı | Bireysel hazırlık |
4 | İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-3, Lab-3 | Bireysel hazırlık |
5 | Hücre kültürü uygulamaları | Bireysel hazırlık |
6 | Flow sitometri ve data analizi
| Bireysel hazırlık |
7 | Lab Defteri Değerlendirmesi | Bireysel hazırlık ve ders notları |
8 | Immunohistokimya | Bireysel hazırlık |
9 | Medisinal Kimya ve ilaç uygulamaları | Bireysel hazırlık |
10 | Genomiks ve Proteomiks Metodolojisi | Bireysel hazırlık |
11 | Mikroskopik Görüntüleme ve Analizi | Bireysel hazırlık |
12 | Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-I | Bireysel hazırlık |
13 | Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-II
| Bireysel hazırlık |
14 | Lab Defteri Değerlendirmesi | Lab notebook evaluation |
Kaynak |
Laboratory Biosafety Manuel(Third edition) 1. Containment of biohazard 2. Laboratoaries - standards 3. Laboratory infection - prevention and control 4. Manuals I. Title . ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/ CDS/ CSR/ LYO2004. 11 |
İnternet veritabanı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.
| | | | | |
2 | Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | | | | | |
3 | Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | | X | | | |
4 | Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular. | | X | | | |
5 | Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir. | | X | | | |
6 | Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir | | | X | | |
7 | Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir | | X | | | |
8 | Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır. | | | | | |
9 | Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır. | | | | | |
10 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | | | | | |
11 | Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder. | | X | | | |
12 | Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir. | | | X | | |
13 | Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 10 | 140 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 182 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(182/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
LABORATUVAR ROTASYONU - I | TFİD1122150 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi,
Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri |
Dersin Amacı | Doktora düzeyinde eğitim alan öğrencilerin her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-I” dersinin laboratuvar güvenliği ve kuralları, ileri moleküler biyoloji teknikleri, proteomiks ve genomiks uygulamaları, akım sitometrisi ve analizi, histolojik uygulamalar, mikroskop sistemlerinde görüntüleme ve analizi, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında yapılan çalışmalara ve araştırma konularına dair ileri bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda Pratik yapmalarını ve tez çalışmalarının kuramsal deneysel aşamalarına destek sağlamalarıdır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-1, Lab-1,İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-2, Lab-2
,Elektrofizyoloji laboratuvarı,İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-3, Lab-3,Hücre kültürü uygulamaları,Flow sitometri ve data analizi
,Lab Defteri Değerlendirmesi,Immunohistokimya,Medisinal Kimya ve ilaç uygulamaları,Genomiks ve Proteomiks Metodolojisi,Mikroskopik Görüntüleme ve Analizi,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-I,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-II
,Lab Defteri Değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks, immunohistokimya, mikroskop sistemleri, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında uygulamalı pratik gözlemler ile ileri düzeyde deneysel yöntemleri ve analiz stratejilerini açıklar. | 14, 17, 2, 9 | A, E |
Yeni araştırma tekniklerini, araştırır, uygular ve tez çalışmalarına katkı sağlar.
| 14, 17, 2, 9 | A, E |
Farklı teknikleri içeren bilimsel çalışmaların prensiplerini kavrar ve çözüm üretir. | 14, 17, 2, 9 | A, E |
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar ve kullanır.
| 14, 17, 2, 9 | A, E |
İleri düzeyde bilimsel veri analiz yöntemlerini açıklar.
| 14, 17, 2, 9 | A, E |
Laboratuvarda güvenli çalışma pratiği ve biyolojik güvenlik konularını açıklar ve yorumlar.
| 14, 17, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-1, Lab-1 | Bireysel hazırlık |
2 | İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-2, Lab-2
| Bireysel hazırlık |
3 | Elektrofizyoloji laboratuvarı | Bireysel hazırlık |
4 | İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-3, Lab-3 | Bireysel hazırlık |
5 | Hücre kültürü uygulamaları | Bireysel hazırlık |
6 | Flow sitometri ve data analizi
| Bireysel hazırlık |
7 | Lab Defteri Değerlendirmesi | Bireysel hazırlık ve ders notları |
8 | Immunohistokimya | Bireysel hazırlık |
9 | Medisinal Kimya ve ilaç uygulamaları | Bireysel hazırlık |
10 | Genomiks ve Proteomiks Metodolojisi | Bireysel hazırlık |
11 | Mikroskopik Görüntüleme ve Analizi | Bireysel hazırlık |
12 | Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-I | Bireysel hazırlık |
13 | Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-II
| Bireysel hazırlık |
14 | Lab Defteri Değerlendirmesi | Lab notebook evaluation |
Kaynak |
Laboratory Biosafety Manuel(Third edition) 1. Containment of biohazard 2. Laboratoaries - standards 3. Laboratory infection - prevention and control 4. Manuals I. Title . ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/ CDS/ CSR/ LYO2004. 11 |
İnternet veritabanı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.
| | | | | |
2 | Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | | | | | |
3 | Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | | X | | | |
4 | Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular. | | X | | | |
5 | Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir. | | X | | | |
6 | Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir | | | X | | |
7 | Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir | | X | | | |
8 | Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır. | | | | | |
9 | Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır. | | | | | |
10 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | | | | | |
11 | Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder. | | X | | | |
12 | Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir. | | | X | | |
13 | Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:28Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:29