Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MAHREMİYET | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mahremiyet; bireyin maddi ve manevi olmak üzere sahip olduğu değerlerin korunması gereken bir hak, bir duygu olarak değerlendirilmektedir. Bireyin toplumda ve diğer bireylerle ilişkilerinde önemli derecede rol oynayan bu kavram sağlık sektöründe de hasta mahremiyeti olarak gündeme gelmektedir. Mahremiyet hakkı dünya genelinde temel insan hakları arasındadır. Hasta Hakları Yönetmeliği ve diğer yasal düzenlemeler, ilgili kişilere hasta mahremiyetini koruma zorunluluğu getirmesine rağmen klinik pratikte bu konunun ihlal edildiği birçok durum gözlenebilmektedir. Bu ders kapsamında mahremiyet olgusunun vaka örnekleriyle incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mahremiyet Kavramı,Mahremiyetle ilgili mevzuat,Hasta Hakları Yönetmeliğinde Mahremiyet Hakkı,Kişisel Verilerin Gizliliği,Bedensel Mahremiyet,Zihinsel Mahremiyet,ARASINAV,Sırdaşlığın Meşru Çiğnenişi,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,GENEL SINAV; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| 10, 14, 18, 19, 3, 5, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Mahremiyet Kavramı | |
2 | Mahremiyetle ilgili mevzuat | |
3 | Hasta Hakları Yönetmeliğinde Mahremiyet Hakkı | |
4 | Kişisel Verilerin Gizliliği | |
5 | Bedensel Mahremiyet | |
6 | Zihinsel Mahremiyet | |
7 | ARASINAV | |
8 | Sırdaşlığın Meşru Çiğnenişi | |
9 | Öğrenci Sunumları | |
10 | Öğrenci Sunumları | |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | GENEL SINAV | |
Kaynak |
1- Beauchamp, T.L., Childress, J.F.; “Biyomedikal Etik Prensipleri”, (Yedinci Edisyon, Çev: M.Kemal Temel), BETİM, İstanbul, 2017.
2- Sarı, N. ve ark. (2007); "Tıp Tarihi ve Tıp Etiği Ders Kitabı", Cerrahpaşa Tıp Fak. yayını, İstanbul.
3- Çobanoğlu, N. (2007); “Tıp Etiği”, İlke Yayınevi, Ankara.Konu ile ilgili makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir. | | | | | |
2 | Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir. | | | | | |
3 | Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir. | | | | | |
4 | Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir. | | | | | |
5 | Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir. | | | | | |
6 | Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir. | | | | | |
7 | Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 12 | 2 | 24 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 4 | 12 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 2 | 10 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(50/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MAHREMİYET | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mahremiyet; bireyin maddi ve manevi olmak üzere sahip olduğu değerlerin korunması gereken bir hak, bir duygu olarak değerlendirilmektedir. Bireyin toplumda ve diğer bireylerle ilişkilerinde önemli derecede rol oynayan bu kavram sağlık sektöründe de hasta mahremiyeti olarak gündeme gelmektedir. Mahremiyet hakkı dünya genelinde temel insan hakları arasındadır. Hasta Hakları Yönetmeliği ve diğer yasal düzenlemeler, ilgili kişilere hasta mahremiyetini koruma zorunluluğu getirmesine rağmen klinik pratikte bu konunun ihlal edildiği birçok durum gözlenebilmektedir. Bu ders kapsamında mahremiyet olgusunun vaka örnekleriyle incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mahremiyet Kavramı,Mahremiyetle ilgili mevzuat,Hasta Hakları Yönetmeliğinde Mahremiyet Hakkı,Kişisel Verilerin Gizliliği,Bedensel Mahremiyet,Zihinsel Mahremiyet,ARASINAV,Sırdaşlığın Meşru Çiğnenişi,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,GENEL SINAV; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| 10, 14, 18, 19, 3, 5, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Mahremiyet Kavramı | |
2 | Mahremiyetle ilgili mevzuat | |
3 | Hasta Hakları Yönetmeliğinde Mahremiyet Hakkı | |
4 | Kişisel Verilerin Gizliliği | |
5 | Bedensel Mahremiyet | |
6 | Zihinsel Mahremiyet | |
7 | ARASINAV | |
8 | Sırdaşlığın Meşru Çiğnenişi | |
9 | Öğrenci Sunumları | |
10 | Öğrenci Sunumları | |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | GENEL SINAV | |
Kaynak |
1- Beauchamp, T.L., Childress, J.F.; “Biyomedikal Etik Prensipleri”, (Yedinci Edisyon, Çev: M.Kemal Temel), BETİM, İstanbul, 2017.
2- Sarı, N. ve ark. (2007); "Tıp Tarihi ve Tıp Etiği Ders Kitabı", Cerrahpaşa Tıp Fak. yayını, İstanbul.
3- Çobanoğlu, N. (2007); “Tıp Etiği”, İlke Yayınevi, Ankara.Konu ile ilgili makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir. | | | | | |
2 | Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir. | | | | | |
3 | Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir. | | | | | |
4 | Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir. | | | | | |
5 | Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir. | | | | | |
6 | Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir. | | | | | |
7 | Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:03Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:04