Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIK MEVZUATI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık meslek mensuplarının yaşamında karşılaşacağı hukuki ve etik sorunlarla analitik bakış açısıyla baş edebilme becerisini kazandırmak ve yeni sağlık uygulamalarından ve ilgili mevzuatlardan haberdar olmasını sağlamaktır. Dersin bir diğer amacı ise sağlık hukuku okur yazarlığının geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık Mevzuatının Önemi,Mevzuat ve Sağlık Mevzuatı ile İlgili Temel Kavramlar,Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler-1,Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler-2,Hukukun Temel Kavramları ve Hukuk-Sağlık İlişkisi,Türk Hukukunda Sağlık Mensuplarının Görevleri,Sağlık Mensuplarının Hukuki Sorumluluğu,Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi-1,Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi-2,Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi-2,Yeni Sağlık Uygulamaları,Sağlık Hizmetlerinin Sunumu ile İlgili Mevzuat,Hasta Hakları ve Acil Sağlık Hizmetleri ile İlgili Mevzuat,Sağlıkta Dönüşüm Programı Çerçevesindeki Uygulamalar,Çözümlü Örnek Etik Problemler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık mevzuatını eleştirel okuma ile değerlendirmek. | 10, 16, 4, 9 | A, E |
Sağlık mevzuatının kapsamını tanımlamak. | 10, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlık Mevzuatının Önemi | |
2 | Mevzuat ve Sağlık Mevzuatı ile İlgili Temel Kavramlar | |
3 | Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler-1 | |
4 | Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler-2 | |
5 | Hukukun Temel Kavramları ve Hukuk-Sağlık İlişkisi | |
6 | Türk Hukukunda Sağlık Mensuplarının Görevleri | |
7 | Sağlık Mensuplarının Hukuki Sorumluluğu | |
8 | Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi-1 | |
9 | Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi-2 | |
9 | Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi-2 | |
10 | Yeni Sağlık Uygulamaları | |
11 | Sağlık Hizmetlerinin Sunumu ile İlgili Mevzuat | |
12 | Hasta Hakları ve Acil Sağlık Hizmetleri ile İlgili Mevzuat | |
13 | Sağlıkta Dönüşüm Programı Çerçevesindeki Uygulamalar | |
14 | Çözümlü Örnek Etik Problemler | |
Kaynak |
Tıp / Sağlık Hukuku Mevzuatı
Yazar: Hakan HAKERİ, Yener ÜNVER, Özlem YENERER ÇAKMUT seçkin yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir. | | | | | |
2 | Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir. | | | | | |
3 | Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir. | | | | | |
4 | Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir. | | | | | |
5 | Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir. | X | | | | |
6 | Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir. | | X | | | |
7 | Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Rehberli Problem Çözme | 6 | 5 | 30 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 230 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIK MEVZUATI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık meslek mensuplarının yaşamında karşılaşacağı hukuki ve etik sorunlarla analitik bakış açısıyla baş edebilme becerisini kazandırmak ve yeni sağlık uygulamalarından ve ilgili mevzuatlardan haberdar olmasını sağlamaktır. Dersin bir diğer amacı ise sağlık hukuku okur yazarlığının geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık Mevzuatının Önemi,Mevzuat ve Sağlık Mevzuatı ile İlgili Temel Kavramlar,Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler-1,Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler-2,Hukukun Temel Kavramları ve Hukuk-Sağlık İlişkisi,Türk Hukukunda Sağlık Mensuplarının Görevleri,Sağlık Mensuplarının Hukuki Sorumluluğu,Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi-1,Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi-2,Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi-2,Yeni Sağlık Uygulamaları,Sağlık Hizmetlerinin Sunumu ile İlgili Mevzuat,Hasta Hakları ve Acil Sağlık Hizmetleri ile İlgili Mevzuat,Sağlıkta Dönüşüm Programı Çerçevesindeki Uygulamalar,Çözümlü Örnek Etik Problemler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık mevzuatını eleştirel okuma ile değerlendirmek. | 10, 16, 4, 9 | A, E |
Sağlık mevzuatının kapsamını tanımlamak. | 10, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlık Mevzuatının Önemi | |
2 | Mevzuat ve Sağlık Mevzuatı ile İlgili Temel Kavramlar | |
3 | Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler-1 | |
4 | Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler-2 | |
5 | Hukukun Temel Kavramları ve Hukuk-Sağlık İlişkisi | |
6 | Türk Hukukunda Sağlık Mensuplarının Görevleri | |
7 | Sağlık Mensuplarının Hukuki Sorumluluğu | |
8 | Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi-1 | |
9 | Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi-2 | |
9 | Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi-2 | |
10 | Yeni Sağlık Uygulamaları | |
11 | Sağlık Hizmetlerinin Sunumu ile İlgili Mevzuat | |
12 | Hasta Hakları ve Acil Sağlık Hizmetleri ile İlgili Mevzuat | |
13 | Sağlıkta Dönüşüm Programı Çerçevesindeki Uygulamalar | |
14 | Çözümlü Örnek Etik Problemler | |
Kaynak |
Tıp / Sağlık Hukuku Mevzuatı
Yazar: Hakan HAKERİ, Yener ÜNVER, Özlem YENERER ÇAKMUT seçkin yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir. | | | | | |
2 | Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir. | | | | | |
3 | Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir. | | | | | |
4 | Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir. | | | | | |
5 | Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir. | X | | | | |
6 | Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir. | | X | | | |
7 | Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:03Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:04