Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GASTROİNTESTİNAL SİSTEM ANATOMİSİ I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gastrointestinal sistem anatomisi hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ağız boşluğu,Dudaklar, yanak, damak, dişler, dişeti,Dil, tükürük bezleri, boğaz,Farinks, farinks'in yapısı, farinks'in bölümleri, kasları, arterleri, venleri, sinirleri, lenfatikleri,Özofagus, özofagus'un yapısı, özofagus'un bölümleri, arterleri, venleri, sinirleri, lenfatikleri,Mide, midenin bölümleri, yapısı, arterleri, venleri, lenfatikleri, sinirleri,İnce bağırsak, ince bağırsak bölümleri, komşulukları, yapısı, arterleri, venleri, lenfatikleri, sinirleri, mesenterium, Meckel divertikülü,Kalın bağırsak, kalın bağırsak bölümleri, yapısı, appendix vermiformis, rectum, canalis analis,Karaciğer, karaciğerin yüzleri, yapısı, ligamentleri, sinirleri, labbe üçgeni, portal hepatik sistem, safra kesesi, safra yolları,Pankreas, pankreasın bölümleri, yapısı, pankreatik kanallar, arterleri, venleri, lenfatikleri, sinirsel innervasyonu, dalak,Abdomen Arterleri,Abdomen Venleri,Portal hepatik sistem, porto-cava anastomozları, cava-cava anastomozları,Periton, bursa omentalis, omentum majus, omentum minus ve mezenter; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ağız boşluğunu ve bu bölgedeki anatomik yapıları tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
2. Dudak, yanak, damak diş ve dişeti anatomisini tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
3. Dil, tükrük bezleri ve boğazdaki anatomik yapıları tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
4. Farinks'in anatomisini tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
5. Özofagus anatomisini açıklar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
6. Mide anatomisini açıklar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
7. İnce bağırsak anatomisini tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
8. Kalın bağırsak, appendix vermiformis, rectum, canalis analis anatomisini tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
9. Karaciğer, safra kesesi ve safra yollarının anatomisini tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
10. Pankreas ve dalağın anatomik özelliklerini tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
11. Abdomenin arterlerini tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
12. Abdomenin venlerini tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
13. Portal hepatik sistem, porto-cava anastomozları ve cava-cava anastomozlarını tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
14. Periton, bursa omentalis, omentum majus, omentum minus ve mezenteri tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ağız boşluğu | Sobotta Konu Anlatım Kitabı s. 512-514 |
2 | Dudaklar, yanak, damak, dişler, dişeti | Sobotta Konu Anlatım Kitabı s. 514-522 |
3 | Dil, tükürük bezleri, boğaz | Sobotta Konu Anlatım Kitabı s. 526-540 |
4 | Farinks, farinks'in yapısı, farinks'in bölümleri, kasları, arterleri, venleri, sinirleri, lenfatikleri | Gray's Anatomi s. 701-716 |
5 | Özofagus, özofagus'un yapısı, özofagus'un bölümleri, arterleri, venleri, sinirleri, lenfatikleri | Anatomi Cilt: 1 s. 239-241 |
6 | Mide, midenin bölümleri, yapısı, arterleri, venleri, lenfatikleri, sinirleri | Anatomi Atlası ve Ders Kitabı Cilt: 2 s. 881-895 |
7 | İnce bağırsak, ince bağırsak bölümleri, komşulukları, yapısı, arterleri, venleri, lenfatikleri, sinirleri, mesenterium, Meckel divertikülü | Anatomi Atlası ve Ders Kitabı Cilt: 2 s. 897-908 |
8 | Kalın bağırsak, kalın bağırsak bölümleri, yapısı, appendix vermiformis, rectum, canalis analis | Anatomi Atlası ve Ders Kitabı Cilt: 2 s. 908-920 |
9 | Karaciğer, karaciğerin yüzleri, yapısı, ligamentleri, sinirleri, labbe üçgeni, portal hepatik sistem, safra kesesi, safra yolları | Gray's Anatomi s. 1205-1221 |
10 | Pankreas, pankreasın bölümleri, yapısı, pankreatik kanallar, arterleri, venleri, lenfatikleri, sinirsel innervasyonu, dalak | Gray's Anatomi s. 1223-1238 |
11 | Abdomen Arterleri | Anatomi Cilt: 2 s. 54-62 |
12 | Abdomen Venleri | Anatomi Cilt: 2 s. 95-98 |
13 | Portal hepatik sistem, porto-cava anastomozları, cava-cava anastomozları | Gray's Anatomi s. 1211-1214 |
14 | Periton, bursa omentalis, omentum majus, omentum minus ve mezenter | Anatomi Cilt: 1 s. 277-284 |
Kaynak |
Dersin sunumu öğrenciye verilir. |
Anatomi Cilt: 1-2, Prof.Dr. Kaplan ARINCI, Prof.Dr. Alaittin ELHAN Sobotta Konu Anlatım Kitabı Gray's Anatomi Anatomi Atlası ve Ders Kitabı Cilt: 1-2 Prof. Dr. Fahri Dere |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | X | |||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | X | |||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | X | |||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | X | |||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | X | |||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | X | |||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | X | |||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | X | |||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | X | |||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | X | |||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | X | |||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | X | |||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | X | |||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | X | |||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | X | |||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | X | |||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | X | |||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | X | |||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | X | |||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GASTROİNTESTİNAL SİSTEM ANATOMİSİ I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gastrointestinal sistem anatomisi hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ağız boşluğu,Dudaklar, yanak, damak, dişler, dişeti,Dil, tükürük bezleri, boğaz,Farinks, farinks'in yapısı, farinks'in bölümleri, kasları, arterleri, venleri, sinirleri, lenfatikleri,Özofagus, özofagus'un yapısı, özofagus'un bölümleri, arterleri, venleri, sinirleri, lenfatikleri,Mide, midenin bölümleri, yapısı, arterleri, venleri, lenfatikleri, sinirleri,İnce bağırsak, ince bağırsak bölümleri, komşulukları, yapısı, arterleri, venleri, lenfatikleri, sinirleri, mesenterium, Meckel divertikülü,Kalın bağırsak, kalın bağırsak bölümleri, yapısı, appendix vermiformis, rectum, canalis analis,Karaciğer, karaciğerin yüzleri, yapısı, ligamentleri, sinirleri, labbe üçgeni, portal hepatik sistem, safra kesesi, safra yolları,Pankreas, pankreasın bölümleri, yapısı, pankreatik kanallar, arterleri, venleri, lenfatikleri, sinirsel innervasyonu, dalak,Abdomen Arterleri,Abdomen Venleri,Portal hepatik sistem, porto-cava anastomozları, cava-cava anastomozları,Periton, bursa omentalis, omentum majus, omentum minus ve mezenter; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ağız boşluğunu ve bu bölgedeki anatomik yapıları tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
2. Dudak, yanak, damak diş ve dişeti anatomisini tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
3. Dil, tükrük bezleri ve boğazdaki anatomik yapıları tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
4. Farinks'in anatomisini tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
5. Özofagus anatomisini açıklar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
6. Mide anatomisini açıklar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
7. İnce bağırsak anatomisini tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
8. Kalın bağırsak, appendix vermiformis, rectum, canalis analis anatomisini tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
9. Karaciğer, safra kesesi ve safra yollarının anatomisini tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
10. Pankreas ve dalağın anatomik özelliklerini tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
11. Abdomenin arterlerini tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
12. Abdomenin venlerini tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
13. Portal hepatik sistem, porto-cava anastomozları ve cava-cava anastomozlarını tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
14. Periton, bursa omentalis, omentum majus, omentum minus ve mezenteri tanımlar | 11, 13, 16, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ağız boşluğu | Sobotta Konu Anlatım Kitabı s. 512-514 |
2 | Dudaklar, yanak, damak, dişler, dişeti | Sobotta Konu Anlatım Kitabı s. 514-522 |
3 | Dil, tükürük bezleri, boğaz | Sobotta Konu Anlatım Kitabı s. 526-540 |
4 | Farinks, farinks'in yapısı, farinks'in bölümleri, kasları, arterleri, venleri, sinirleri, lenfatikleri | Gray's Anatomi s. 701-716 |
5 | Özofagus, özofagus'un yapısı, özofagus'un bölümleri, arterleri, venleri, sinirleri, lenfatikleri | Anatomi Cilt: 1 s. 239-241 |
6 | Mide, midenin bölümleri, yapısı, arterleri, venleri, lenfatikleri, sinirleri | Anatomi Atlası ve Ders Kitabı Cilt: 2 s. 881-895 |
7 | İnce bağırsak, ince bağırsak bölümleri, komşulukları, yapısı, arterleri, venleri, lenfatikleri, sinirleri, mesenterium, Meckel divertikülü | Anatomi Atlası ve Ders Kitabı Cilt: 2 s. 897-908 |
8 | Kalın bağırsak, kalın bağırsak bölümleri, yapısı, appendix vermiformis, rectum, canalis analis | Anatomi Atlası ve Ders Kitabı Cilt: 2 s. 908-920 |
9 | Karaciğer, karaciğerin yüzleri, yapısı, ligamentleri, sinirleri, labbe üçgeni, portal hepatik sistem, safra kesesi, safra yolları | Gray's Anatomi s. 1205-1221 |
10 | Pankreas, pankreasın bölümleri, yapısı, pankreatik kanallar, arterleri, venleri, lenfatikleri, sinirsel innervasyonu, dalak | Gray's Anatomi s. 1223-1238 |
11 | Abdomen Arterleri | Anatomi Cilt: 2 s. 54-62 |
12 | Abdomen Venleri | Anatomi Cilt: 2 s. 95-98 |
13 | Portal hepatik sistem, porto-cava anastomozları, cava-cava anastomozları | Gray's Anatomi s. 1211-1214 |
14 | Periton, bursa omentalis, omentum majus, omentum minus ve mezenter | Anatomi Cilt: 1 s. 277-284 |
Kaynak |
Dersin sunumu öğrenciye verilir. |
Anatomi Cilt: 1-2, Prof.Dr. Kaplan ARINCI, Prof.Dr. Alaittin ELHAN Sobotta Konu Anlatım Kitabı Gray's Anatomi Anatomi Atlası ve Ders Kitabı Cilt: 1-2 Prof. Dr. Fahri Dere |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | X | |||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | X | |||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | X | |||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | X | |||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | X | |||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | X | |||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | X | |||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | X | |||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | X | |||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | X | |||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | X | |||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | X | |||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | X | |||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | X | |||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | X | |||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | X | |||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | X | |||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | X | |||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | X | |||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |