Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİYE GİRİŞ VE HAREKET SİSTEMİ | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Temel anatomik terim ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak; vücuttaki kemikler, eklemler ve kaslar hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel anatomik terminoloji,Hareket sistemine giriş ,Kemikler, eklemler ve kaslar hakkında genel bilgiler,Üst ekstremite kemik ve eklemleri,Pelvis ve eklemleri,Alt ekstremite kemik ve eklemleri,Plexus brachialis,Üst ekstremite kasları,Plexus lumbosacralis,Alt ekstremite kasları,Baş, boyun bölgesi kasları ve plexus cervicalis,Gövde ve sırt kasları,Kafatası kemikleri,Kafatasının bütünü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel anatomik terminolojiyi tanımlar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
2. Hareket sistemi hakkında genel bilgileri tanımlar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
3. Kemiklerin, eklemlerin ve kasların temel yapısal özelliklerini tanımlar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
4. Üst ekstremitedeki kemikler üzerindeki önemli anatomik yapıları tanımlar. Sık görülen kemik kırıklarını anlatır. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
5. Pelvisi oluşturan kemikleri ve eklemlerini tanımlar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
6. Alt ekstremitedeki kemikler üzerindeki önemli anatomik yapıları tanımlar. Sık görülen kemik kırıklarını anlatır. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
7. Plexus brachialis innervasyonlarını ve lezyonlarını açıklar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
8. Üst ekstremite kaslarının temel fonksiyonlarını ve innervasyonlarını tanımlar | 11, 16, 5, 9 | A, D |
9. Plexus lumbosacralis innervasyonlarını ve lezyonlarını açıklar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
10. Alt ekstremite kaslarının temel fonksiyonlarını ve innervasyonlarını tanımlar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
11. Baş ve boyun kaslarının temel fonksiyonlarını ve innervasyonlarını tanımlar. Plexus cervicalis innervasyonlarını ve lezyonlarını açıklar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
12. Gövde ve sırt kaslarının temel fonksiyonlarını ve innervasyonlarını tanımlar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
13. Kafatası kemiklerini açıklar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
14. Kafatasının bütününü ve üzerindeki yapıları açıklar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel anatomik terminoloji | Gross Anatomi, s. 1-2 |
2 | Hareket sistemine giriş | Gross Anatomi, s. 1-2 |
3 | Kemikler, eklemler ve kaslar hakkında genel bilgiler | Gross Anatomi, s. 2-4 |
4 | Üst ekstremite kemik ve eklemleri | Gross Anatomi, s. 273-282 |
5 | Pelvis ve eklemleri | Gross Anatomi, s. 175-177 |
6 | Alt ekstremite kemik ve eklemleri | Gross Anatomi, s. 217-231 |
7 | Plexus brachialis | Gross Anatomi, s. 302-304 |
8 | Üst ekstremite kasları | Gross Anatomi, s. 291-302 |
9 | Plexus lumbosacralis | Gross Anatomi, s. 243-247 |
10 | Alt ekstremite kasları | Gross Anatomi, s. 234-243 |
11 | Baş, boyun bölgesi kasları ve plexus cervicalis | Gross Anatomi, s. 337-367 |
12 | Gövde ve sırt kasları | Gross Anatomi, s. 30-34, 53-54 |
13 | Kafatası kemikleri | Gross Anatomi, s. 367-373 |
14 | Kafatasının bütünü | Gross Anatomi, s. 367-373 |
Kaynak |
Öğrenciye verilir. |
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi, Prof. Dr. Doğan Taner - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan - Gross Anatomi, Kyung W. Chung, Harold M. Chung, Nancy L. Halliday |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | X | |||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | ||||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | X | |||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | X | |||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | X | |||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | X | |||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | X | |||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | ||||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | ||||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | ||||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | ||||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | X | |||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | X | |||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | ||||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | ||||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | ||||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | ||||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | X | |||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | ||||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 71 | 71 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 51 | 51 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 206 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(206/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİYE GİRİŞ VE HAREKET SİSTEMİ | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Temel anatomik terim ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak; vücuttaki kemikler, eklemler ve kaslar hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel anatomik terminoloji,Hareket sistemine giriş ,Kemikler, eklemler ve kaslar hakkında genel bilgiler,Üst ekstremite kemik ve eklemleri,Pelvis ve eklemleri,Alt ekstremite kemik ve eklemleri,Plexus brachialis,Üst ekstremite kasları,Plexus lumbosacralis,Alt ekstremite kasları,Baş, boyun bölgesi kasları ve plexus cervicalis,Gövde ve sırt kasları,Kafatası kemikleri,Kafatasının bütünü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel anatomik terminolojiyi tanımlar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
2. Hareket sistemi hakkında genel bilgileri tanımlar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
3. Kemiklerin, eklemlerin ve kasların temel yapısal özelliklerini tanımlar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
4. Üst ekstremitedeki kemikler üzerindeki önemli anatomik yapıları tanımlar. Sık görülen kemik kırıklarını anlatır. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
5. Pelvisi oluşturan kemikleri ve eklemlerini tanımlar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
6. Alt ekstremitedeki kemikler üzerindeki önemli anatomik yapıları tanımlar. Sık görülen kemik kırıklarını anlatır. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
7. Plexus brachialis innervasyonlarını ve lezyonlarını açıklar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
8. Üst ekstremite kaslarının temel fonksiyonlarını ve innervasyonlarını tanımlar | 11, 16, 5, 9 | A, D |
9. Plexus lumbosacralis innervasyonlarını ve lezyonlarını açıklar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
10. Alt ekstremite kaslarının temel fonksiyonlarını ve innervasyonlarını tanımlar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
11. Baş ve boyun kaslarının temel fonksiyonlarını ve innervasyonlarını tanımlar. Plexus cervicalis innervasyonlarını ve lezyonlarını açıklar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
12. Gövde ve sırt kaslarının temel fonksiyonlarını ve innervasyonlarını tanımlar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
13. Kafatası kemiklerini açıklar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
14. Kafatasının bütününü ve üzerindeki yapıları açıklar. | 11, 16, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel anatomik terminoloji | Gross Anatomi, s. 1-2 |
2 | Hareket sistemine giriş | Gross Anatomi, s. 1-2 |
3 | Kemikler, eklemler ve kaslar hakkında genel bilgiler | Gross Anatomi, s. 2-4 |
4 | Üst ekstremite kemik ve eklemleri | Gross Anatomi, s. 273-282 |
5 | Pelvis ve eklemleri | Gross Anatomi, s. 175-177 |
6 | Alt ekstremite kemik ve eklemleri | Gross Anatomi, s. 217-231 |
7 | Plexus brachialis | Gross Anatomi, s. 302-304 |
8 | Üst ekstremite kasları | Gross Anatomi, s. 291-302 |
9 | Plexus lumbosacralis | Gross Anatomi, s. 243-247 |
10 | Alt ekstremite kasları | Gross Anatomi, s. 234-243 |
11 | Baş, boyun bölgesi kasları ve plexus cervicalis | Gross Anatomi, s. 337-367 |
12 | Gövde ve sırt kasları | Gross Anatomi, s. 30-34, 53-54 |
13 | Kafatası kemikleri | Gross Anatomi, s. 367-373 |
14 | Kafatasının bütünü | Gross Anatomi, s. 367-373 |
Kaynak |
Öğrenciye verilir. |
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi, Prof. Dr. Doğan Taner - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan - Gross Anatomi, Kyung W. Chung, Harold M. Chung, Nancy L. Halliday |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | X | |||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | ||||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | X | |||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | X | |||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | X | |||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | X | |||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | X | |||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | ||||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | ||||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | ||||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | ||||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | X | |||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | X | |||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | ||||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | ||||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | ||||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | ||||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | X | |||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | ||||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |