Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ VE DUYU ORGANLARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sinir sistemi anatomisini, fonksiyonlarını ve duyu organlarının anatomisini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sistemine giriş, nöronlar ve sınıflandırılması, nöroglia, reseptörler, merkezi ve periferik sinir sistemi ,Periferik sinirler, spinal sinirler, pleksuslar, motor ve duyusal innervasyon ,Medulla spinalis anatomisi, medulla spinalis laminaları, columna vertebralis, inen ve çıkan yollar, medulla spinalis kanlanması ,Beyin sapı anatomisi, cranium anatomisi, beyin sapı fonksiyonları, beyin sapındaki çekirdekler, beyin sapı kanlanması ,Cerebellum anatomisi, cerebellum çekirdekleri, cerebellum fonksiyonları, cerebellum afferent ve efferent yolları ,Cerebrum anatomisi, cerebral korteks, cerebral hemisferler, telencephalon, diencephalon, thalamus, epithalamus, subthalamus, hypothalamus, ventriculus tertius, cerebral loblar,Cerebral korteks anatomisi, cerebral korteks fonksiyonları, broadmann alanları, limbik sistem yapıları ve anatomisi, limbik sistemin bağlantı yolları, limbik sistem fonksiyonu, retiküler formasyon ,Bazal çekirdekler ve anatomisi, bazal çekirdeklerin fonksiyonları, bazal çekirdeklerin afferent ve efferent bağlantıları ,Kranial sinirler, kranial sinir duyusal ve motor çekirdekleri, kranial sinirlerin innervasyon bölgeleri ve fonksiyonları ,Thalamus ve hypothalamus anatomisi, thalamus ve hypothalamus çekirdekleri, thalamus ve hypothalamus fonksiyonları, thalamus ve hypothalamus afferent ve efferent sinir bağlantıları ,Otonom sinir sistemi, sempatik ve parasempatik bölümler ve sinirler, otonomik ganglionlar, otonom sinir sistemi fonksiyonları, enterik sinir sistemi, otonomik innervasyonlar, otonom sinir sisteminin etkilediği refleksler ,Beyin zarları (meninks), beyin zarlarının oluşturduğu bölmeler (falx cerebri, cerebelli ve tentorium cerebelli), beyin zarları innervasyonları, medulla spinalis zarları, beyin ve medulla spinalis zarları arasındaki aralıklar, klinik girişimler ,Ventriküler sistem anatomisi, ventriküller arası bağlantı yolları, choroid plexus, ventriküllerin beyin sapı ile ilişkisi, beyin omurilik sıvısı, kan-beyin bariyeri ,Beyin ve omuriliğin kanlanması, beyin arterleri, Willi's poligonu, beyin venleri, beyindeki dural sinüsler ve drenajı, medulla spinalis’in arterleri ve venleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sinir sisteminin temel özelliklerini ve içeriğini tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
2. Periferik sinirleri, spinal sinirleri, pleksus oluşumlarını ve innervasyon sahalarını, dermatom sahalarını tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
3. Medulla spinalis'in anatomisini, inen-çıkan yollarını ve kanlanmasını tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
4. Beyin sapı anatomisini, çekirdeklerini, fonksiyonlarını, bağlantılarını açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
5. Cerebellum anatomisini, bağlantılarını, fonksiyonlarını tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
6. Cerebrum anatomisini, içerdiği bölgelerini, lobları ve fonksiyonları tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
7. Cerebral korteksi, broadmann alanlarını, fonksiyonlarını, limbik sistem yapılarını ve bağlantılarını analiz eder. | 11, 13, 9 | A, D |
8. Bazal çekirdekleri, anatomisini, bağlantılarını ve fonksiyonlarını açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
9. Kranial sinirleri, çekirdeklerini, innervasyon bölgelerini ve fonksiyonlarını tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
10. Diencephalon yapılarını ve anatomisini, thalamus ve hypothalamus bağlantılarını ve fonksiyonlarını tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
11. Otonom sinir sistemini, sempatik ve parasempatik bölümleri, innervasyon bölgelerini, otonomik ganglionları ve ilişkili refleksleri belirler. | 11, 13, 9 | A, D |
12. Beyin ve omurilik zarlarını, zarlar arası aralıkları, beyin omurilik sıvısını ve klinik girişimleri (örn: lumbar ponksiyon) değerlendirir. | 11, 13, 9 | A, D |
13. Ventriküler sistem anatomisini, konumunu, birbirleriyle olan bağlantılarını, koroid pleksusu, BOS üretimini ve dolaşımını, kan beyin bariyerini açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
14. Beyin ve omuriliğin arteriyel ve venöz dolaşımını, Willis poligonunu, beynin dural sinüslerini ve drenajını tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sistemine giriş, nöronlar ve sınıflandırılması, nöroglia, reseptörler, merkezi ve periferik sinir sistemi | Klinik nöroanatomi, s. 1-57; Gray's anatomi 42. baskı, s. 386-397 |
2 | Periferik sinirler, spinal sinirler, pleksuslar, motor ve duyusal innervasyon | Klinik nöroanatomi, s. 80-102; Anatomi 2. cilt, s. 130-182 |
3 | Medulla spinalis anatomisi, medulla spinalis laminaları, columna vertebralis, inen ve çıkan yollar, medulla spinalis kanlanması | Klinik nöroanatomi, s. 131-163; Gray's anatomi 42. baskı, s. 425-441; Anatomi 2. cilt, s. 220-239 |
4 | Beyin sapı anatomisi, cranium anatomisi, beyin sapı fonksiyonları, beyin sapındaki çekirdekler, beyin sapı kanlanması | Klinik nöroanatomi, s. 185-219; Gray's anatomi 42. baskı, s. 442-464 |
5 | Cerebellum anatomisi, cerebellum çekirdekleri, cerebellum fonksiyonları, cerebellum afferent ve efferent yolları | Klinik nöroanatomi, s. 229-241, Gray's anatomi 42. baskı, s. 465-489 |
6 | Cerebrum anatomisi, cerebral korteks, cerebral hemisferler, telencephalon, diencephalon, thalamus, epithalamus, subthalamus, hypothalamus, ventriculus tertius, cerebral loblar | Klinik nöroanatomi, s. 249-267; Gray's anatomi 42. baskı, s. 512-539 |
7 | Cerebral korteks anatomisi, cerebral korteks fonksiyonları, broadmann alanları, limbik sistem yapıları ve anatomisi, limbik sistemin bağlantı yolları, limbik sistem fonksiyonu, retiküler formasyon | Klinik nöroanatomi, s. 279-306; Gray's anatomi 42. baskı, s.512-539; Anatomi 2. cilt, s. 288-309 |
8 | Bazal çekirdekler ve anatomisi, bazal çekirdeklerin fonksiyonları, bazal çekirdeklerin afferent ve efferent bağlantıları | Klinik nöroanatomi, s. 310-315; Gray's anatomi 42. baskı, s. 503-511 |
9 | Kranial sinirler, kranial sinir duyusal ve motor çekirdekleri, kranial sinirlerin innervasyon bölgeleri ve fonksiyonları | Klinik nöroanatomi, s. 323-349; Anatomi 2. cilt, s. 323-342 |
10 | Thalamus ve hypothalamus anatomisi, thalamus ve hypothalamus çekirdekleri, thalamus ve hypothalamus fonksiyonları, thalamus ve hypothalamus afferent ve efferent sinir bağlantıları | Klinik nöroanatomi, s. 363-382; Gray's Anatomi 42. baskı, s. 489-502 |
11 | Otonom sinir sistemi, sempatik ve parasempatik bölümler ve sinirler, otonomik ganglionlar, otonom sinir sistemi fonksiyonları, enterik sinir sistemi, otonomik innervasyonlar, otonom sinir sisteminin etkilediği refleksler | Klinik nöroanatomi, s. 387-407, Anatomi 2. cilt, s. 182-209 |
12 | Beyin zarları (meninks), beyin zarlarının oluşturduğu bölmeler (falx cerebri, cerebelli ve tentorium cerebelli), beyin zarları innervasyonları, medulla spinalis zarları, beyin ve medulla spinalis zarları arasındaki aralıklar, klinik girişimler | Klinik nöroanatomi, s. 418-427; Gray's anatomi 42. baskı, s. 398-414 |
13 | Ventriküler sistem anatomisi, ventriküller arası bağlantı yolları, choroid plexus, ventriküllerin beyin sapı ile ilişkisi, beyin omurilik sıvısı, kan-beyin bariyeri | Klinik nöroanatomi, s. 436-455; Gray's anatomi 42. baskı, s. 415-424 |
14 | Beyin ve omuriliğin kanlanması, beyin arterleri, Willi's poligonu, beyin venleri, beyindeki dural sinüsler ve drenajı, medulla spinalis’in arterleri ve venleri | Klinik nöroanatomi, s. 464-475; Anatomi 2. cilt, s. 351-352 |
Kaynak |
Klinik Nöroanatomi, Richard S. Snell; Gray's anatomi 42. baskı; Anatomi 2. cilt, Kaplan Arıncı ve Alaittin Elhan. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | X | |||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | ||||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | X | |||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | X | |||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | X | |||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | X | |||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | X | |||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | X | |||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | X | |||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | ||||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | X | |||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | X | |||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | X | |||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | X | |||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | X | |||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | X | |||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | X | |||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | X | |||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | X | |||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 3 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 13 | 2 | 26 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 299 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(299/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ VE DUYU ORGANLARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sinir sistemi anatomisini, fonksiyonlarını ve duyu organlarının anatomisini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sistemine giriş, nöronlar ve sınıflandırılması, nöroglia, reseptörler, merkezi ve periferik sinir sistemi ,Periferik sinirler, spinal sinirler, pleksuslar, motor ve duyusal innervasyon ,Medulla spinalis anatomisi, medulla spinalis laminaları, columna vertebralis, inen ve çıkan yollar, medulla spinalis kanlanması ,Beyin sapı anatomisi, cranium anatomisi, beyin sapı fonksiyonları, beyin sapındaki çekirdekler, beyin sapı kanlanması ,Cerebellum anatomisi, cerebellum çekirdekleri, cerebellum fonksiyonları, cerebellum afferent ve efferent yolları ,Cerebrum anatomisi, cerebral korteks, cerebral hemisferler, telencephalon, diencephalon, thalamus, epithalamus, subthalamus, hypothalamus, ventriculus tertius, cerebral loblar,Cerebral korteks anatomisi, cerebral korteks fonksiyonları, broadmann alanları, limbik sistem yapıları ve anatomisi, limbik sistemin bağlantı yolları, limbik sistem fonksiyonu, retiküler formasyon ,Bazal çekirdekler ve anatomisi, bazal çekirdeklerin fonksiyonları, bazal çekirdeklerin afferent ve efferent bağlantıları ,Kranial sinirler, kranial sinir duyusal ve motor çekirdekleri, kranial sinirlerin innervasyon bölgeleri ve fonksiyonları ,Thalamus ve hypothalamus anatomisi, thalamus ve hypothalamus çekirdekleri, thalamus ve hypothalamus fonksiyonları, thalamus ve hypothalamus afferent ve efferent sinir bağlantıları ,Otonom sinir sistemi, sempatik ve parasempatik bölümler ve sinirler, otonomik ganglionlar, otonom sinir sistemi fonksiyonları, enterik sinir sistemi, otonomik innervasyonlar, otonom sinir sisteminin etkilediği refleksler ,Beyin zarları (meninks), beyin zarlarının oluşturduğu bölmeler (falx cerebri, cerebelli ve tentorium cerebelli), beyin zarları innervasyonları, medulla spinalis zarları, beyin ve medulla spinalis zarları arasındaki aralıklar, klinik girişimler ,Ventriküler sistem anatomisi, ventriküller arası bağlantı yolları, choroid plexus, ventriküllerin beyin sapı ile ilişkisi, beyin omurilik sıvısı, kan-beyin bariyeri ,Beyin ve omuriliğin kanlanması, beyin arterleri, Willi's poligonu, beyin venleri, beyindeki dural sinüsler ve drenajı, medulla spinalis’in arterleri ve venleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sinir sisteminin temel özelliklerini ve içeriğini tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
2. Periferik sinirleri, spinal sinirleri, pleksus oluşumlarını ve innervasyon sahalarını, dermatom sahalarını tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
3. Medulla spinalis'in anatomisini, inen-çıkan yollarını ve kanlanmasını tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
4. Beyin sapı anatomisini, çekirdeklerini, fonksiyonlarını, bağlantılarını açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
5. Cerebellum anatomisini, bağlantılarını, fonksiyonlarını tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
6. Cerebrum anatomisini, içerdiği bölgelerini, lobları ve fonksiyonları tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
7. Cerebral korteksi, broadmann alanlarını, fonksiyonlarını, limbik sistem yapılarını ve bağlantılarını analiz eder. | 11, 13, 9 | A, D |
8. Bazal çekirdekleri, anatomisini, bağlantılarını ve fonksiyonlarını açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
9. Kranial sinirleri, çekirdeklerini, innervasyon bölgelerini ve fonksiyonlarını tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
10. Diencephalon yapılarını ve anatomisini, thalamus ve hypothalamus bağlantılarını ve fonksiyonlarını tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
11. Otonom sinir sistemini, sempatik ve parasempatik bölümleri, innervasyon bölgelerini, otonomik ganglionları ve ilişkili refleksleri belirler. | 11, 13, 9 | A, D |
12. Beyin ve omurilik zarlarını, zarlar arası aralıkları, beyin omurilik sıvısını ve klinik girişimleri (örn: lumbar ponksiyon) değerlendirir. | 11, 13, 9 | A, D |
13. Ventriküler sistem anatomisini, konumunu, birbirleriyle olan bağlantılarını, koroid pleksusu, BOS üretimini ve dolaşımını, kan beyin bariyerini açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
14. Beyin ve omuriliğin arteriyel ve venöz dolaşımını, Willis poligonunu, beynin dural sinüslerini ve drenajını tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sistemine giriş, nöronlar ve sınıflandırılması, nöroglia, reseptörler, merkezi ve periferik sinir sistemi | Klinik nöroanatomi, s. 1-57; Gray's anatomi 42. baskı, s. 386-397 |
2 | Periferik sinirler, spinal sinirler, pleksuslar, motor ve duyusal innervasyon | Klinik nöroanatomi, s. 80-102; Anatomi 2. cilt, s. 130-182 |
3 | Medulla spinalis anatomisi, medulla spinalis laminaları, columna vertebralis, inen ve çıkan yollar, medulla spinalis kanlanması | Klinik nöroanatomi, s. 131-163; Gray's anatomi 42. baskı, s. 425-441; Anatomi 2. cilt, s. 220-239 |
4 | Beyin sapı anatomisi, cranium anatomisi, beyin sapı fonksiyonları, beyin sapındaki çekirdekler, beyin sapı kanlanması | Klinik nöroanatomi, s. 185-219; Gray's anatomi 42. baskı, s. 442-464 |
5 | Cerebellum anatomisi, cerebellum çekirdekleri, cerebellum fonksiyonları, cerebellum afferent ve efferent yolları | Klinik nöroanatomi, s. 229-241, Gray's anatomi 42. baskı, s. 465-489 |
6 | Cerebrum anatomisi, cerebral korteks, cerebral hemisferler, telencephalon, diencephalon, thalamus, epithalamus, subthalamus, hypothalamus, ventriculus tertius, cerebral loblar | Klinik nöroanatomi, s. 249-267; Gray's anatomi 42. baskı, s. 512-539 |
7 | Cerebral korteks anatomisi, cerebral korteks fonksiyonları, broadmann alanları, limbik sistem yapıları ve anatomisi, limbik sistemin bağlantı yolları, limbik sistem fonksiyonu, retiküler formasyon | Klinik nöroanatomi, s. 279-306; Gray's anatomi 42. baskı, s.512-539; Anatomi 2. cilt, s. 288-309 |
8 | Bazal çekirdekler ve anatomisi, bazal çekirdeklerin fonksiyonları, bazal çekirdeklerin afferent ve efferent bağlantıları | Klinik nöroanatomi, s. 310-315; Gray's anatomi 42. baskı, s. 503-511 |
9 | Kranial sinirler, kranial sinir duyusal ve motor çekirdekleri, kranial sinirlerin innervasyon bölgeleri ve fonksiyonları | Klinik nöroanatomi, s. 323-349; Anatomi 2. cilt, s. 323-342 |
10 | Thalamus ve hypothalamus anatomisi, thalamus ve hypothalamus çekirdekleri, thalamus ve hypothalamus fonksiyonları, thalamus ve hypothalamus afferent ve efferent sinir bağlantıları | Klinik nöroanatomi, s. 363-382; Gray's Anatomi 42. baskı, s. 489-502 |
11 | Otonom sinir sistemi, sempatik ve parasempatik bölümler ve sinirler, otonomik ganglionlar, otonom sinir sistemi fonksiyonları, enterik sinir sistemi, otonomik innervasyonlar, otonom sinir sisteminin etkilediği refleksler | Klinik nöroanatomi, s. 387-407, Anatomi 2. cilt, s. 182-209 |
12 | Beyin zarları (meninks), beyin zarlarının oluşturduğu bölmeler (falx cerebri, cerebelli ve tentorium cerebelli), beyin zarları innervasyonları, medulla spinalis zarları, beyin ve medulla spinalis zarları arasındaki aralıklar, klinik girişimler | Klinik nöroanatomi, s. 418-427; Gray's anatomi 42. baskı, s. 398-414 |
13 | Ventriküler sistem anatomisi, ventriküller arası bağlantı yolları, choroid plexus, ventriküllerin beyin sapı ile ilişkisi, beyin omurilik sıvısı, kan-beyin bariyeri | Klinik nöroanatomi, s. 436-455; Gray's anatomi 42. baskı, s. 415-424 |
14 | Beyin ve omuriliğin kanlanması, beyin arterleri, Willi's poligonu, beyin venleri, beyindeki dural sinüsler ve drenajı, medulla spinalis’in arterleri ve venleri | Klinik nöroanatomi, s. 464-475; Anatomi 2. cilt, s. 351-352 |
Kaynak |
Klinik Nöroanatomi, Richard S. Snell; Gray's anatomi 42. baskı; Anatomi 2. cilt, Kaplan Arıncı ve Alaittin Elhan. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | X | |||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | ||||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | X | |||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | X | |||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | X | |||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | X | |||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | X | |||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | X | |||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | X | |||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | ||||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | X | |||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | X | |||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | X | |||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | X | |||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | X | |||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | X | |||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | X | |||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | X | |||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | X | |||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |