Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MOLEKÜLER GENETİK | - | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Salih GENCER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Salih GENCER, Dr.Öğr.Üye. Yasemin YOZGAT BYRNE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hücre membranı, endomembran sistem, organeller ve bu sistemlerin klinik öneminin öğrenilmesi. Endositoz, ekzositoz, hücre içi iskelet sisteminin anlaşılması. Hücre döngüsü, hücre bölünmesi ve hücre yaşlanmasının temellerinin bilinmesi. Nükleik asitler, DNA ve yapısı ile DNA replikasyonunun öğrenilmesi. Gen ifadesinin transkripsiyon ve translasyon basamakları ve gen ifadesinin epigenetik kontrolünün anlaşılması. DNA hasarının sebepleri ve onarımının mekanizmalarının anlaşılması ve kanser biyolojisi ile genetiğinin temellerinin bilinmesi. İmmünobiyoloji ve kök hücre biyolojisinin öğrenilmes. Moleküler biyolojide kullanılan temel yöntemlerin görülmesi. Klinik genetik açısından kromozomal anomaliler ile mendel ve nonmendel kalıtım modellerinin anlaşılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hücre membranı, endomembran sistem, organeller ve klinik önemi,Hücre membranı, endomembran sistem, organeller ve klinik önemi,Yönlendirilmiş protein sentezi, Endositoz- ekzositoz, reseptör aracılı endositoz,Hücre iskeleti, hücre bağlantıları ve hücre dışı matriks,Hücre döngüsü, hücre yaşlanması ve hücre ölümü,Nükleik asitler, DNA yapısı ve replikasyonu,Transkripsiyon ve protein sentezi,DNA hasarı ve onarımı,Kanser biyolojisi ve kanser genetiği,İmmünobiyoloji ve kök hücre biyolojisi,Epigenetik,Moleküler biyoloji ve moleküler genetikte kullanılan yöntemler,Mendel ve Nonmendel kalıtım ve kromozomal anomaliler,Klinik genetik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hücre işleyişinin temelindeki moleküler biyoloji ve genetik kavramlarını tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.1 Hücreyi oluşturan moleküllerin yapı ve işlevlerini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.2 Hücresel moleküllerin sentez ve yıkımını karşılaştırır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.3 Hücrenin işleyişini sağlayan molekül ve yapıların incelenmesinde kullanılan moleküler biyoloji tekniklerini özetler. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2. Hücre işleyişini ve hücreler arası iletişim mekanizmalarını yorumlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.1 Hücreyi oluşturan kompartmanları (organeller) tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.2 Hücre içindeki organelerin yapı ve işlevlerini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.3 Hücresel organeller arası molekül taşınım ve iletişim mekanizmalarını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.4 Hücreler arası iletişim mekanizmaları ve sinyal algılarını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.5 Hücresel işleyişin bozulmasından kaynaklanan hastalıkların moleküler kökenlerini sorgular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3. Hücrelerin organizmadaki işleyişi ve yapılanmasını tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.1 Hücrelerden doku ve organ gelişiminini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.2 Hücrelerin organizmayı oluşturmasında etkili genetik ve moleküler mekanizmaları açıklar. | 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.3 Hücre ve organizmalarda yapı fonksiyon ilişkisini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.4 Hücrelerin sağlıklı işleyişini engelleyen hastalıkların genetik kökenlerini tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hücre membranı, endomembran sistem, organeller ve klinik önemi | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. basım. (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
2 | Hücre membranı, endomembran sistem, organeller ve klinik önemi | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. basım. (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
3 | Yönlendirilmiş protein sentezi, Endositoz- ekzositoz, reseptör aracılı endositoz | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. basım. (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
4 | Hücre iskeleti, hücre bağlantıları ve hücre dışı matriks | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. basım. (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
5 | Hücre döngüsü, hücre yaşlanması ve hücre ölümü | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. Basım. (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
6 | Nükleik asitler, DNA yapısı ve replikasyonu | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. Basım (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
7 | Transkripsiyon ve protein sentezi | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. Basım (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
8 | DNA hasarı ve onarımı | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. Basım (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
9 | Kanser biyolojisi ve kanser genetiği | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. Basım (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
10 | İmmünobiyoloji ve kök hücre biyolojisi | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. Basım (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
11 | Epigenetik | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. Basım (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
12 | Moleküler biyoloji ve moleküler genetikte kullanılan yöntemler | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. Basım (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
13 | Mendel ve Nonmendel kalıtım ve kromozomal anomaliler | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. Basım (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
14 | Klinik genetik | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. Basım (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
Kaynak |
Hücre Biyolojisi Temel Hücre Biyolojisi Hücrenin Moleküler Biyolojisi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | ||||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | ||||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | ||||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | ||||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | ||||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | ||||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | ||||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | ||||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | ||||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | ||||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | ||||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | ||||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | ||||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | ||||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | ||||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | ||||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | ||||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | ||||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | ||||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | ||||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | ||||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | ||||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 8 | 112 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 210 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(210/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MOLEKÜLER GENETİK | - | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Salih GENCER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Salih GENCER, Dr.Öğr.Üye. Yasemin YOZGAT BYRNE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hücre membranı, endomembran sistem, organeller ve bu sistemlerin klinik öneminin öğrenilmesi. Endositoz, ekzositoz, hücre içi iskelet sisteminin anlaşılması. Hücre döngüsü, hücre bölünmesi ve hücre yaşlanmasının temellerinin bilinmesi. Nükleik asitler, DNA ve yapısı ile DNA replikasyonunun öğrenilmesi. Gen ifadesinin transkripsiyon ve translasyon basamakları ve gen ifadesinin epigenetik kontrolünün anlaşılması. DNA hasarının sebepleri ve onarımının mekanizmalarının anlaşılması ve kanser biyolojisi ile genetiğinin temellerinin bilinmesi. İmmünobiyoloji ve kök hücre biyolojisinin öğrenilmes. Moleküler biyolojide kullanılan temel yöntemlerin görülmesi. Klinik genetik açısından kromozomal anomaliler ile mendel ve nonmendel kalıtım modellerinin anlaşılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hücre membranı, endomembran sistem, organeller ve klinik önemi,Hücre membranı, endomembran sistem, organeller ve klinik önemi,Yönlendirilmiş protein sentezi, Endositoz- ekzositoz, reseptör aracılı endositoz,Hücre iskeleti, hücre bağlantıları ve hücre dışı matriks,Hücre döngüsü, hücre yaşlanması ve hücre ölümü,Nükleik asitler, DNA yapısı ve replikasyonu,Transkripsiyon ve protein sentezi,DNA hasarı ve onarımı,Kanser biyolojisi ve kanser genetiği,İmmünobiyoloji ve kök hücre biyolojisi,Epigenetik,Moleküler biyoloji ve moleküler genetikte kullanılan yöntemler,Mendel ve Nonmendel kalıtım ve kromozomal anomaliler,Klinik genetik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hücre işleyişinin temelindeki moleküler biyoloji ve genetik kavramlarını tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.1 Hücreyi oluşturan moleküllerin yapı ve işlevlerini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.2 Hücresel moleküllerin sentez ve yıkımını karşılaştırır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.3 Hücrenin işleyişini sağlayan molekül ve yapıların incelenmesinde kullanılan moleküler biyoloji tekniklerini özetler. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2. Hücre işleyişini ve hücreler arası iletişim mekanizmalarını yorumlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.1 Hücreyi oluşturan kompartmanları (organeller) tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.2 Hücre içindeki organelerin yapı ve işlevlerini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.3 Hücresel organeller arası molekül taşınım ve iletişim mekanizmalarını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.4 Hücreler arası iletişim mekanizmaları ve sinyal algılarını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.5 Hücresel işleyişin bozulmasından kaynaklanan hastalıkların moleküler kökenlerini sorgular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3. Hücrelerin organizmadaki işleyişi ve yapılanmasını tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.1 Hücrelerden doku ve organ gelişiminini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.2 Hücrelerin organizmayı oluşturmasında etkili genetik ve moleküler mekanizmaları açıklar. | 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.3 Hücre ve organizmalarda yapı fonksiyon ilişkisini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.4 Hücrelerin sağlıklı işleyişini engelleyen hastalıkların genetik kökenlerini tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hücre membranı, endomembran sistem, organeller ve klinik önemi | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. basım. (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
2 | Hücre membranı, endomembran sistem, organeller ve klinik önemi | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. basım. (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
3 | Yönlendirilmiş protein sentezi, Endositoz- ekzositoz, reseptör aracılı endositoz | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. basım. (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
4 | Hücre iskeleti, hücre bağlantıları ve hücre dışı matriks | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. basım. (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
5 | Hücre döngüsü, hücre yaşlanması ve hücre ölümü | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. Basım. (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
6 | Nükleik asitler, DNA yapısı ve replikasyonu | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. Basım (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
7 | Transkripsiyon ve protein sentezi | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. Basım (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
8 | DNA hasarı ve onarımı | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. Basım (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
9 | Kanser biyolojisi ve kanser genetiği | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. Basım (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
10 | İmmünobiyoloji ve kök hücre biyolojisi | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. Basım (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
11 | Epigenetik | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. Basım (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
12 | Moleküler biyoloji ve moleküler genetikte kullanılan yöntemler | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. Basım (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
13 | Mendel ve Nonmendel kalıtım ve kromozomal anomaliler | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. Basım (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
14 | Klinik genetik | Moleküler Hücre Biyolojisi 9. Basım (Arnold Berk , Chris A. Kaiser , Harvey Lodish , Monty Krieger) |
Kaynak |
Hücre Biyolojisi Temel Hücre Biyolojisi Hücrenin Moleküler Biyolojisi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | ||||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | ||||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | ||||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | ||||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | ||||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | ||||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | ||||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | ||||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | ||||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | ||||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | ||||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | ||||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | ||||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | ||||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | ||||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | ||||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | ||||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | ||||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | ||||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | ||||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | ||||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | ||||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |