Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA | BESY1214014 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Serdar ALTUNAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Serdar ALTUNAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma ve projelerini planlama, uygulama, değerlendirme ve sunma becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere bilimsel düşünce, araştırma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sağlayarak, bilimsel topluluğa katkıda bulunmaları için gerekli temel yetkinlikleri kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama I,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama II,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama III,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama IV,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama V,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VI,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VII; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel araştırma yürütür | 12, 2, 9 | F |
Bilimsel araştırma yayımlama sürecini tanımlar | 10, 12, 16, 2, 9 | F |
Bilimsel araştırmaları özgün değeri bakımından değerlendirir. | 10, 14, 16, 9 | E, F |
Araştırma ve yayın etiği ilkelerini uygular. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Bilimsel projelerin yürütülmesi aşamasında karşılaşılacak riskleri değerlendirir | 10, 12, 14, 16, 9 | E, F |
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları belirler. | 10, 11, 14, 16, 2, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar | 1, 2 |
2 | Bilimsel araştırma süreci | 1, 2 |
3 | Bilimsel araştırma türleri | 1, 2 |
4 | Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri | 1, 2 |
5 | Bilimsel Projeler | 1, 2 |
6 | Proje Konusu Belirleme | 1, 2 |
7 | Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi | 1, 2 |
8 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama I | 1, 2 |
9 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama II | 1, 2 |
10 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama III | 1, 2 |
11 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama IV | 1, 2 |
12 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama V | 1, 2 |
13 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VI | 1, 2 |
14 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VII | 1, 2 |
Kaynak |
1. Ders sunum dosyaları. |
2. Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | | | | | |
3 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | | | | | |
4 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | X | |
5 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | | | X | | |
6 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | | |
7 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | | | | | |
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | X |
9 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | | | | | |
10 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | | |
11 | aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 5 | 35 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 179 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(179/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA | BESY1214014 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Serdar ALTUNAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Serdar ALTUNAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma ve projelerini planlama, uygulama, değerlendirme ve sunma becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere bilimsel düşünce, araştırma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sağlayarak, bilimsel topluluğa katkıda bulunmaları için gerekli temel yetkinlikleri kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama I,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama II,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama III,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama IV,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama V,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VI,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VII; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel araştırma yürütür | 12, 2, 9 | F |
Bilimsel araştırma yayımlama sürecini tanımlar | 10, 12, 16, 2, 9 | F |
Bilimsel araştırmaları özgün değeri bakımından değerlendirir. | 10, 14, 16, 9 | E, F |
Araştırma ve yayın etiği ilkelerini uygular. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Bilimsel projelerin yürütülmesi aşamasında karşılaşılacak riskleri değerlendirir | 10, 12, 14, 16, 9 | E, F |
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları belirler. | 10, 11, 14, 16, 2, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar | 1, 2 |
2 | Bilimsel araştırma süreci | 1, 2 |
3 | Bilimsel araştırma türleri | 1, 2 |
4 | Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri | 1, 2 |
5 | Bilimsel Projeler | 1, 2 |
6 | Proje Konusu Belirleme | 1, 2 |
7 | Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi | 1, 2 |
8 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama I | 1, 2 |
9 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama II | 1, 2 |
10 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama III | 1, 2 |
11 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama IV | 1, 2 |
12 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama V | 1, 2 |
13 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VI | 1, 2 |
14 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VII | 1, 2 |
Kaynak |
1. Ders sunum dosyaları. |
2. Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | | | | | |
3 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | | | | | |
4 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | X | |
5 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | | | X | | |
6 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | | |
7 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | | | | | |
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | X |
9 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | | | | | |
10 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | | |
11 | aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:34