Öğrencileri, beslenme ve diyet danışmanlığı hizmetlerinde etkili iletişim, beslenme eğitimi hazırlama ve sunma konularında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Beslenme Danışmanlığı ve Beslenme Eğitiminin Tanımı,Beslenme Danışmanlığı ve Beslenme Eğitiminin Prensipleri,Danışmanlık İlişkisinde Danışanları Etkileyen Faktörlerin Tanınması,Kültürel Değerler,Eğitim Materyalleri ve Bu Materyallerin Hazırlanması,Eğitim Metotları ve Uygulama Yolları,Çeşitli Grupların ve Kişilerin Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar I,Çeşitli Grupların ve Kişilerin Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar II,Eğiticinin ve Danışmanın Nitelikleri,Davranış Değişikliği Modelleri,Koruyucu Sağlık Alanında Temel Danışmanlık Yöntemleri,İletişim Engelleri,Pratik Çalışma,Pratik Çalışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Diyetetik uygulamalarında etkili iletişim bileşenleri tanımlar.
10, 16, 9
A
2. Öğrenme kuramı, davranış değişikliği teorisi ile beslenme eğitimini tanımlar ve uygun materyal kullanarak etkili beslenme eğitimini belirler.
10, 16, 9
A
3. Danışmanlık ve eğitimin etkinliğini açıklayabilir.
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Beslenme Danışmanlığı ve Beslenme Eğitiminin Tanımı
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2
Beslenme Danışmanlığı ve Beslenme Eğitiminin Prensipleri
Eğitim Materyalleri ve Bu Materyallerin Hazırlanması
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6
Eğitim Metotları ve Uygulama Yolları
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7
Çeşitli Grupların ve Kişilerin Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar I
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8
Çeşitli Grupların ve Kişilerin Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar II
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9
Eğiticinin ve Danışmanın Nitelikleri
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10
Davranış Değişikliği Modelleri
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11
Koruyucu Sağlık Alanında Temel Danışmanlık Yöntemleri
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12
İletişim Engelleri
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13
Pratik Çalışma
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14
Pratik Çalışma
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1. Nutrition Counseling and Education Skills for Dietetics Professionals. Holli B., Beto A.J. 2012.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
6
84
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
3
15
45
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
3
5
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
3
5
15
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
201
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(201/30)
7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BESLENME DANIŞMANLIĞI VE İLETİŞİM BECERİLERİ
-
Güz Dönemi
3+0
3
7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi Verenler
Prof.Dr. Gülgün ERSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencileri, beslenme ve diyet danışmanlığı hizmetlerinde etkili iletişim, beslenme eğitimi hazırlama ve sunma konularında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Beslenme Danışmanlığı ve Beslenme Eğitiminin Tanımı,Beslenme Danışmanlığı ve Beslenme Eğitiminin Prensipleri,Danışmanlık İlişkisinde Danışanları Etkileyen Faktörlerin Tanınması,Kültürel Değerler,Eğitim Materyalleri ve Bu Materyallerin Hazırlanması,Eğitim Metotları ve Uygulama Yolları,Çeşitli Grupların ve Kişilerin Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar I,Çeşitli Grupların ve Kişilerin Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar II,Eğiticinin ve Danışmanın Nitelikleri,Davranış Değişikliği Modelleri,Koruyucu Sağlık Alanında Temel Danışmanlık Yöntemleri,İletişim Engelleri,Pratik Çalışma,Pratik Çalışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Diyetetik uygulamalarında etkili iletişim bileşenleri tanımlar.
10, 16, 9
A
2. Öğrenme kuramı, davranış değişikliği teorisi ile beslenme eğitimini tanımlar ve uygun materyal kullanarak etkili beslenme eğitimini belirler.
10, 16, 9
A
3. Danışmanlık ve eğitimin etkinliğini açıklayabilir.
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Beslenme Danışmanlığı ve Beslenme Eğitiminin Tanımı
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2
Beslenme Danışmanlığı ve Beslenme Eğitiminin Prensipleri
Eğitim Materyalleri ve Bu Materyallerin Hazırlanması
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6
Eğitim Metotları ve Uygulama Yolları
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7
Çeşitli Grupların ve Kişilerin Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar I
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8
Çeşitli Grupların ve Kişilerin Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar II
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9
Eğiticinin ve Danışmanın Nitelikleri
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10
Davranış Değişikliği Modelleri
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11
Koruyucu Sağlık Alanında Temel Danışmanlık Yöntemleri
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12
İletişim Engelleri
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13
Pratik Çalışma
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14
Pratik Çalışma
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1. Nutrition Counseling and Education Skills for Dietetics Professionals. Holli B., Beto A.J. 2012.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.