Dil işlevleri, nöral temelleri, dil ile ilgili bozuklukların tanımlanması, değerlendirme tekniklerinin gösterilmesi ve uygulanması, rehabilitasyon süreçlerinin tanımlanması ve örneklendirilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Afaziye giriş ve tarihçesi ,Afazi modelleri,Afazi sınıflandırması 1,Afazi sınıflandırması 2,Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleri,Afazi tanısı,Geçmişten bugüne afazi tedavisi 1,Geçmişten bugüne afazi tedavisi 2,Bilişsel Nöropsikoloji,Sözlükçe,Bilişsel Rehabilitasyon,Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu
,Afazi ve edimbilim,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Farklı afazi tedavi yöntemlerini değerlendirebilecektir.
16, 19, 9
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Afaziye giriş ve tarihçesi
Öğretim Üyesinin Ders Notları
2
Afazi modelleri
Öğretim Üyesinin Ders Notları
2
Afazi sınıflandırması 1
Öğretim Üyesinin Ders Notları
4
Afazi sınıflandırması 2
Öğretim Üyesinin Ders Notları
5
Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleri
Öğretim Üyesinin Ders Notları
6
Afazi tanısı
Öğretim Üyesinin Ders Notları
7
Geçmişten bugüne afazi tedavisi 1
Öğretim Üyesinin Ders Notları
8
Geçmişten bugüne afazi tedavisi 2
Öğretim Üyesinin Ders Notları
9
Bilişsel Nöropsikoloji
Öğretim Üyesinin Ders Notları
10
Sözlükçe
Öğretim Üyesinin Ders Notları
11
Bilişsel Rehabilitasyon
Öğretim Üyesinin Ders Notları
12
Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu
Öğretim Üyesinin Ders Notları
13
Afazi ve edimbilim
Öğretim Üyesinin Ders Notları
14
Genel Değerlendirme
Öğretim Üyesinin Ders Notları
Kaynak
1) Basso, A. (2003). Aphasia and its therapy. Oxford University Press.
2) Feit D. (2007). The Guide to Speech and Language Problems. McGraw Hill.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
3
42
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
70
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(70/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
AFAZİ REHABİLİTASYONU
-
Bahar Dönemi
2+0
2
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi Verenler
Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Öğet ÖKTEM TANÖR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dil işlevleri, nöral temelleri, dil ile ilgili bozuklukların tanımlanması, değerlendirme tekniklerinin gösterilmesi ve uygulanması, rehabilitasyon süreçlerinin tanımlanması ve örneklendirilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Afaziye giriş ve tarihçesi ,Afazi modelleri,Afazi sınıflandırması 1,Afazi sınıflandırması 2,Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleri,Afazi tanısı,Geçmişten bugüne afazi tedavisi 1,Geçmişten bugüne afazi tedavisi 2,Bilişsel Nöropsikoloji,Sözlükçe,Bilişsel Rehabilitasyon,Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu
,Afazi ve edimbilim,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Farklı afazi tedavi yöntemlerini değerlendirebilecektir.
16, 19, 9
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Afaziye giriş ve tarihçesi
Öğretim Üyesinin Ders Notları
2
Afazi modelleri
Öğretim Üyesinin Ders Notları
2
Afazi sınıflandırması 1
Öğretim Üyesinin Ders Notları
4
Afazi sınıflandırması 2
Öğretim Üyesinin Ders Notları
5
Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleri
Öğretim Üyesinin Ders Notları
6
Afazi tanısı
Öğretim Üyesinin Ders Notları
7
Geçmişten bugüne afazi tedavisi 1
Öğretim Üyesinin Ders Notları
8
Geçmişten bugüne afazi tedavisi 2
Öğretim Üyesinin Ders Notları
9
Bilişsel Nöropsikoloji
Öğretim Üyesinin Ders Notları
10
Sözlükçe
Öğretim Üyesinin Ders Notları
11
Bilişsel Rehabilitasyon
Öğretim Üyesinin Ders Notları
12
Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu
Öğretim Üyesinin Ders Notları
13
Afazi ve edimbilim
Öğretim Üyesinin Ders Notları
14
Genel Değerlendirme
Öğretim Üyesinin Ders Notları
Kaynak
1) Basso, A. (2003). Aphasia and its therapy. Oxford University Press.
2) Feit D. (2007). The Guide to Speech and Language Problems. McGraw Hill.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.