Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DİKKAT VE BELLEK BOZUK. REHABİLİTASYONU | BLRY1166040 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mevhibe SARICAOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mevhibe SARICAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dikkat, bellek ve yürütücü işlevlerin tanımlarının, çeşitlerinin öğrenilmesi, değerlendirme yöntemlerinin öğrenilmesi ve uygulanması, çeşitli patoloji durumlarında veya hastalıklarda yaşanan bozuklukların öğrenilmesi ve bilişsel işlevlere yönelik rehabilitasyon yapabilme yeterliliğinin sağlanmasıdır
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilişsel Rehabilitasyonda Değerlendirme ve Müdahale Yaklaşımları,Bilişsel Fonksiyonlar ile İlgili Beyin Yapı ve Fonksiyonları,Dikkat: Tanımı, Çeşitleri, Modelleri ve Değerlendirme Yöntemleri,Dikkat Rehabilitasyonu,Yürütücü İşlevler, Çalışma Belleği ve Klinik Modellemesi,Yürütücü İşlevlerin Değerlendirilmesi ve Rehabilitasyonu,Bellek: Tanımı, Çeşitleri, Değerlendirme Yöntemleri,Bellek Rehabilitasyonu,Yaşlılıkta Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon,Multiple Sklerozda Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon,Travmatik Beyin Yaralanmasında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyonu,İnmede Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon,Parkinson Hastalıklarında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon,Demans Hastalarında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dikkat, bellek ve yürütücü işlevleri ve alt tiplerini tanımlar. | 10, 16, 17, 19, 21, 5 | A |
Dikkat, bellek ve yürütücü işlevlerin değerlendirme yöntemlerinin uygulama bilgisini edinir | 10, 13, 16, 19, 5, 6, 8, 9 | |
Çeşitli patoloji durumlarında veya hastalıklarda yaşanan dikkati bellek ve yürüütüc işlev bozukluklarını tanımlar | 10, 16, 19, 5, 6, 8, 9 | |
Dikkat, bellek ve yürütücü işlev bozukluklarına yönelik bilişsel rehabilitasyon yapabilme yeterliliği kazanır. | 10, 16, 19, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilişsel Rehabilitasyonda Değerlendirme ve Müdahale Yaklaşımları | |
2 | Bilişsel Fonksiyonlar ile İlgili Beyin Yapı ve Fonksiyonları | |
3 | Dikkat: Tanımı, Çeşitleri, Modelleri ve Değerlendirme Yöntemleri | |
4 | Dikkat Rehabilitasyonu | |
5 | Yürütücü İşlevler, Çalışma Belleği ve Klinik Modellemesi | |
6 | Yürütücü İşlevlerin Değerlendirilmesi ve Rehabilitasyonu | |
7 | Bellek: Tanımı, Çeşitleri, Değerlendirme Yöntemleri | |
8 | Bellek Rehabilitasyonu | |
9 | Yaşlılıkta Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon | |
10 | Multiple Sklerozda Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon | |
11 | Travmatik Beyin Yaralanmasında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyonu | |
12 | İnmede Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon | |
13 | Parkinson Hastalıklarında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon | |
14 | Demans Hastalarında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon | |
Kaynak |
Dersi veren Dr. Öğr. Üyesinin ders notları, slayt sunumları |
1. Davranış Nörolojisi, Prof. Dr. Oğuz Tnarıdağ, Nobel Tıp Kitabevi
2. Kognitif Nörobilimler, Prof. Dr. Sirel Karakaş, Nobel Tıp Kitabevi
3. Davranışsal ve Kognitif Nörolojinin İlkeleri, Prof. Dr. İ. Hakan Gürvit, Pfizer Yayınevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | | | | | X |
2 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
| | | | | X |
3 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | | | | X | |
4 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | | | | | X |
5 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | | | | | X |
6 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | | | | | X |
7 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DİKKAT VE BELLEK BOZUK. REHABİLİTASYONU | BLRY1166040 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mevhibe SARICAOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mevhibe SARICAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dikkat, bellek ve yürütücü işlevlerin tanımlarının, çeşitlerinin öğrenilmesi, değerlendirme yöntemlerinin öğrenilmesi ve uygulanması, çeşitli patoloji durumlarında veya hastalıklarda yaşanan bozuklukların öğrenilmesi ve bilişsel işlevlere yönelik rehabilitasyon yapabilme yeterliliğinin sağlanmasıdır
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilişsel Rehabilitasyonda Değerlendirme ve Müdahale Yaklaşımları,Bilişsel Fonksiyonlar ile İlgili Beyin Yapı ve Fonksiyonları,Dikkat: Tanımı, Çeşitleri, Modelleri ve Değerlendirme Yöntemleri,Dikkat Rehabilitasyonu,Yürütücü İşlevler, Çalışma Belleği ve Klinik Modellemesi,Yürütücü İşlevlerin Değerlendirilmesi ve Rehabilitasyonu,Bellek: Tanımı, Çeşitleri, Değerlendirme Yöntemleri,Bellek Rehabilitasyonu,Yaşlılıkta Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon,Multiple Sklerozda Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon,Travmatik Beyin Yaralanmasında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyonu,İnmede Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon,Parkinson Hastalıklarında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon,Demans Hastalarında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dikkat, bellek ve yürütücü işlevleri ve alt tiplerini tanımlar. | 10, 16, 17, 19, 21, 5 | A |
Dikkat, bellek ve yürütücü işlevlerin değerlendirme yöntemlerinin uygulama bilgisini edinir | 10, 13, 16, 19, 5, 6, 8, 9 | |
Çeşitli patoloji durumlarında veya hastalıklarda yaşanan dikkati bellek ve yürüütüc işlev bozukluklarını tanımlar | 10, 16, 19, 5, 6, 8, 9 | |
Dikkat, bellek ve yürütücü işlev bozukluklarına yönelik bilişsel rehabilitasyon yapabilme yeterliliği kazanır. | 10, 16, 19, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilişsel Rehabilitasyonda Değerlendirme ve Müdahale Yaklaşımları | |
2 | Bilişsel Fonksiyonlar ile İlgili Beyin Yapı ve Fonksiyonları | |
3 | Dikkat: Tanımı, Çeşitleri, Modelleri ve Değerlendirme Yöntemleri | |
4 | Dikkat Rehabilitasyonu | |
5 | Yürütücü İşlevler, Çalışma Belleği ve Klinik Modellemesi | |
6 | Yürütücü İşlevlerin Değerlendirilmesi ve Rehabilitasyonu | |
7 | Bellek: Tanımı, Çeşitleri, Değerlendirme Yöntemleri | |
8 | Bellek Rehabilitasyonu | |
9 | Yaşlılıkta Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon | |
10 | Multiple Sklerozda Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon | |
11 | Travmatik Beyin Yaralanmasında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyonu | |
12 | İnmede Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon | |
13 | Parkinson Hastalıklarında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon | |
14 | Demans Hastalarında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon | |
Kaynak |
Dersi veren Dr. Öğr. Üyesinin ders notları, slayt sunumları |
1. Davranış Nörolojisi, Prof. Dr. Oğuz Tnarıdağ, Nobel Tıp Kitabevi
2. Kognitif Nörobilimler, Prof. Dr. Sirel Karakaş, Nobel Tıp Kitabevi
3. Davranışsal ve Kognitif Nörolojinin İlkeleri, Prof. Dr. İ. Hakan Gürvit, Pfizer Yayınevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | | | | | X |
2 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
| | | | | X |
3 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | | | | X | |
4 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | | | | | X |
5 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | | | | | X |
6 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | | | | | X |
7 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:53Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:54