Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İKİ/ÇOK DİL GELİŞ VE DİL BOZ DKT YÖN | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersi alan öğrencilerin çok dilli çocuklarda görülen dil bozukluklarına değerlendirme ve terapinin yürütülmesinde güncel yaklaşımlara hakim olma ve kıyaslayabilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Güncel literatürde çokdillilik üzerine Temel Kavramlar; Çokdillilik çeşitleri,Çokdilli bireylerde Tipik Dil Gelişimi,Çokdilli bireylerde güncel olarak kullanılan algılayıcı ve ifade edici dil değerlendirme envanterleri,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Klinik vaka tartışması,Klinik vaka tartışması,Klinik vaka tartışması,Klinik vaka tartışması,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Multilingual dil bozukluklarının değerlendirmesinde uygun yöntemi seçer. | 3, 37, 4 | |
Multilingual çocukların yaşadığı dil bozukluğunu, değerlendirmeden terapi sürecinin sonuna kadar takip eder. | 3, 37, 4 | |
Konuya ilişkin güncel yaklaşımları takip eder. | 13, 9 | |
Güncel yaklaşımları birbiriyle karşılaştırabilir. | 12, 13, 9 | |
Çokdilli bireylerde algılayıcı ve ifade edici dil gelişimi hakkında bilgi edinir. | 16, 19 | |
Çokdilli bireylerin değerlendirme ve terapilerinde kültürel hassasiyet; aile bireyleri ve çevirmenlerle işbirliği konusunda bilgi edinir. | 13, 9 | N |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | N: Klinik Akıl Yürütme Sınavı |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Güncel literatürde çokdillilik üzerine Temel Kavramlar; Çokdillilik çeşitleri | |
2 | Çokdilli bireylerde Tipik Dil Gelişimi | |
3 | Çokdilli bireylerde güncel olarak kullanılan algılayıcı ve ifade edici dil değerlendirme envanterleri | |
4 | Öğrenci sunumları | |
5 | Öğrenci sunumları | |
6 | Öğrenci sunumları | |
7 | Öğrenci sunumları | |
8 | Öğrenci sunumları | |
9 | Klinik vaka tartışması | |
10 | Klinik vaka tartışması | |
10 | Klinik vaka tartışması | |
11 | Klinik vaka tartışması | |
12 | Öğrenci sunumları | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynak |
Klinik değerlendirme formları, ders notları, videolar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinlerarası çalışabilme becerisi. | ||||||
2 | Temel uzmanlık alan bilgileri. | ||||||
3 | Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi. | ||||||
4 | Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi. | ||||||
5 | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi. | ||||||
6 | Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi. | ||||||
7 | Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi. | ||||||
8 | Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi. | ||||||
9 | Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi. | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi. | ||||||
11 | Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi. | ||||||
12 | Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi. | ||||||
13 | Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi | ||||||
14 | Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | ||||||
15 | Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi. | ||||||
16 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İKİ/ÇOK DİL GELİŞ VE DİL BOZ DKT YÖN | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersi alan öğrencilerin çok dilli çocuklarda görülen dil bozukluklarına değerlendirme ve terapinin yürütülmesinde güncel yaklaşımlara hakim olma ve kıyaslayabilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Güncel literatürde çokdillilik üzerine Temel Kavramlar; Çokdillilik çeşitleri,Çokdilli bireylerde Tipik Dil Gelişimi,Çokdilli bireylerde güncel olarak kullanılan algılayıcı ve ifade edici dil değerlendirme envanterleri,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Klinik vaka tartışması,Klinik vaka tartışması,Klinik vaka tartışması,Klinik vaka tartışması,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Multilingual dil bozukluklarının değerlendirmesinde uygun yöntemi seçer. | 3, 37, 4 | |
Multilingual çocukların yaşadığı dil bozukluğunu, değerlendirmeden terapi sürecinin sonuna kadar takip eder. | 3, 37, 4 | |
Konuya ilişkin güncel yaklaşımları takip eder. | 13, 9 | |
Güncel yaklaşımları birbiriyle karşılaştırabilir. | 12, 13, 9 | |
Çokdilli bireylerde algılayıcı ve ifade edici dil gelişimi hakkında bilgi edinir. | 16, 19 | |
Çokdilli bireylerin değerlendirme ve terapilerinde kültürel hassasiyet; aile bireyleri ve çevirmenlerle işbirliği konusunda bilgi edinir. | 13, 9 | N |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | N: Klinik Akıl Yürütme Sınavı |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Güncel literatürde çokdillilik üzerine Temel Kavramlar; Çokdillilik çeşitleri | |
2 | Çokdilli bireylerde Tipik Dil Gelişimi | |
3 | Çokdilli bireylerde güncel olarak kullanılan algılayıcı ve ifade edici dil değerlendirme envanterleri | |
4 | Öğrenci sunumları | |
5 | Öğrenci sunumları | |
6 | Öğrenci sunumları | |
7 | Öğrenci sunumları | |
8 | Öğrenci sunumları | |
9 | Klinik vaka tartışması | |
10 | Klinik vaka tartışması | |
10 | Klinik vaka tartışması | |
11 | Klinik vaka tartışması | |
12 | Öğrenci sunumları | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynak |
Klinik değerlendirme formları, ders notları, videolar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinlerarası çalışabilme becerisi. | ||||||
2 | Temel uzmanlık alan bilgileri. | ||||||
3 | Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi. | ||||||
4 | Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi. | ||||||
5 | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi. | ||||||
6 | Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi. | ||||||
7 | Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi. | ||||||
8 | Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi. | ||||||
9 | Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi. | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi. | ||||||
11 | Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi. | ||||||
12 | Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi. | ||||||
13 | Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi | ||||||
14 | Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | ||||||
15 | Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi. | ||||||
16 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |