Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER | EBEY1215220 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ebelik ile ilgili güncel konularda yapılmış araştırmaların seminer sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte seçilen bir konuda literatür taranarak incelenmesi ve sunulmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seminer konusunun belirlenmesi,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Veri toplama,Veri toplama,Veri toplama,Veri analizi,Veri analizi,Rapor hazırlama,Rapor hazırlama,Danışman huzurunda seminerin sunulması,Dinleyicilere seminerin sunulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel makale yazabilecektir. | 5, 6, 9 | E |
Bilimsel makaleleri yorumlayabilecektir. | 5, 6, 9 | E |
Makale sunumunu planlayabilecektir. | 5, 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Veri toplama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Veri toplama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Veri toplama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Veri analizi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Veri analizi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Rapor hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Rapor hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Danışman huzurunda seminerin sunulması | |
14 | Dinleyicilere seminerin sunulması | |
Kaynak |
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ebelik uygulamaları ve doğum alanında temel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | | | | X | |
4 | Ebeliğe özgü kavram ve kuram oluşturur. | | | | X | |
5 | Öğretim becerileri yöntemlerini uygular. | | | | X | |
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptar, çözümü yöntemi belirler, soruna yönelik veri toplar, analiz eder ve sonuçları değerlendirir. | | | | X | |
8 | Ebelik mesleği ve mesleki uygulamalar ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | | | | | |
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | X | |
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bilimsel çalışmalar yürütür ve sonuçlarını paylaşır. | | | | X | |
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır. | | | X | | |
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır. | | | | X | |
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında görev alır. | | | X | | |
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazar. | | | | X | |
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı ile yorumlar. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 15 | 60 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 2 | 8 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(124/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER | EBEY1215220 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ebelik ile ilgili güncel konularda yapılmış araştırmaların seminer sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte seçilen bir konuda literatür taranarak incelenmesi ve sunulmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seminer konusunun belirlenmesi,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Veri toplama,Veri toplama,Veri toplama,Veri analizi,Veri analizi,Rapor hazırlama,Rapor hazırlama,Danışman huzurunda seminerin sunulması,Dinleyicilere seminerin sunulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel makale yazabilecektir. | 5, 6, 9 | E |
Bilimsel makaleleri yorumlayabilecektir. | 5, 6, 9 | E |
Makale sunumunu planlayabilecektir. | 5, 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Veri toplama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Veri toplama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Veri toplama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Veri analizi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Veri analizi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Rapor hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Rapor hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Danışman huzurunda seminerin sunulması | |
14 | Dinleyicilere seminerin sunulması | |
Kaynak |
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ebelik uygulamaları ve doğum alanında temel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | | | | X | |
4 | Ebeliğe özgü kavram ve kuram oluşturur. | | | | X | |
5 | Öğretim becerileri yöntemlerini uygular. | | | | X | |
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptar, çözümü yöntemi belirler, soruna yönelik veri toplar, analiz eder ve sonuçları değerlendirir. | | | | X | |
8 | Ebelik mesleği ve mesleki uygulamalar ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | | | | | |
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | X | |
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bilimsel çalışmalar yürütür ve sonuçlarını paylaşır. | | | | X | |
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır. | | | X | | |
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır. | | | | X | |
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında görev alır. | | | X | | |
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazar. | | | | X | |
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı ile yorumlar. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:14