Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOĞUMA HAZIRLIK EĞİTİMİ SEMİNER | EBEY1215210 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin, doğuma hazırlık eğitimleri sürecini yönetebilecek bilgi ve beceriye sahip olmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Doğuma hazırlık ve doğuma hazırlık sürecinde ebeler,Doğuma hazırlık eğitiminde felsefeler ,Doğum kasları ve doğumun hormonal mekanizması,Doğum korkusu ve korkunun doğuma etkileri,Doğum ağrısı ve başetme yöntemleri ,Gevşeme egzersizleri ve masaj,Doğum pozisyonları ve ıkınma,Suda doğum,Hipnozla doğum,Evde doğum,Doğuma hazırlık sınıfları,Doğum destek ekibinin oluşturulması,Doğum akışını engelleyen uygulamalar,Doğum sonu dönemde güncel yaklaşımlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Doğum ağrısı ile baş etme yöntemlerini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Doğum ağrısını tanımlar ve ağrı ile baş etme yöntemlerini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Doğuma hazırlık felsefelerini tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Doğuma hazırlık sınıflarında yürütülen eğitim sürecini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Doğuma hazırlık konusunda yapılan güncel araştırmaları takip eder | 10, 16, 19, 2, 9 | A |
Gebeleri doğuma hazırlık eğitimleri verir ve danışmanlık yapar | 10, 15, 16, 21, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğuma hazırlık ve doğuma hazırlık sürecinde ebeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Doğuma hazırlık eğitiminde felsefeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Doğum kasları ve doğumun hormonal mekanizması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Doğum korkusu ve korkunun doğuma etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Doğum ağrısı ve başetme yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Gevşeme egzersizleri ve masaj | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Doğum pozisyonları ve ıkınma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Suda doğum | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Hipnozla doğum | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Evde doğum | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Doğuma hazırlık sınıfları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Doğum destek ekibinin oluşturulması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Doğum akışını engelleyen uygulamalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Doğum sonu dönemde güncel yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir. | X | |||||
4 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir. | ||||||
5 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir. | X | |||||
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | ||||||
8 | Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir. | ||||||
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 20 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 227 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(227/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOĞUMA HAZIRLIK EĞİTİMİ SEMİNER | EBEY1215210 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin, doğuma hazırlık eğitimleri sürecini yönetebilecek bilgi ve beceriye sahip olmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Doğuma hazırlık ve doğuma hazırlık sürecinde ebeler,Doğuma hazırlık eğitiminde felsefeler ,Doğum kasları ve doğumun hormonal mekanizması,Doğum korkusu ve korkunun doğuma etkileri,Doğum ağrısı ve başetme yöntemleri ,Gevşeme egzersizleri ve masaj,Doğum pozisyonları ve ıkınma,Suda doğum,Hipnozla doğum,Evde doğum,Doğuma hazırlık sınıfları,Doğum destek ekibinin oluşturulması,Doğum akışını engelleyen uygulamalar,Doğum sonu dönemde güncel yaklaşımlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Doğum ağrısı ile baş etme yöntemlerini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Doğum ağrısını tanımlar ve ağrı ile baş etme yöntemlerini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Doğuma hazırlık felsefelerini tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Doğuma hazırlık sınıflarında yürütülen eğitim sürecini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Doğuma hazırlık konusunda yapılan güncel araştırmaları takip eder | 10, 16, 19, 2, 9 | A |
Gebeleri doğuma hazırlık eğitimleri verir ve danışmanlık yapar | 10, 15, 16, 21, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğuma hazırlık ve doğuma hazırlık sürecinde ebeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Doğuma hazırlık eğitiminde felsefeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Doğum kasları ve doğumun hormonal mekanizması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Doğum korkusu ve korkunun doğuma etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Doğum ağrısı ve başetme yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Gevşeme egzersizleri ve masaj | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Doğum pozisyonları ve ıkınma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Suda doğum | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Hipnozla doğum | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Evde doğum | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Doğuma hazırlık sınıfları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Doğum destek ekibinin oluşturulması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Doğum akışını engelleyen uygulamalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Doğum sonu dönemde güncel yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir. | X | |||||
4 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir. | ||||||
5 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir. | X | |||||
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | ||||||
8 | Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir. | ||||||
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |