Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AKTİVİTE VE HAREKET ANALİZİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adnan APTİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Motor kontrol ve öğrenmenin tanımı, üst ekstremite, kolumna vertebralis, alt ekstremite biyomekaniği, fonksiyonel aktiviteleri ve hareket analiz yöntemleri ile güncel hareket analiz çeşitlerinin tartışılması amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Motor kontrol ve öğrenme,Üst ekstremite biyomekaniği,Üst esktremite fonksiyonel aktiviteleri,Üst ekstremite hareket analizi,Kolumna vertebralis biyomekaniği,Kolumna vertebralis fonksiyonel aktiviteleri,Kolumna vertebralis hareket analizi,Alt ekstremite biyomekaniği,Alt ekstremite fonksiyonel aktiviteleri,Alt ekstremite hareket analizi,Normal ve patolojik yürüyüş,Yürümenin analizi,Güncel analiz yöntemlerinin literatür tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Motor kontrol ve öğrenmenin tanımını bilir. | 10, 11, 12, 14, 16, 4, 5, 9 | A, E |
Üst ekstremite, kolumna vertebralis, alt ekstremite biyomekaniği, fonksiyonel aktiviteleri ve hareket analiz yöntemleri ile güncel hareket analiz çeşitlerini tartışır. | 10, 11, 13, 16, 3, 4, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Motor kontrol ve öğrenme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Üst ekstremite biyomekaniği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | Üst esktremite fonksiyonel aktiviteleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Üst ekstremite hareket analizi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Kolumna vertebralis biyomekaniği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Kolumna vertebralis fonksiyonel aktiviteleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Kolumna vertebralis hareket analizi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | Alt ekstremite biyomekaniği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
9 | Alt ekstremite fonksiyonel aktiviteleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
10 | Alt ekstremite hareket analizi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
11 | Normal ve patolojik yürüyüş | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
13 | Yürümenin analizi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
14 | Güncel analiz yöntemlerinin literatür tartışması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
Kaynak |
-Dersin öğretim üyesinin ders notları
-Motor Learning and Control for Practitioners - Cheryl A. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | | | | X | |
3 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | | | | X | |
4 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir | | X | | | |
5 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür | | | | X | |
6 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | | | X | | |
7 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | | X | | | |
8 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | X | |
9 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | | X | | | |
10 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 4 | 56 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AKTİVİTE VE HAREKET ANALİZİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adnan APTİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Motor kontrol ve öğrenmenin tanımı, üst ekstremite, kolumna vertebralis, alt ekstremite biyomekaniği, fonksiyonel aktiviteleri ve hareket analiz yöntemleri ile güncel hareket analiz çeşitlerinin tartışılması amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Motor kontrol ve öğrenme,Üst ekstremite biyomekaniği,Üst esktremite fonksiyonel aktiviteleri,Üst ekstremite hareket analizi,Kolumna vertebralis biyomekaniği,Kolumna vertebralis fonksiyonel aktiviteleri,Kolumna vertebralis hareket analizi,Alt ekstremite biyomekaniği,Alt ekstremite fonksiyonel aktiviteleri,Alt ekstremite hareket analizi,Normal ve patolojik yürüyüş,Yürümenin analizi,Güncel analiz yöntemlerinin literatür tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Motor kontrol ve öğrenmenin tanımını bilir. | 10, 11, 12, 14, 16, 4, 5, 9 | A, E |
Üst ekstremite, kolumna vertebralis, alt ekstremite biyomekaniği, fonksiyonel aktiviteleri ve hareket analiz yöntemleri ile güncel hareket analiz çeşitlerini tartışır. | 10, 11, 13, 16, 3, 4, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Motor kontrol ve öğrenme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Üst ekstremite biyomekaniği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | Üst esktremite fonksiyonel aktiviteleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Üst ekstremite hareket analizi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Kolumna vertebralis biyomekaniği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Kolumna vertebralis fonksiyonel aktiviteleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Kolumna vertebralis hareket analizi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | Alt ekstremite biyomekaniği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
9 | Alt ekstremite fonksiyonel aktiviteleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
10 | Alt ekstremite hareket analizi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
11 | Normal ve patolojik yürüyüş | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
13 | Yürümenin analizi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
14 | Güncel analiz yöntemlerinin literatür tartışması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
Kaynak |
-Dersin öğretim üyesinin ders notları
-Motor Learning and Control for Practitioners - Cheryl A. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | | | | X | |
3 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | | | | X | |
4 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir | | X | | | |
5 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür | | | | X | |
6 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | | | X | | |
7 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | | X | | | |
8 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | X | |
9 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | | X | | | |
10 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 12:15Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:28