Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
REHABİLİTASYONDA İNOVASYON | ERGY1212776 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı Fiziksel, Sosyal ve Psikolojik rehabilitasyonda güncel teknoloji destekli değerlendirme ve müdahale yöntemlerini incelemek, rehabilitasyon elemanları ve mühendisler arası interdisipliner çalışma metodolojilerini araştırmak proje temelli öğrenme yolu ile yeni yaklaşımların uygulanmasını sağlamaktır. Bu ders kapsamında güncel uygulamalar ve yaklaşımlar taranacak, ders sonunda proje, patent veya faydalı model çıktıları istenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rehabilitasyonda inovasyonun tanımı,Rehabilitasyonda inovasyonun limitasyonları,Rehabilitasyonda inovasyon ile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama,Rehabilitasyonda inovasyon uygulama yöntemleri I,Sanal gerçeklik ve ergoterapi uygulamaları,Sanal gerçeklik ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Video bazlı oyunlar ve ergoterapi uygulamaları,Video bazlı oyunlar ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Robotik sistemler ve ergoterapi uygulamaları,Robotik sistemler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Sosyal rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Psikolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fiziksel, Sosyal ve Psikolojik rehabilitasyonda güncel teknoloji destekli değerlendirme ve müdahale yöntemlerini bilir. | 10, 12, 16, 2, 3, 5, 8, 9 | A, E |
Rehabilitasyon elemanları ve mühendisler arası interdisipliner çalışma metodolojilerini araştırarak proje temelli öğrenme yolu ile yeni yaklaşımları uygular. | 10, 11, 12, 16, 2, 3, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Rehabilitasyonda inovasyonun tanımı | |
2 | Rehabilitasyonda inovasyonun limitasyonları | |
3 | Rehabilitasyonda inovasyon ile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama | |
4 | Rehabilitasyonda inovasyon uygulama yöntemleri I | |
5 | Sanal gerçeklik ve ergoterapi uygulamaları | |
6 | Sanal gerçeklik ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri | |
7 | Video bazlı oyunlar ve ergoterapi uygulamaları | |
8 | Video bazlı oyunlar ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri | |
9 | Robotik sistemler ve ergoterapi uygulamaları | |
10 | Robotik sistemler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri | |
11 | Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar | |
12 | Sosyal rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar | |
13 | Psikolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar | |
14 | Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar | |
Kaynak |
-Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989.
-Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002.
-Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996.
-Australian Occupational Journal, British Journal of Occupational Therapy, Canadian Journal of Occupational Therapy
-Rehabilitasyonda Teknoloji Kitabı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | | X | | | |
3 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | | | | |
4 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir | | | | | X |
5 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür | | | X | | |
6 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | | | | |
7 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | | | | X | |
8 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | | X |
9 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | | X | | | |
10 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 4 | 56 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
REHABİLİTASYONDA İNOVASYON | ERGY1212776 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı Fiziksel, Sosyal ve Psikolojik rehabilitasyonda güncel teknoloji destekli değerlendirme ve müdahale yöntemlerini incelemek, rehabilitasyon elemanları ve mühendisler arası interdisipliner çalışma metodolojilerini araştırmak proje temelli öğrenme yolu ile yeni yaklaşımların uygulanmasını sağlamaktır. Bu ders kapsamında güncel uygulamalar ve yaklaşımlar taranacak, ders sonunda proje, patent veya faydalı model çıktıları istenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rehabilitasyonda inovasyonun tanımı,Rehabilitasyonda inovasyonun limitasyonları,Rehabilitasyonda inovasyon ile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama,Rehabilitasyonda inovasyon uygulama yöntemleri I,Sanal gerçeklik ve ergoterapi uygulamaları,Sanal gerçeklik ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Video bazlı oyunlar ve ergoterapi uygulamaları,Video bazlı oyunlar ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Robotik sistemler ve ergoterapi uygulamaları,Robotik sistemler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Sosyal rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Psikolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fiziksel, Sosyal ve Psikolojik rehabilitasyonda güncel teknoloji destekli değerlendirme ve müdahale yöntemlerini bilir. | 10, 12, 16, 2, 3, 5, 8, 9 | A, E |
Rehabilitasyon elemanları ve mühendisler arası interdisipliner çalışma metodolojilerini araştırarak proje temelli öğrenme yolu ile yeni yaklaşımları uygular. | 10, 11, 12, 16, 2, 3, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Rehabilitasyonda inovasyonun tanımı | |
2 | Rehabilitasyonda inovasyonun limitasyonları | |
3 | Rehabilitasyonda inovasyon ile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama | |
4 | Rehabilitasyonda inovasyon uygulama yöntemleri I | |
5 | Sanal gerçeklik ve ergoterapi uygulamaları | |
6 | Sanal gerçeklik ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri | |
7 | Video bazlı oyunlar ve ergoterapi uygulamaları | |
8 | Video bazlı oyunlar ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri | |
9 | Robotik sistemler ve ergoterapi uygulamaları | |
10 | Robotik sistemler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri | |
11 | Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar | |
12 | Sosyal rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar | |
13 | Psikolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar | |
14 | Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar | |
Kaynak |
-Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989.
-Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002.
-Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996.
-Australian Occupational Journal, British Journal of Occupational Therapy, Canadian Journal of Occupational Therapy
-Rehabilitasyonda Teknoloji Kitabı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | | X | | | |
3 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | | | | |
4 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir | | | | | X |
5 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür | | | X | | |
6 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | | | | |
7 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | | | | X | |
8 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | | X |
9 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | | X | | | |
10 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 12:15Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:28