Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Fatma TOSUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Fatma TOSUN, Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG, Dr.Öğr.Üye. Tuğba İDUĞ, Dr.Öğr.Üye. Ayşe Esra KARADAĞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farmakognozi ile ilgili konularda sunum yapmak Sunumların eleştirilerini yapmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Konunun belirlenmesi, bilimsel literatüre ulaşılması, Bilimsel kaynakların taranması, Bilimsel kaynakların taranması-2, Bilimsel kaynakların taranması-3, Bilimsel kaynakların taranması-4, Bilimsel kaynakların taranması-5, Verilerin değerlendirilmesi ve rapor hazırlanması, İlave literatürlerin temini ve eksiklerin tamamlanması,Seminerin yazılması ve sununun power point kullanarak hazırlanması,Ögrenci sunumları-1,Öğrenci sunumları-2,Öğrenci sunumları-3,Öğrenci sunumları-4,Öğrenci sunumları-5; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler sunuları eleştirirken kendi sunularını düzenleme yeteneğine sahip olur. | 14, 18 | E, H |
Farklı bilim dallarındaki araştırıcılar ile iletişim kurar. | 14, 18 | E, H |
Ekip çalışması yapar. | 14, 18 | E, H |
Bağımsız çalışma yeteneği kazanır. | 14, 18 | E, H |
Bilimsel literatürü takip eder. | 14, 18 | E, H |
Türkçe ve İngilizce bilimsel dile hakim olurlar. | 14, 18 | E, H |
Etik değerleri bilir. | 14, 18 | E, H |
Bilimsel verilerin ne şekilde sunulacağını bilir | 14, 18 | E, H |
Araştırma sonuçlarını tartışır | 14, 18 | E, H |
Araştırmanın amacını açıklar | 14, 18 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konunun belirlenmesi, bilimsel literatüre ulaşılması | |
2 | Bilimsel kaynakların taranması | |
3 | Bilimsel kaynakların taranması-2 | |
4 | Bilimsel kaynakların taranması-3 | |
5 | Bilimsel kaynakların taranması-4 | |
6 | Bilimsel kaynakların taranması-5 | |
7 | Verilerin değerlendirilmesi ve rapor hazırlanması | |
8 | İlave literatürlerin temini ve eksiklerin tamamlanması | |
9 | Seminerin yazılması ve sununun power point kullanarak hazırlanması | |
10 | Ögrenci sunumları-1 | |
11 | Öğrenci sunumları-2 | |
12 | Öğrenci sunumları-3 | |
13 | Öğrenci sunumları-4 | |
14 | Öğrenci sunumları-5 |
Kaynak |
SCI de indekslenen dergilerde yayınlanan makaleler, tıbbi bitkiler ile ilgili kitaplar. |
Farmakognozi kitapları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eczacılık eğitimiyle edindiği bilgi ve becerilere dayalı olarak Farmakognozi ve Fitoterapi alanındaki güncel bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı kromatografik teknikleri kullanarak analiz yapar | ||||||
3 | Farmakognozi konusunda bilginin toplanması, yorumlanması, duyurulmasında ulusal ve uluslar arası çalışmalarda görev alır. | X | |||||
4 | Mesleki gelişim ve hayat boyu öğrenmeye önem verir, ulusal/uluslararası gelişmeleri basılı yayınlar, teknolojik araçlar ve veri tabanlarını takip ederek bilgisini derinleştirir. | ||||||
5 | Meslektaşları ve sağlık alanındaki diğer meslek gruplarıyla iletişim halindedir, güncel konulardaki fikirlerini bu kişiler ve topluma sözlü/yazılı olarak sunar. | X | |||||
6 | Farmakognozi alanında bir çalışmayı tasarlar, çalışmayı bağımsız veya ekip olarak yürütür ve sonuçları eleştirel gözle yorumlayarak rapor halinde sunar. | ||||||
7 | Bitkisel ilaç, drog preparatı, bitkisel çayların ve tıbbi bitkilerin; üretimleri, özellikleri, kaliteleri ve analizleri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
8 | Farmakognozi ve Fitoterapi alanındaki İngilizce yayınları okur, bu çalışmaları derleyerek “Seminer” dersi kapsamında sunum yapar. | X | |||||
9 | Yürüttüğü veya yer aldığı farmakognozik bir çalışmayı bilimsel bir toplantıda sunar, makale haline getirerek bir dergide yayınlar. | ||||||
10 | Farmakognozik yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
11 | Tıbbi bitkilerin biyolojik aktiviteleri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
12 | Bilim etiği hakkında bilgi sahibidir | ||||||
13 | Bilimsel araştırmada etik sorunlar hakkında bilgi sahibidir | ||||||
14 | Ülkemizde bulunan Bazı Zehirli Bitkiler, Özellikleri ve Toksik Etkileri hakkında bilgi edinir | ||||||
15 | Belirli bitkilerle zehirlenmede tedavi konusunda bilgi edinir | ||||||
16 | Bitkilerdeki toksik maddelerin besin destekleri ve ilaçlar ile etkileşimi hakkında bilgi sahibidir | ||||||
17 | Besinlerde bulunabilen mikrobiyal toksinler hakkında bilgi sahibidir | ||||||
18 | Besinlerle alınan zararlı kimyasalların insan sağlığı üzerine etkisi hakkında bilgi edinir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 80 | 80 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 10 | 140 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 35 | 35 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 286 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(286/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Fatma TOSUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Fatma TOSUN, Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG, Dr.Öğr.Üye. Tuğba İDUĞ, Dr.Öğr.Üye. Ayşe Esra KARADAĞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farmakognozi ile ilgili konularda sunum yapmak Sunumların eleştirilerini yapmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Konunun belirlenmesi, bilimsel literatüre ulaşılması, Bilimsel kaynakların taranması, Bilimsel kaynakların taranması-2, Bilimsel kaynakların taranması-3, Bilimsel kaynakların taranması-4, Bilimsel kaynakların taranması-5, Verilerin değerlendirilmesi ve rapor hazırlanması, İlave literatürlerin temini ve eksiklerin tamamlanması,Seminerin yazılması ve sununun power point kullanarak hazırlanması,Ögrenci sunumları-1,Öğrenci sunumları-2,Öğrenci sunumları-3,Öğrenci sunumları-4,Öğrenci sunumları-5; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler sunuları eleştirirken kendi sunularını düzenleme yeteneğine sahip olur. | 14, 18 | E, H |
Farklı bilim dallarındaki araştırıcılar ile iletişim kurar. | 14, 18 | E, H |
Ekip çalışması yapar. | 14, 18 | E, H |
Bağımsız çalışma yeteneği kazanır. | 14, 18 | E, H |
Bilimsel literatürü takip eder. | 14, 18 | E, H |
Türkçe ve İngilizce bilimsel dile hakim olurlar. | 14, 18 | E, H |
Etik değerleri bilir. | 14, 18 | E, H |
Bilimsel verilerin ne şekilde sunulacağını bilir | 14, 18 | E, H |
Araştırma sonuçlarını tartışır | 14, 18 | E, H |
Araştırmanın amacını açıklar | 14, 18 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konunun belirlenmesi, bilimsel literatüre ulaşılması | |
2 | Bilimsel kaynakların taranması | |
3 | Bilimsel kaynakların taranması-2 | |
4 | Bilimsel kaynakların taranması-3 | |
5 | Bilimsel kaynakların taranması-4 | |
6 | Bilimsel kaynakların taranması-5 | |
7 | Verilerin değerlendirilmesi ve rapor hazırlanması | |
8 | İlave literatürlerin temini ve eksiklerin tamamlanması | |
9 | Seminerin yazılması ve sununun power point kullanarak hazırlanması | |
10 | Ögrenci sunumları-1 | |
11 | Öğrenci sunumları-2 | |
12 | Öğrenci sunumları-3 | |
13 | Öğrenci sunumları-4 | |
14 | Öğrenci sunumları-5 |
Kaynak |
SCI de indekslenen dergilerde yayınlanan makaleler, tıbbi bitkiler ile ilgili kitaplar. |
Farmakognozi kitapları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eczacılık eğitimiyle edindiği bilgi ve becerilere dayalı olarak Farmakognozi ve Fitoterapi alanındaki güncel bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı kromatografik teknikleri kullanarak analiz yapar | ||||||
3 | Farmakognozi konusunda bilginin toplanması, yorumlanması, duyurulmasında ulusal ve uluslar arası çalışmalarda görev alır. | X | |||||
4 | Mesleki gelişim ve hayat boyu öğrenmeye önem verir, ulusal/uluslararası gelişmeleri basılı yayınlar, teknolojik araçlar ve veri tabanlarını takip ederek bilgisini derinleştirir. | ||||||
5 | Meslektaşları ve sağlık alanındaki diğer meslek gruplarıyla iletişim halindedir, güncel konulardaki fikirlerini bu kişiler ve topluma sözlü/yazılı olarak sunar. | X | |||||
6 | Farmakognozi alanında bir çalışmayı tasarlar, çalışmayı bağımsız veya ekip olarak yürütür ve sonuçları eleştirel gözle yorumlayarak rapor halinde sunar. | ||||||
7 | Bitkisel ilaç, drog preparatı, bitkisel çayların ve tıbbi bitkilerin; üretimleri, özellikleri, kaliteleri ve analizleri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
8 | Farmakognozi ve Fitoterapi alanındaki İngilizce yayınları okur, bu çalışmaları derleyerek “Seminer” dersi kapsamında sunum yapar. | X | |||||
9 | Yürüttüğü veya yer aldığı farmakognozik bir çalışmayı bilimsel bir toplantıda sunar, makale haline getirerek bir dergide yayınlar. | ||||||
10 | Farmakognozik yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
11 | Tıbbi bitkilerin biyolojik aktiviteleri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
12 | Bilim etiği hakkında bilgi sahibidir | ||||||
13 | Bilimsel araştırmada etik sorunlar hakkında bilgi sahibidir | ||||||
14 | Ülkemizde bulunan Bazı Zehirli Bitkiler, Özellikleri ve Toksik Etkileri hakkında bilgi edinir | ||||||
15 | Belirli bitkilerle zehirlenmede tedavi konusunda bilgi edinir | ||||||
16 | Bitkilerdeki toksik maddelerin besin destekleri ve ilaçlar ile etkileşimi hakkında bilgi sahibidir | ||||||
17 | Besinlerde bulunabilen mikrobiyal toksinler hakkında bilgi sahibidir | ||||||
18 | Besinlerle alınan zararlı kimyasalların insan sağlığı üzerine etkisi hakkında bilgi edinir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |