Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER | PTRY1114213 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doktora öğrencilerinin uygun yöntemlerle bilimsel çalışma planlama, sunmalarını ve tartışmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi,Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemler,Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılması,Makale yazarken dikkat edilecek konular,Tez yazımında uyulması gereken ilkeler,Güncel fizyoterapi yaklaşımları,Kanıta dayalı elektrofiziksel yöntemler,Kanıta dayalı fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamaları,Kanıta dayalı nörofizyolojik yaklaşımlar,Fizyoterapide teknolojik yaklaşımlar,Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik,Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları,Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları,Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunum; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel makale yazar, yorumlar ve elde edilen sonuçları özetler. | 18 | E |
Kanıta dayalı ve teknolojik fizyoterapi yaklaşımlarını değerlendirir. | 18 | E |
Özel vaka sunumlarının kanıta dayalı fizyoterapisini uygular. | 18 | E |
Kanıta dayalı egzersiz ve kognitif rehabilitasyon yaklaşımları uygular. | 18 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi | www.pubmed.com |
2 | Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemler | www.pubmed.com |
3 | Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılması | www.pubmed.com |
4 | Makale yazarken dikkat edilecek konular | http://www.researchguide.com/1steps.html |
5 | Tez yazımında uyulması gereken ilkeler | www.pubmed.com |
6 | Güncel fizyoterapi yaklaşımları | www.pubmed.com |
7 | Kanıta dayalı elektrofiziksel yöntemler | www.pubmed.com |
8 | Kanıta dayalı fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamaları | www.pubmed.com |
9 | Kanıta dayalı nörofizyolojik yaklaşımlar | www.pubmed.com |
10 | Fizyoterapide teknolojik yaklaşımlar | www.pubmed.com |
11 | Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik | www.pubmed.com |
12 | Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları | www.pubmed.com |
13 | Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları | www.pubmed.com |
14 | Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunum | www.pubmed.com |
Kaynak |
1.https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
2.https://www.webofscience.com/wos/woscc/basic-search |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | | X | | |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | X | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | | X | |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | | X | | |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | X | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | X | |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | | X | |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | X | |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | | X | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 8 | 112 |
Rehberli Problem Çözme | 10 | 6 | 60 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 5 | 25 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 5 | 15 |
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 2 | 10 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 252 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER | PTRY1114213 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doktora öğrencilerinin uygun yöntemlerle bilimsel çalışma planlama, sunmalarını ve tartışmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi,Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemler,Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılması,Makale yazarken dikkat edilecek konular,Tez yazımında uyulması gereken ilkeler,Güncel fizyoterapi yaklaşımları,Kanıta dayalı elektrofiziksel yöntemler,Kanıta dayalı fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamaları,Kanıta dayalı nörofizyolojik yaklaşımlar,Fizyoterapide teknolojik yaklaşımlar,Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik,Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları,Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları,Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunum; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel makale yazar, yorumlar ve elde edilen sonuçları özetler. | 18 | E |
Kanıta dayalı ve teknolojik fizyoterapi yaklaşımlarını değerlendirir. | 18 | E |
Özel vaka sunumlarının kanıta dayalı fizyoterapisini uygular. | 18 | E |
Kanıta dayalı egzersiz ve kognitif rehabilitasyon yaklaşımları uygular. | 18 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi | www.pubmed.com |
2 | Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemler | www.pubmed.com |
3 | Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılması | www.pubmed.com |
4 | Makale yazarken dikkat edilecek konular | http://www.researchguide.com/1steps.html |
5 | Tez yazımında uyulması gereken ilkeler | www.pubmed.com |
6 | Güncel fizyoterapi yaklaşımları | www.pubmed.com |
7 | Kanıta dayalı elektrofiziksel yöntemler | www.pubmed.com |
8 | Kanıta dayalı fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamaları | www.pubmed.com |
9 | Kanıta dayalı nörofizyolojik yaklaşımlar | www.pubmed.com |
10 | Fizyoterapide teknolojik yaklaşımlar | www.pubmed.com |
11 | Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik | www.pubmed.com |
12 | Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları | www.pubmed.com |
13 | Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları | www.pubmed.com |
14 | Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunum | www.pubmed.com |
Kaynak |
1.https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
2.https://www.webofscience.com/wos/woscc/basic-search |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | | X | | |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | X | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | | X | |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | | X | | |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | X | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | X | |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | | X | |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | X | |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | | X | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:23Son Güncelleme Tarihi: 20/09/2023 - 10:33