Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ORTOPEDİDE ÖZEL DURUMLAR | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Nadir görülen özel ortopedik hastalıkların rehabilitasyonunu öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rotator Cuff Lezyonlarında Tedavi Yöntemleri,Ön Çapraz Bağ yaralanmalarında Tedavi Yaklaşımları,Lumbal Disk Hernilerinde Tedavi yaklaşımları,Ayak bileği burkulmalarında güncel fizyoterapi yaklaşımları,Medial ve Lateral Epikondilit tedavisinde güncel fizyoterapi yaklaşımları,Graston Tekniği,Sporcularda Performans parametrelerinin değerlendirilmesi ve artırılmasına yönelik tedavi yaklaşımları,Kalça artroplastilerinde tedavi yaklaşımları,Diz artroplastilerinde tedavi yaklaşımları,Ders konularının kapsamında güncel makalelerin tartışılması,Recovery,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Rotator cuff lezyonlarında güncel tedavi yaklaşımlarını tartışır. | 18, 9 | E |
Ön çapraz bağ yaralanmalarında güncel tedavi yaklaşımlarını tartışır. | 18, 9 | E |
Lumbal disk hernilerinde güncel tedavi yaklaşımlarını tartışır. | 18, 9 | E |
Ayak bileği burkulmalarında güncel tedavi yaklaşımlarını tartışır. | 18, 9 | E |
Medial ve Lateral Epikondilit tedavisinde güncel fizyoterapi yaklaşımlarını açıklar | 18, 9 | E |
Graston Tekniğini açıklar. | 18, 9 | E |
Sporcularda Performans parametrelerinin değerlendirilmesi ve artırılmasına yönelik tedavi yaklaşımlarını yorumlar | 18, 9 | E |
Kalça artroplastilerinde tedavi yaklaşımlarını tartışır. | 18, 9 | E |
Diz artroplastilerinde tedavi yaklaşımlarını uygular. | 18, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Rotator Cuff Lezyonlarında Tedavi Yöntemleri | www.pubmed.com |
2 | Ön Çapraz Bağ yaralanmalarında Tedavi Yaklaşımları | www.pubmed.com |
3 | Lumbal Disk Hernilerinde Tedavi yaklaşımları | www.pubmed.com |
4 | Ayak bileği burkulmalarında güncel fizyoterapi yaklaşımları | www.pubmed.com |
5 | Medial ve Lateral Epikondilit tedavisinde güncel fizyoterapi yaklaşımları | www.pubmed.com |
6 | Graston Tekniği | www.pubmed.com |
7 | Sporcularda Performans parametrelerinin değerlendirilmesi ve artırılmasına yönelik tedavi yaklaşımları | www.pubmed.com |
8 | Kalça artroplastilerinde tedavi yaklaşımları | www.pubmed.com |
9 | Diz artroplastilerinde tedavi yaklaşımları | www.pubmed.com |
10 | Ders konularının kapsamında güncel makalelerin tartışılması | www.pubmed.com |
11 | Recovery | www.pubmed.com |
12 | Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu | www.pubmed.com |
13 | Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu | www.pubmed.com |
14 | Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu | www.pubmed.com |
Kaynak |
Practical Procedures in Orthopaedic Surgery, ISBN 978-0-85729-816-4, 2012 Springer
Operative techniques in orthopaedic surgery, ISBN 978-0-7817-6370-72011 by lıppıncott wıllıams & wılkıns, a wolters kluwer
Multidisipliner yaklaşımla kemik ve yumuşak doku tümörleri. TOTBİD, ISBN-978-605-86172-5-4, Ekim 2013 Ankara
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | | | | X |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | X | | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | | | X |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | | | | X |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | X | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | X | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | X | |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | | X | |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | X | |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | | X | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | X |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 6 | 84 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 8 | 48 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 10 | 40 |
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 2 | 8 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ORTOPEDİDE ÖZEL DURUMLAR | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Nadir görülen özel ortopedik hastalıkların rehabilitasyonunu öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rotator Cuff Lezyonlarında Tedavi Yöntemleri,Ön Çapraz Bağ yaralanmalarında Tedavi Yaklaşımları,Lumbal Disk Hernilerinde Tedavi yaklaşımları,Ayak bileği burkulmalarında güncel fizyoterapi yaklaşımları,Medial ve Lateral Epikondilit tedavisinde güncel fizyoterapi yaklaşımları,Graston Tekniği,Sporcularda Performans parametrelerinin değerlendirilmesi ve artırılmasına yönelik tedavi yaklaşımları,Kalça artroplastilerinde tedavi yaklaşımları,Diz artroplastilerinde tedavi yaklaşımları,Ders konularının kapsamında güncel makalelerin tartışılması,Recovery,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Rotator cuff lezyonlarında güncel tedavi yaklaşımlarını tartışır. | 18, 9 | E |
Ön çapraz bağ yaralanmalarında güncel tedavi yaklaşımlarını tartışır. | 18, 9 | E |
Lumbal disk hernilerinde güncel tedavi yaklaşımlarını tartışır. | 18, 9 | E |
Ayak bileği burkulmalarında güncel tedavi yaklaşımlarını tartışır. | 18, 9 | E |
Medial ve Lateral Epikondilit tedavisinde güncel fizyoterapi yaklaşımlarını açıklar | 18, 9 | E |
Graston Tekniğini açıklar. | 18, 9 | E |
Sporcularda Performans parametrelerinin değerlendirilmesi ve artırılmasına yönelik tedavi yaklaşımlarını yorumlar | 18, 9 | E |
Kalça artroplastilerinde tedavi yaklaşımlarını tartışır. | 18, 9 | E |
Diz artroplastilerinde tedavi yaklaşımlarını uygular. | 18, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Rotator Cuff Lezyonlarında Tedavi Yöntemleri | www.pubmed.com |
2 | Ön Çapraz Bağ yaralanmalarında Tedavi Yaklaşımları | www.pubmed.com |
3 | Lumbal Disk Hernilerinde Tedavi yaklaşımları | www.pubmed.com |
4 | Ayak bileği burkulmalarında güncel fizyoterapi yaklaşımları | www.pubmed.com |
5 | Medial ve Lateral Epikondilit tedavisinde güncel fizyoterapi yaklaşımları | www.pubmed.com |
6 | Graston Tekniği | www.pubmed.com |
7 | Sporcularda Performans parametrelerinin değerlendirilmesi ve artırılmasına yönelik tedavi yaklaşımları | www.pubmed.com |
8 | Kalça artroplastilerinde tedavi yaklaşımları | www.pubmed.com |
9 | Diz artroplastilerinde tedavi yaklaşımları | www.pubmed.com |
10 | Ders konularının kapsamında güncel makalelerin tartışılması | www.pubmed.com |
11 | Recovery | www.pubmed.com |
12 | Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu | www.pubmed.com |
13 | Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu | www.pubmed.com |
14 | Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu | www.pubmed.com |
Kaynak |
Practical Procedures in Orthopaedic Surgery, ISBN 978-0-85729-816-4, 2012 Springer
Operative techniques in orthopaedic surgery, ISBN 978-0-7817-6370-72011 by lıppıncott wıllıams & wılkıns, a wolters kluwer
Multidisipliner yaklaşımla kemik ve yumuşak doku tümörleri. TOTBİD, ISBN-978-605-86172-5-4, Ekim 2013 Ankara
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | | | | X |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | X | | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | | | X |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | | | | X |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | X | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | X | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | X | |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | | X | |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | X | |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | | X | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | X |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54