Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SPOR FİZYOTERAPİSİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Egzersiz ve sporda vücuda etki eden kuvvetler,Viskoelastisite, stress-strain, creep, kondisyon, yorgunluk, gecikmiş kas ağrısı, tetik nokta,Muskuloskelatal sisteme binen yükler ve cevapları,Spor fizyoterapi ve rehabilitasyonunda değerlendirme yöntemleri ,Kuvvet eğitiminin fizyolojik prensipleri ve rehabilitasyon,Spor rehabilitasyonunda kullanılan araç ve ekipmanlar,Lumbo-pelvik kuvvetlendirme programları ,Engelli bireylerde fiziksel aktivite ve spor ,Yaşlı bireylerde fiziksel aktivite ve spor,Çocuklarda fiziksel aktivite ve spor,Sporda bantlama,Sporda bantlama,Kas yaralanmasında fizyoterapi yaklaşımları (Vaka),Tendon yaralanmasında fizyoterapi yaklaşımları(Vaka); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Egzersiz ve sporda vücuda etki eden kuvvetler | |
2 | Viskoelastisite, stress-strain, creep, kondisyon, yorgunluk, gecikmiş kas ağrısı, tetik nokta | |
3 | Muskuloskelatal sisteme binen yükler ve cevapları | |
4 | Spor fizyoterapi ve rehabilitasyonunda değerlendirme yöntemleri | |
5 | Kuvvet eğitiminin fizyolojik prensipleri ve rehabilitasyon | |
6 | Spor rehabilitasyonunda kullanılan araç ve ekipmanlar | |
7 | Lumbo-pelvik kuvvetlendirme programları | |
8 | Engelli bireylerde fiziksel aktivite ve spor | |
9 | Yaşlı bireylerde fiziksel aktivite ve spor | |
10 | Çocuklarda fiziksel aktivite ve spor | |
11 | Sporda bantlama | |
12 | Sporda bantlama | |
13 | Kas yaralanmasında fizyoterapi yaklaşımları (Vaka) | |
14 | Tendon yaralanmasında fizyoterapi yaklaşımları(Vaka) | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | | | X | |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | | X | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | | | X |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | | X |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | | | X | |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | | X |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | | X |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | | | X |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | | X |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | | X | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SPOR FİZYOTERAPİSİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Egzersiz ve sporda vücuda etki eden kuvvetler,Viskoelastisite, stress-strain, creep, kondisyon, yorgunluk, gecikmiş kas ağrısı, tetik nokta,Muskuloskelatal sisteme binen yükler ve cevapları,Spor fizyoterapi ve rehabilitasyonunda değerlendirme yöntemleri ,Kuvvet eğitiminin fizyolojik prensipleri ve rehabilitasyon,Spor rehabilitasyonunda kullanılan araç ve ekipmanlar,Lumbo-pelvik kuvvetlendirme programları ,Engelli bireylerde fiziksel aktivite ve spor ,Yaşlı bireylerde fiziksel aktivite ve spor,Çocuklarda fiziksel aktivite ve spor,Sporda bantlama,Sporda bantlama,Kas yaralanmasında fizyoterapi yaklaşımları (Vaka),Tendon yaralanmasında fizyoterapi yaklaşımları(Vaka); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Egzersiz ve sporda vücuda etki eden kuvvetler | |
2 | Viskoelastisite, stress-strain, creep, kondisyon, yorgunluk, gecikmiş kas ağrısı, tetik nokta | |
3 | Muskuloskelatal sisteme binen yükler ve cevapları | |
4 | Spor fizyoterapi ve rehabilitasyonunda değerlendirme yöntemleri | |
5 | Kuvvet eğitiminin fizyolojik prensipleri ve rehabilitasyon | |
6 | Spor rehabilitasyonunda kullanılan araç ve ekipmanlar | |
7 | Lumbo-pelvik kuvvetlendirme programları | |
8 | Engelli bireylerde fiziksel aktivite ve spor | |
9 | Yaşlı bireylerde fiziksel aktivite ve spor | |
10 | Çocuklarda fiziksel aktivite ve spor | |
11 | Sporda bantlama | |
12 | Sporda bantlama | |
13 | Kas yaralanmasında fizyoterapi yaklaşımları (Vaka) | |
14 | Tendon yaralanmasında fizyoterapi yaklaşımları(Vaka) | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | | | X | |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | | X | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | | | X |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | | X |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | | | X | |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | | X |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | | X |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | | | X |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | | X |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | | X | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54