Yüksek lisans öğrencilerinin uygun yöntemlerle bilimsel çalışma planlama, sunmalarını ve
tartışmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi,Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemler,Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılması,Makale yazarken dikkat edilecek konular,Tez yazımında uyulması gereken ilkeler,Güncel fizyoterapi yaklaşımları,Kanıta dayalı elektrofiziksel yöntemler,Kanıta dayalı fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamaları,Kanıta dayalı nörofizyolojik yaklaşımlar,Fizyoterapide teknolojik yaklaşımlar,Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik,Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları,Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları,Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bilimsel makale yazar
18, 9
E, F
Elde edilen sonuçları özetler
18, 9
E, F
Kanıta dayalı ve teknolojik fizyoterapi yaklaşımlarını değerlendirir
18, 9
E, F
Robotik tedavi ve sanal gerçeklik uygulamalarını tartışır
18, 9
E, F
Öğretim Yöntemleri:
18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi
Literatür taraması
2
Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemler
Literatür taraması
3
Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılması
Literatür taraması
4
Makale yazarken dikkat edilecek konular
Literatür taraması
5
Tez yazımında uyulması gereken ilkeler
Literatür taraması
6
Güncel fizyoterapi yaklaşımları
Literatür taraması
7
Kanıta dayalı elektrofiziksel yöntemler
Literatür taraması
8
Kanıta dayalı fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamaları
Literatür taraması
9
Kanıta dayalı nörofizyolojik yaklaşımlar
Literatür taraması
10
Fizyoterapide teknolojik yaklaşımlar
Literatür taraması
11
Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik
Literatür taraması
12
Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları
Literatür taraması
13
Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları
Literatür taraması
14
Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunum
Literatür taraması
Kaynak
Literatür taraması
1. Yakut E., Dalkılınç M., Kaya D., Kanıta Dayalı Elektroterapi .Pelikan Kitabevi 2008. 2. Ünal E. Fizyoterapide Kanıta Dayalı Egzersiz Yaklaşımları, Pelikan 2015 3. Karaduman A., Yıldırım S.A., Yılmaz Ö.T., Bobath Kavramı, Pelikan 2012
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
1
14
Rehberli Problem Çözme
14
1
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
68
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SEMİNER
FTRY1211170
Bahar Dönemi
0+0
-
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi Verenler
Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Yüksek lisans öğrencilerinin uygun yöntemlerle bilimsel çalışma planlama, sunmalarını ve
tartışmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi,Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemler,Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılması,Makale yazarken dikkat edilecek konular,Tez yazımında uyulması gereken ilkeler,Güncel fizyoterapi yaklaşımları,Kanıta dayalı elektrofiziksel yöntemler,Kanıta dayalı fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamaları,Kanıta dayalı nörofizyolojik yaklaşımlar,Fizyoterapide teknolojik yaklaşımlar,Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik,Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları,Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları,Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bilimsel makale yazar
18, 9
E, F
Elde edilen sonuçları özetler
18, 9
E, F
Kanıta dayalı ve teknolojik fizyoterapi yaklaşımlarını değerlendirir
18, 9
E, F
Robotik tedavi ve sanal gerçeklik uygulamalarını tartışır
18, 9
E, F
Öğretim Yöntemleri:
18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi
Literatür taraması
2
Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemler
Literatür taraması
3
Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılması
Literatür taraması
4
Makale yazarken dikkat edilecek konular
Literatür taraması
5
Tez yazımında uyulması gereken ilkeler
Literatür taraması
6
Güncel fizyoterapi yaklaşımları
Literatür taraması
7
Kanıta dayalı elektrofiziksel yöntemler
Literatür taraması
8
Kanıta dayalı fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamaları
Literatür taraması
9
Kanıta dayalı nörofizyolojik yaklaşımlar
Literatür taraması
10
Fizyoterapide teknolojik yaklaşımlar
Literatür taraması
11
Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik
Literatür taraması
12
Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları
Literatür taraması
13
Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları
Literatür taraması
14
Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunum
Literatür taraması
Kaynak
Literatür taraması
1. Yakut E., Dalkılınç M., Kaya D., Kanıta Dayalı Elektroterapi .Pelikan Kitabevi 2008. 2. Ünal E. Fizyoterapide Kanıta Dayalı Egzersiz Yaklaşımları, Pelikan 2015 3. Karaduman A., Yıldırım S.A., Yılmaz Ö.T., Bobath Kavramı, Pelikan 2012
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.