Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HAREKET BİLİMİ VE ANALİZİ | FTRY1115082 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hareket analizi yöntemleri, hareket analizlerinde uygulama prensipleri, sağlıklı ve patolojik durumların hareket analizi ile değerlendirilmesi ve yorumlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hareket ve duruşun biyomekanik temelleri,Hareket analizlerine giriş ve rehabilitasyondaki önemi ,Kinematik analiz,Kinetik analiz,İnternal ve eksternal kuvvet analizleri,Günlük yaşam aktivitelerinde hareket analizleri,Klinikte ve araştırmalarda kullanılan yürüme analizleri,Değişik yaş gruplarında hareket analizleri,Sporcularda hareket analizleri,Değişik spor dallarında yapılan hareket analizleri,Engellilerde hareket analizleri,Kanıta dayalı çalışmaların analizi I,Kanıta dayalı çalışmaların analizi II,Kanıta dayalı çalışmaların analizi III; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Duruş ve hareketin biyomekanik temellerini yorumlar | 10, 16, 18, 9 | A, E, F |
Sağlıklı, hasta ve özürlü bireylerde hareket analizlerinin önemi ve muhtemel farklılıkları öğrenir | 10, 16, 18, 9 | A, E, F |
Yürüyüş analizi, ayak izi yöntemi ve fonksiyonel analizleri uygular | 10, 16, 18, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hareket ve duruşun biyomekanik temelleri | Literatür taraması |
2 | Hareket analizlerine giriş ve rehabilitasyondaki önemi | Literatür taraması |
3 | Kinematik analiz | Literatür taraması |
4 | Kinetik analiz | Literatür taraması |
5 | İnternal ve eksternal kuvvet analizleri | Literatür taraması |
6 | Günlük yaşam aktivitelerinde hareket analizleri | Literatür taraması |
7 | Klinikte ve araştırmalarda kullanılan yürüme analizleri | Literatür taraması |
8 | Değişik yaş gruplarında hareket analizleri | Literatür taraması |
9 | Sporcularda hareket analizleri | Literatür taraması |
10 | Değişik spor dallarında yapılan hareket analizleri | Literatür taraması |
11 | Engellilerde hareket analizleri | Literatür taraması |
12 | Kanıta dayalı çalışmaların analizi I | www.pubmed.com |
13 | Kanıta dayalı çalışmaların analizi II | www.pubmed.com |
14 | Kanıta dayalı çalışmaların analizi III | www.pubmed.com |
Kaynak |
Literatür taraması |
1. Kinesiology of the Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Donald A. Neumann, Mosby Elsevier, 2010
2. International Physical Therapy
3. Clinical Biomechanics
4. Clinical Ortophaedics and Related Research Physiotherapy
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | | | X | |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | X | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | | X | |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | | | X | |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | X | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | X | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | X | |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | X | | |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | X | | |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | | X | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 5 | 70 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HAREKET BİLİMİ VE ANALİZİ | FTRY1115082 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hareket analizi yöntemleri, hareket analizlerinde uygulama prensipleri, sağlıklı ve patolojik durumların hareket analizi ile değerlendirilmesi ve yorumlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hareket ve duruşun biyomekanik temelleri,Hareket analizlerine giriş ve rehabilitasyondaki önemi ,Kinematik analiz,Kinetik analiz,İnternal ve eksternal kuvvet analizleri,Günlük yaşam aktivitelerinde hareket analizleri,Klinikte ve araştırmalarda kullanılan yürüme analizleri,Değişik yaş gruplarında hareket analizleri,Sporcularda hareket analizleri,Değişik spor dallarında yapılan hareket analizleri,Engellilerde hareket analizleri,Kanıta dayalı çalışmaların analizi I,Kanıta dayalı çalışmaların analizi II,Kanıta dayalı çalışmaların analizi III; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Duruş ve hareketin biyomekanik temellerini yorumlar | 10, 16, 18, 9 | A, E, F |
Sağlıklı, hasta ve özürlü bireylerde hareket analizlerinin önemi ve muhtemel farklılıkları öğrenir | 10, 16, 18, 9 | A, E, F |
Yürüyüş analizi, ayak izi yöntemi ve fonksiyonel analizleri uygular | 10, 16, 18, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hareket ve duruşun biyomekanik temelleri | Literatür taraması |
2 | Hareket analizlerine giriş ve rehabilitasyondaki önemi | Literatür taraması |
3 | Kinematik analiz | Literatür taraması |
4 | Kinetik analiz | Literatür taraması |
5 | İnternal ve eksternal kuvvet analizleri | Literatür taraması |
6 | Günlük yaşam aktivitelerinde hareket analizleri | Literatür taraması |
7 | Klinikte ve araştırmalarda kullanılan yürüme analizleri | Literatür taraması |
8 | Değişik yaş gruplarında hareket analizleri | Literatür taraması |
9 | Sporcularda hareket analizleri | Literatür taraması |
10 | Değişik spor dallarında yapılan hareket analizleri | Literatür taraması |
11 | Engellilerde hareket analizleri | Literatür taraması |
12 | Kanıta dayalı çalışmaların analizi I | www.pubmed.com |
13 | Kanıta dayalı çalışmaların analizi II | www.pubmed.com |
14 | Kanıta dayalı çalışmaların analizi III | www.pubmed.com |
Kaynak |
Literatür taraması |
1. Kinesiology of the Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Donald A. Neumann, Mosby Elsevier, 2010
2. International Physical Therapy
3. Clinical Biomechanics
4. Clinical Ortophaedics and Related Research Physiotherapy
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | | | X | |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | X | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | | X | |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | | | X | |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | X | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | X | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | X | |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | X | | |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | X | | |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | | X | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54