Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOTERAPİ SEMİNER II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yüksek lisans öğrenim hedeflerine ek olarak, fizyoterapide özel konularda karmaşık problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme, eğitim ve araştırma becerisi geliştirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Egzersizin temel prensipleri,Omurga Hastalıkları,Omurga Egzersizleri - Germe/Esneme, Stabilizasyon, Kas Dayanıklılığı, Kuvvetlendirme, Fonksiyonel Aktiviteler,Omuz Hastalıkları,Omuz Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizler,Dirsek, El Bileği, El Hastalıkları,Dirsek, El Bileği, El Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı, Nöromüsküler Kontrol ve Koordineli Hareket için Egzersizler,Kalça Hastalıkları,Kalça Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizler,Diz-Ayak Bileği-Ayak Hastalıkları,Diz, Ayak Bileği, Ayak Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Nöromüsküler Kontrol için Egzersizler,Egzersiz Broşürlerinin Hazırlanması,Egzersiz Broşürlerinin Hazırlaması,Egzersiz Broşürlerinin Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Omurga hastalıklarında uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklar | 10, 18, 9 | E, F |
Omuz hastalıklarını tanımlar, uygulanan egzersiz yöntemlerini tartışır | 10, 18, 9 | E, F |
Dirsek, el bileği ve el hastalıklarını ayırt edip, uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklar | 10, 18, 9 | E, F |
Kalça hastalıklarında uygulanan egzersiz yöntemlerini kavrar | 10, 18, 9 | E, F |
Diz, ayak bileği ve ayak hastalıklarını ayırt eder, uygulanan egzersiz yöntemlerini tanır | 10, 18, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Egzersizin temel prensipleri | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com/wos/woscc/basic-search |
2 | Omurga Hastalıkları | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
3 | Omurga Egzersizleri - Germe/Esneme, Stabilizasyon, Kas Dayanıklılığı, Kuvvetlendirme, Fonksiyonel Aktiviteler | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
4 | Omuz Hastalıkları | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
5 | Omuz Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizler | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
6 | Dirsek, El Bileği, El Hastalıkları | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
7 | Dirsek, El Bileği, El Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı, Nöromüsküler Kontrol ve Koordineli Hareket için Egzersizler | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
8 | Kalça Hastalıkları | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
9 | Kalça Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizler | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
10 | Diz-Ayak Bileği-Ayak Hastalıkları | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
11 | Diz, Ayak Bileği, Ayak Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Nöromüsküler Kontrol için Egzersizler | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
12 | Egzersiz Broşürlerinin Hazırlanması | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
13 | Egzersiz Broşürlerinin Hazırlaması | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
14 | Egzersiz Broşürlerinin Değerlendirilmesi | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
Kaynak |
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
Medipol e-kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 10 | 50 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 12 | 60 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 229 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(229/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOTERAPİ SEMİNER II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yüksek lisans öğrenim hedeflerine ek olarak, fizyoterapide özel konularda karmaşık problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme, eğitim ve araştırma becerisi geliştirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Egzersizin temel prensipleri,Omurga Hastalıkları,Omurga Egzersizleri - Germe/Esneme, Stabilizasyon, Kas Dayanıklılığı, Kuvvetlendirme, Fonksiyonel Aktiviteler,Omuz Hastalıkları,Omuz Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizler,Dirsek, El Bileği, El Hastalıkları,Dirsek, El Bileği, El Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı, Nöromüsküler Kontrol ve Koordineli Hareket için Egzersizler,Kalça Hastalıkları,Kalça Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizler,Diz-Ayak Bileği-Ayak Hastalıkları,Diz, Ayak Bileği, Ayak Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Nöromüsküler Kontrol için Egzersizler,Egzersiz Broşürlerinin Hazırlanması,Egzersiz Broşürlerinin Hazırlaması,Egzersiz Broşürlerinin Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Omurga hastalıklarında uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklar | 10, 18, 9 | E, F |
Omuz hastalıklarını tanımlar, uygulanan egzersiz yöntemlerini tartışır | 10, 18, 9 | E, F |
Dirsek, el bileği ve el hastalıklarını ayırt edip, uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklar | 10, 18, 9 | E, F |
Kalça hastalıklarında uygulanan egzersiz yöntemlerini kavrar | 10, 18, 9 | E, F |
Diz, ayak bileği ve ayak hastalıklarını ayırt eder, uygulanan egzersiz yöntemlerini tanır | 10, 18, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Egzersizin temel prensipleri | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com/wos/woscc/basic-search |
2 | Omurga Hastalıkları | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
3 | Omurga Egzersizleri - Germe/Esneme, Stabilizasyon, Kas Dayanıklılığı, Kuvvetlendirme, Fonksiyonel Aktiviteler | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
4 | Omuz Hastalıkları | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
5 | Omuz Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizler | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
6 | Dirsek, El Bileği, El Hastalıkları | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
7 | Dirsek, El Bileği, El Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı, Nöromüsküler Kontrol ve Koordineli Hareket için Egzersizler | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
8 | Kalça Hastalıkları | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
9 | Kalça Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizler | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
10 | Diz-Ayak Bileği-Ayak Hastalıkları | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
11 | Diz, Ayak Bileği, Ayak Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Nöromüsküler Kontrol için Egzersizler | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
12 | Egzersiz Broşürlerinin Hazırlanması | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
13 | Egzersiz Broşürlerinin Hazırlaması | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
14 | Egzersiz Broşürlerinin Değerlendirilmesi | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
Kaynak |
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
Medipol e-kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |