Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL GELENEKSEL VE TAMAMLAYICI TIP UYG. I | - | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU, Prof.Dr. Fatma TOSUN, Doç.Dr. Şule AYLA, Prof.Dr. Ali YILMAZ, Öğr.Gör.Dr. Nazire Deniz ESİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Akupunktur, Apiterapi, Hirudoterapi, Maggot Terapisi, Homeopati, Fitoterapi, Kupa Terapisi, Mezoterapiye özgü tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler ile ilgili bilgi edindirmeyi, uygulamaları tanıtmayı ve ilgili bilimsel çalışmaları incelemeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Akupunktur: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler,Akupunktur uygulamaları ve literatür incelemesi,Apiterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler,Apiterapi uygulamaları ve literatür incelemesi,Hirudoterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler,Hirudoterapi uygulamaları ve literatür incelemesi,Maggot Terapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, uygulamalar ve literatür incelemesi,Ara sınav,Kupa Terapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler,Kupa Terapi uygulamaları ve literatür incelemesi,Mezoterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, uygulamalar ve literatür incelemesi,Fitoterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler,Fitoterapi uygulamaları ve literatür incelemesi,Homeopati: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler,Homeopati uygulamaları ve literatür incelemesi ,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Akupunktur, Apiterapi, Hirudoterapi, Maggot Terapisi, Homeopati, Fitoterapi, Kupa Terapisi, Mezoterapiye özgü tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipleri bilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Akupunktur, Apiterapi, Hirudoterapi, Maggot Terapisi, Homeopati, Fitoterapi, Kupa Terapisi, Mezoterapi ile ilgili uygulamaları tanır. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Akupunktur, Apiterapi, Hirudoterapi, Maggot Terapisi, Homeopati, Fitoterapi, Kupa Terapisi, Mezoterapi alanındaki bilimsel çalışmaları inceler. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akupunktur: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler | İlgili kaynağın okunması. |
2 | Akupunktur uygulamaları ve literatür incelemesi | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Apiterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Apiterapi uygulamaları ve literatür incelemesi | İlgili kaynağın okunması. |
5 | Hirudoterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Hirudoterapi uygulamaları ve literatür incelemesi | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Maggot Terapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, uygulamalar ve literatür incelemesi | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Kupa Terapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Kupa Terapi uygulamaları ve literatür incelemesi | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Mezoterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, uygulamalar ve literatür incelemesi | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Fitoterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler | İlgili kaynağın okunması. |
13 | Fitoterapi uygulamaları ve literatür incelemesi | İlgili kaynağın okunması. |
14 | Homeopati: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler | İlgili kaynağın okunması. |
15 | Homeopati uygulamaları ve literatür incelemesi | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Genel sınav |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(64/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL GELENEKSEL VE TAMAMLAYICI TIP UYG. I | - | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU, Prof.Dr. Fatma TOSUN, Doç.Dr. Şule AYLA, Prof.Dr. Ali YILMAZ, Öğr.Gör.Dr. Nazire Deniz ESİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Akupunktur, Apiterapi, Hirudoterapi, Maggot Terapisi, Homeopati, Fitoterapi, Kupa Terapisi, Mezoterapiye özgü tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler ile ilgili bilgi edindirmeyi, uygulamaları tanıtmayı ve ilgili bilimsel çalışmaları incelemeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Akupunktur: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler,Akupunktur uygulamaları ve literatür incelemesi,Apiterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler,Apiterapi uygulamaları ve literatür incelemesi,Hirudoterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler,Hirudoterapi uygulamaları ve literatür incelemesi,Maggot Terapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, uygulamalar ve literatür incelemesi,Ara sınav,Kupa Terapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler,Kupa Terapi uygulamaları ve literatür incelemesi,Mezoterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, uygulamalar ve literatür incelemesi,Fitoterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler,Fitoterapi uygulamaları ve literatür incelemesi,Homeopati: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler,Homeopati uygulamaları ve literatür incelemesi ,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Akupunktur, Apiterapi, Hirudoterapi, Maggot Terapisi, Homeopati, Fitoterapi, Kupa Terapisi, Mezoterapiye özgü tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipleri bilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Akupunktur, Apiterapi, Hirudoterapi, Maggot Terapisi, Homeopati, Fitoterapi, Kupa Terapisi, Mezoterapi ile ilgili uygulamaları tanır. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Akupunktur, Apiterapi, Hirudoterapi, Maggot Terapisi, Homeopati, Fitoterapi, Kupa Terapisi, Mezoterapi alanındaki bilimsel çalışmaları inceler. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akupunktur: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler | İlgili kaynağın okunması. |
2 | Akupunktur uygulamaları ve literatür incelemesi | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Apiterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Apiterapi uygulamaları ve literatür incelemesi | İlgili kaynağın okunması. |
5 | Hirudoterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Hirudoterapi uygulamaları ve literatür incelemesi | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Maggot Terapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, uygulamalar ve literatür incelemesi | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Kupa Terapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Kupa Terapi uygulamaları ve literatür incelemesi | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Mezoterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, uygulamalar ve literatür incelemesi | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Fitoterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler | İlgili kaynağın okunması. |
13 | Fitoterapi uygulamaları ve literatür incelemesi | İlgili kaynağın okunması. |
14 | Homeopati: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler | İlgili kaynağın okunması. |
15 | Homeopati uygulamaları ve literatür incelemesi | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Genel sınav |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |