Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELENEKSEL TIP BİLİMLERİNE GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 1+0 | 1 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık kavramına farklı yaklaşımları tanıtarak, farklı coğrafyalarda ve kültürlerde doğup, geçmişten günümüze kadar ulaşmış geleneksel tıp ekollerinin bütüncül yaklaşım ile irdelenerek anlaşılmasını, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Geleneksel Tıp: Tanım ve Genel Kavramlar,Geleneksel Tıbbın Kökenleri: Humoral Patolojinin Teorisi,Antik Büyük Uygarlıklarda Tıp (Mezopotamya, Mısır, Hitit),Geleneksel Uzak Doğu Tıbbı (Çin Tıbbı),Geleneksel Uzak Doğu Tıbbı (Uygur Tıbbı),Geleneksel Uzak Doğu Tıbbı (Uygur Tıbbı),Orta Asya Türk Tıbbı (İslamiyet Öncesi Dönem),Ara sınav,Orta Asya Türk Tıbbı (İslamiyet Sonrası Dönem),Diğer Orta Asya Tıp Gelenekleri (Hint, Tibet, Moğol),Geleneksel Anadolu Tıbbı,Osmanlı Tıbbı,Türk Halk Hekimliği,Kanıta Dayalı Tıp Açısından Geleneksel Tıp,Geleneksel Tıpta Bilimsel Araştırma Metodolojisi,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Geleneksel tıp ekollerini bütüncül yaklaşım ile irdeleyerek bu konuda bilgi sahibi olur. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Geleneksel tıp ekollerini kanıta dayalılık açısından değerlendirir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Holistik, integratif, fonksiyonel tıp kavramlarını açıklar. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geleneksel Tıp: Tanım ve Genel Kavramlar | İlgili kaynağın okunması. |
2 | Geleneksel Tıbbın Kökenleri: Humoral Patolojinin Teorisi | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Antik Büyük Uygarlıklarda Tıp (Mezopotamya, Mısır, Hitit) | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Geleneksel Uzak Doğu Tıbbı (Çin Tıbbı) | İlgili kaynağın okunması. |
5 | Geleneksel Uzak Doğu Tıbbı (Uygur Tıbbı) | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Geleneksel Uzak Doğu Tıbbı (Uygur Tıbbı) | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Orta Asya Türk Tıbbı (İslamiyet Öncesi Dönem) | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Orta Asya Türk Tıbbı (İslamiyet Sonrası Dönem) | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Diğer Orta Asya Tıp Gelenekleri (Hint, Tibet, Moğol) | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Geleneksel Anadolu Tıbbı | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Osmanlı Tıbbı | İlgili kaynağın okunması. |
13 | Türk Halk Hekimliği | İlgili kaynağın okunması. |
14 | Kanıta Dayalı Tıp Açısından Geleneksel Tıp | İlgili kaynağın okunması. |
15 | Geleneksel Tıpta Bilimsel Araştırma Metodolojisi | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Genel sınav |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 16 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(16/30) | 1 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELENEKSEL TIP BİLİMLERİNE GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 1+0 | 1 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık kavramına farklı yaklaşımları tanıtarak, farklı coğrafyalarda ve kültürlerde doğup, geçmişten günümüze kadar ulaşmış geleneksel tıp ekollerinin bütüncül yaklaşım ile irdelenerek anlaşılmasını, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Geleneksel Tıp: Tanım ve Genel Kavramlar,Geleneksel Tıbbın Kökenleri: Humoral Patolojinin Teorisi,Antik Büyük Uygarlıklarda Tıp (Mezopotamya, Mısır, Hitit),Geleneksel Uzak Doğu Tıbbı (Çin Tıbbı),Geleneksel Uzak Doğu Tıbbı (Uygur Tıbbı),Geleneksel Uzak Doğu Tıbbı (Uygur Tıbbı),Orta Asya Türk Tıbbı (İslamiyet Öncesi Dönem),Ara sınav,Orta Asya Türk Tıbbı (İslamiyet Sonrası Dönem),Diğer Orta Asya Tıp Gelenekleri (Hint, Tibet, Moğol),Geleneksel Anadolu Tıbbı,Osmanlı Tıbbı,Türk Halk Hekimliği,Kanıta Dayalı Tıp Açısından Geleneksel Tıp,Geleneksel Tıpta Bilimsel Araştırma Metodolojisi,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Geleneksel tıp ekollerini bütüncül yaklaşım ile irdeleyerek bu konuda bilgi sahibi olur. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Geleneksel tıp ekollerini kanıta dayalılık açısından değerlendirir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Holistik, integratif, fonksiyonel tıp kavramlarını açıklar. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geleneksel Tıp: Tanım ve Genel Kavramlar | İlgili kaynağın okunması. |
2 | Geleneksel Tıbbın Kökenleri: Humoral Patolojinin Teorisi | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Antik Büyük Uygarlıklarda Tıp (Mezopotamya, Mısır, Hitit) | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Geleneksel Uzak Doğu Tıbbı (Çin Tıbbı) | İlgili kaynağın okunması. |
5 | Geleneksel Uzak Doğu Tıbbı (Uygur Tıbbı) | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Geleneksel Uzak Doğu Tıbbı (Uygur Tıbbı) | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Orta Asya Türk Tıbbı (İslamiyet Öncesi Dönem) | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Orta Asya Türk Tıbbı (İslamiyet Sonrası Dönem) | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Diğer Orta Asya Tıp Gelenekleri (Hint, Tibet, Moğol) | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Geleneksel Anadolu Tıbbı | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Osmanlı Tıbbı | İlgili kaynağın okunması. |
13 | Türk Halk Hekimliği | İlgili kaynağın okunması. |
14 | Kanıta Dayalı Tıp Açısından Geleneksel Tıp | İlgili kaynağın okunması. |
15 | Geleneksel Tıpta Bilimsel Araştırma Metodolojisi | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Genel sınav |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |