Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ II | HEMY1236900 | Bahar Dönemi | 3+4 | 5 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Halk Sağlığı Hemşireliği alanında birey, aile ve toplum gruplarına hemşirelik süreci adımlarını uygulayarak uygun bakım verebilme, sağlık ekibinin bir üyesi olarak bağımsız çalışma becerilerini kazandırmak ve uzman hemşireler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Dünya’da ve Türkiye’de Ana Sağlığı,2.Dünya’da ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı,3.Güç Koşullar altındaki çocuklar,4.Aile planlaması hizmetleri,5.Halk sağlığı hemşiresinin aile planlamasındaki rolü,6.Erken tanı hizmetleri ve bağışıklama,7.Erken tanı hizmetleri ve bağışıklama,8.Toplum beslenmesi,9.Toplum beslenmesi,10.Ülkemizde görülen önemli bulaşıcı hastalıklar,11.Okul sağlığı,12.Yaşlı sağlığı,13. Toplumda Kırılgan Gruplar-Toplumda Hassas Gruplar-Toplumda Riskli Gruplarda Halk Sağlığı Hemşiresi’nin Rol ve Sorumlulukları Madde Bağımlılığı,14.Uygulama raporlarının değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci bu dersin sonunda; | ||
1.Toplumdaki riskli grupların sağlık bakım gereksinimlerini tartışır | 10, 13, 20, 9 | A |
1.1.Toplumdaki riski grubu oluşturan bireyleri tanımlar. | 13, 16, 9 | A |
1.2.Riskli grupların sağlığını etkileyen fiziksel, sosyal ve kültürel faktörleri ilişkilendirir. | 10, 16, 19, 9 | A |
1.3.Dünya’da ve Türkiye’deki ana ve çocuk sağlığı sorunlarını özetler. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
2.Aile sağlığı hizmetlerinde hemşirenin rol ve sorumluklarını yorumlayıp alanda etkin bir şekilde uygular | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.2.Gereksinimi olan ailelere etkin aile planlaması yöntemlerini anlatır. | 13, 16, 19, 9 | A |
2.3.Topluma aile planlaması konusunda danışmanlık yapar ve sağlık hizmetlerinin kullanımına teşvik eder. | 10, 16, 18, 20, 9 | E |
3.Erken tanı hizmetlerine ilişkin bilgilerini birey, aile ve toplum sağlığına yansıtır | 10, 16, 9 | A, E |
3.1.Erken tanının önemini bireylere anlatır. | 13, 20, 9 | A |
3.2.Halk sağlığı hemşireliğine yönelik uzmanlık bilgilerini, riskli grupların sağlının korunması ve geliştirilmesinde kullanır. | 13, 14, 16, 19, 9 | A |
3.3.Toplum sağlığının geliştirilmesine yönelik eğitimleri planlayıp, uygular. | 10, 13, 19, 9 | A |
2.1. Uygulama alanındaki aile planlamasına ilişkin verileri toplar ve analiz eder. | 10, 12, 13, 21, 4, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Dünya’da ve Türkiye’de Ana Sağlığı | 1. kaynağın 67-99 arası sayfalarının incelenmesi. |
2 | 2.Dünya’da ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı | 2. kaynağın 15-16. sayfalarının incelenmesi. |
3 | 3.Güç Koşullar altındaki çocuklar | 3. kaynağın 82-86. sayfalarının incelenmesi |
4 | 4.Aile planlaması hizmetleri | 4. kaynağın 119-122. sayfalarının incelenmesi. |
5 | 5.Halk sağlığı hemşiresinin aile planlamasındaki rolü | 5. kaynağın 376-381. sayfalarının incelenmesi |
6 | 6.Erken tanı hizmetleri ve bağışıklama | 6.Kaynağın 65-77 sayfalarının incelenmesi |
7 | 7.Erken tanı hizmetleri ve bağışıklama | 7. kaynağın 168-175. sayfalarının incelenmesi |
8 | 8.Toplum beslenmesi | 8. kaynağın 165-179. sayfalarının incelenmesi |
9 | 9.Toplum beslenmesi | 8. kaynağın 165-179. sayfalarının incelenmesi. |
10 | 10.Ülkemizde görülen önemli bulaşıcı hastalıklar | 6.Kaynağın 243-272 sayfalarının incelenmesi |
11 | 11.Okul sağlığı | 9.Kaynağın 17-30 sayfalarının incelenmesi |
12 | 12.Yaşlı sağlığı | 10.Kaynağın 159-177 sayfalarının incelenmesi |
13 | 13. Toplumda Kırılgan Gruplar-Toplumda Hassas Gruplar-Toplumda Riskli Gruplarda Halk Sağlığı Hemşiresi’nin Rol ve Sorumlulukları Madde Bağımlılığı | 9.Kaynağın 358-363 sayfalarının incelenmesi |
14 | 14.Uygulama raporlarının değerlendirilmesi | - |
Kaynak |
1.Koyun A. , Taşkın L. ,Terzioğlu F.(2011). Yaşam Dönemlerine Göre Kadın Sağlığı Ve Ruhsal İşlevler: Hemşirelik Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar 2011; 3(1):67-99 2.Gür,E.,(2003).Sağlam Çocuk İzlemi.,İ. Ü. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Sürekli Tıp Eğitimi Etkinlikleri.,Sempozyum dizi no;35.,syf;15-16. 3.Taner, Y., Gökler, B. (2004). “Çocuk İstismarı ve İhmali: Psikiyatrik Yönleri”, Hacettepe Tıp Dergisi, 35: 82-86. 4.Akkuzu, G. ve Eroğlu K. (1999). “Doğum sonrası AP hizmetleri içinde RİA’nın yeri ve önemi”, Hemşirelik Formu Dergisi, 2(3): 119-122. 5.Abbot J, Feldhaus KM, Houry D, Lowenstein SR. Emergency Contraception: What Do Our Patients Know? Ann Emerg Med. 2004; 43(3): 376-81. 6.Erci, B. (Ed.) (2009). Halk Sağlığı Hemşireliği. Ankara: Göktuğ. 7.Özmert, E. (2008). Dünya'da ve Türkiye'de aşılama takvimindeki gelişmeler. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi., 51: 168-175 8.Altay ve ark.,(2009)., Adölesanlarda Obezite ve Hemşirelik Bakımı., Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi., Cilt 4., Sayı:10.,sayfa no:165-179. 9.Gözüm, S. (Ed.) (2016). Okul Dönemindeki Çocuk Sağlığının Geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık. 10.Fadıloğlu, Ç., Ertem, G., Aykar, F. (Ed.) (2013). Evde Sağlık ve Bakım, İstanbul: Göktuğ Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 4 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 30 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 30 | 60 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 36 | 36 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 244 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(244/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ II | HEMY1236900 | Bahar Dönemi | 3+4 | 5 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Halk Sağlığı Hemşireliği alanında birey, aile ve toplum gruplarına hemşirelik süreci adımlarını uygulayarak uygun bakım verebilme, sağlık ekibinin bir üyesi olarak bağımsız çalışma becerilerini kazandırmak ve uzman hemşireler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Dünya’da ve Türkiye’de Ana Sağlığı,2.Dünya’da ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı,3.Güç Koşullar altındaki çocuklar,4.Aile planlaması hizmetleri,5.Halk sağlığı hemşiresinin aile planlamasındaki rolü,6.Erken tanı hizmetleri ve bağışıklama,7.Erken tanı hizmetleri ve bağışıklama,8.Toplum beslenmesi,9.Toplum beslenmesi,10.Ülkemizde görülen önemli bulaşıcı hastalıklar,11.Okul sağlığı,12.Yaşlı sağlığı,13. Toplumda Kırılgan Gruplar-Toplumda Hassas Gruplar-Toplumda Riskli Gruplarda Halk Sağlığı Hemşiresi’nin Rol ve Sorumlulukları Madde Bağımlılığı,14.Uygulama raporlarının değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci bu dersin sonunda; | ||
1.Toplumdaki riskli grupların sağlık bakım gereksinimlerini tartışır | 10, 13, 20, 9 | A |
1.1.Toplumdaki riski grubu oluşturan bireyleri tanımlar. | 13, 16, 9 | A |
1.2.Riskli grupların sağlığını etkileyen fiziksel, sosyal ve kültürel faktörleri ilişkilendirir. | 10, 16, 19, 9 | A |
1.3.Dünya’da ve Türkiye’deki ana ve çocuk sağlığı sorunlarını özetler. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
2.Aile sağlığı hizmetlerinde hemşirenin rol ve sorumluklarını yorumlayıp alanda etkin bir şekilde uygular | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.2.Gereksinimi olan ailelere etkin aile planlaması yöntemlerini anlatır. | 13, 16, 19, 9 | A |
2.3.Topluma aile planlaması konusunda danışmanlık yapar ve sağlık hizmetlerinin kullanımına teşvik eder. | 10, 16, 18, 20, 9 | E |
3.Erken tanı hizmetlerine ilişkin bilgilerini birey, aile ve toplum sağlığına yansıtır | 10, 16, 9 | A, E |
3.1.Erken tanının önemini bireylere anlatır. | 13, 20, 9 | A |
3.2.Halk sağlığı hemşireliğine yönelik uzmanlık bilgilerini, riskli grupların sağlının korunması ve geliştirilmesinde kullanır. | 13, 14, 16, 19, 9 | A |
3.3.Toplum sağlığının geliştirilmesine yönelik eğitimleri planlayıp, uygular. | 10, 13, 19, 9 | A |
2.1. Uygulama alanındaki aile planlamasına ilişkin verileri toplar ve analiz eder. | 10, 12, 13, 21, 4, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Dünya’da ve Türkiye’de Ana Sağlığı | 1. kaynağın 67-99 arası sayfalarının incelenmesi. |
2 | 2.Dünya’da ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı | 2. kaynağın 15-16. sayfalarının incelenmesi. |
3 | 3.Güç Koşullar altındaki çocuklar | 3. kaynağın 82-86. sayfalarının incelenmesi |
4 | 4.Aile planlaması hizmetleri | 4. kaynağın 119-122. sayfalarının incelenmesi. |
5 | 5.Halk sağlığı hemşiresinin aile planlamasındaki rolü | 5. kaynağın 376-381. sayfalarının incelenmesi |
6 | 6.Erken tanı hizmetleri ve bağışıklama | 6.Kaynağın 65-77 sayfalarının incelenmesi |
7 | 7.Erken tanı hizmetleri ve bağışıklama | 7. kaynağın 168-175. sayfalarının incelenmesi |
8 | 8.Toplum beslenmesi | 8. kaynağın 165-179. sayfalarının incelenmesi |
9 | 9.Toplum beslenmesi | 8. kaynağın 165-179. sayfalarının incelenmesi. |
10 | 10.Ülkemizde görülen önemli bulaşıcı hastalıklar | 6.Kaynağın 243-272 sayfalarının incelenmesi |
11 | 11.Okul sağlığı | 9.Kaynağın 17-30 sayfalarının incelenmesi |
12 | 12.Yaşlı sağlığı | 10.Kaynağın 159-177 sayfalarının incelenmesi |
13 | 13. Toplumda Kırılgan Gruplar-Toplumda Hassas Gruplar-Toplumda Riskli Gruplarda Halk Sağlığı Hemşiresi’nin Rol ve Sorumlulukları Madde Bağımlılığı | 9.Kaynağın 358-363 sayfalarının incelenmesi |
14 | 14.Uygulama raporlarının değerlendirilmesi | - |
Kaynak |
1.Koyun A. , Taşkın L. ,Terzioğlu F.(2011). Yaşam Dönemlerine Göre Kadın Sağlığı Ve Ruhsal İşlevler: Hemşirelik Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar 2011; 3(1):67-99 2.Gür,E.,(2003).Sağlam Çocuk İzlemi.,İ. Ü. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Sürekli Tıp Eğitimi Etkinlikleri.,Sempozyum dizi no;35.,syf;15-16. 3.Taner, Y., Gökler, B. (2004). “Çocuk İstismarı ve İhmali: Psikiyatrik Yönleri”, Hacettepe Tıp Dergisi, 35: 82-86. 4.Akkuzu, G. ve Eroğlu K. (1999). “Doğum sonrası AP hizmetleri içinde RİA’nın yeri ve önemi”, Hemşirelik Formu Dergisi, 2(3): 119-122. 5.Abbot J, Feldhaus KM, Houry D, Lowenstein SR. Emergency Contraception: What Do Our Patients Know? Ann Emerg Med. 2004; 43(3): 376-81. 6.Erci, B. (Ed.) (2009). Halk Sağlığı Hemşireliği. Ankara: Göktuğ. 7.Özmert, E. (2008). Dünya'da ve Türkiye'de aşılama takvimindeki gelişmeler. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi., 51: 168-175 8.Altay ve ark.,(2009)., Adölesanlarda Obezite ve Hemşirelik Bakımı., Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi., Cilt 4., Sayı:10.,sayfa no:165-179. 9.Gözüm, S. (Ed.) (2016). Okul Dönemindeki Çocuk Sağlığının Geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık. 10.Fadıloğlu, Ç., Ertem, G., Aykar, F. (Ed.) (2013). Evde Sağlık ve Bakım, İstanbul: Göktuğ Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |