Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİK ESASLARI UYGULAMA I | - | Güz Dönemi | 0+4 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Lisansüstü öğrencinin hemşirelik esaslarına özgü kuram, kavram, ilke ve yöntemlere ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirerek uzmanlaşmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hemşirelik esaslarına özgü temel kavram ve uygulamalar hakkında bilgilendirme,Klinik uygulama ve gözlem,Klinik uygulama ve gözlem,Klinik uygulama ve gözlem,Klinik uygulama, gözlem, vaka tartışması,Klinik uygulama ve gözlem, hemşirelik bakımını planlama,Klinik uygulama ve gözlem, hemşirelik bakımını rehberle uygulama,Klinik uygulama ve gözlem, hemşirelik bakımını değerlendirme,Klinik uygulama ve gözlem, örnek bakım planı sunma-1,Klinik uygulama ve gözlem, örnek bakım planı sunma-2,Bilimsel yayın değerlendirme-1,Bilimsel yayın değerlendirme-2,Klinik Uygulama Değerlendirme-1,Klinik Uygulama Değerlendirme-2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hemşirelik esaslarına özgü kuram, kavram, ilke ve yöntemlere ilişkin bilgi ve becerileri sıralar. | 10, 16, 6 | F |
Uzmanlık alanı ile ilgili bilimsel bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 10, 16, 6 | F |
Klinik ortamda sağlık ekibi üyeleri ve öğrenciler ile yapıcı etkileşimde bulunur. | 10, 16, 6, 9 | F |
Klinik ortamda farklı toplum ve kültürlere ait bireylere yönelik bakıma katkı sunar. | 10, 14, 16, 6, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hemşirelik esaslarına özgü temel kavram ve uygulamalar hakkında bilgilendirme | Atabek Aşti T, Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, 2.Basım. 2018. |
2 | Klinik uygulama ve gözlem | Atabek Aşti T, Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, 2.Basım. 2018. |
3 | Klinik uygulama ve gözlem | Atabek Aşti T, Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, 2.Basım. 2018. |
4 | Klinik uygulama ve gözlem | Atabek Aşti T, Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, 2.Basım. 2018. |
5 | Klinik uygulama, gözlem, vaka tartışması | Atabek Aşti T, Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, 2.Basım. 2018. Gürhan N, Görgülü Polat Ü, Eren Fidancı B. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara Nobel Kitabevleri. 11.Basım. 2019. |
6 | Klinik uygulama ve gözlem, hemşirelik bakımını planlama | Gürhan N, Görgülü Polat Ü, Eren Fidancı B. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara Nobel Kitabevleri. 11.Basım. 2019. Atabek Aşti T, Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, 2.Basım. 2018. |
7 | Klinik uygulama ve gözlem, hemşirelik bakımını rehberle uygulama | Gürhan N, Görgülü Polat Ü, Eren Fidancı B. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara Nobel Kitabevleri. 11.Basım. 2019. |
8 | Klinik uygulama ve gözlem, hemşirelik bakımını değerlendirme | Gürhan N, Görgülü Polat Ü, Eren Fidancı B. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara Nobel Kitabevleri. 11.Basım. 2019. |
9 | Klinik uygulama ve gözlem, örnek bakım planı sunma-1 | Gürhan N, Görgülü Polat Ü, Eren Fidancı B. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara Nobel Kitabevleri. 11.Basım. 2019. |
10 | Klinik uygulama ve gözlem, örnek bakım planı sunma-2 | Gürhan N, Görgülü Polat Ü, Eren Fidancı B. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara Nobel Kitabevleri. 11.Basım. 2019. |
11 | Bilimsel yayın değerlendirme-1 | |
12 | Bilimsel yayın değerlendirme-2 | |
13 | Klinik Uygulama Değerlendirme-1 | |
14 | Klinik Uygulama Değerlendirme-2 |
Kaynak |
K1. Ergün S. Hemşireliğe Giriş. Atlas Akademi Basın, Yayın ve Dağıtım. 1.Basım. 2021 K2. Aslan Özkan H. Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. Akademi Basın ve Yayıncılık, 1.Basım. 2014. K3. Babadağ K. Hemşirelik ve Değerler. Alter Yayıncılık. 1.Basım. 2010 K4. Atabek Aşti T, Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, 2.Basım. 2018. K5. Gürhan N, Yaman Sözbir Ş, Polat Ü. Hemşirelik Alanında Kullanılan Kavram, Beceri ve Modeller. Ankara Nobel Kitabevleri. 1.Basım. 2020 K6. Erhan Şentürk S. Hemşirelik Tarihi. ACR Tıbbi Yayın ve Dış Ticaret. 3.Baskı. 2021. K7. Gürhan N, Görgülü Polat Ü, Eren Fidancı B. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara Nobel Kitabevleri. 11.Basım. 2019. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 4 | 10 | 40 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 115 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(115/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİK ESASLARI UYGULAMA I | - | Güz Dönemi | 0+4 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Lisansüstü öğrencinin hemşirelik esaslarına özgü kuram, kavram, ilke ve yöntemlere ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirerek uzmanlaşmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hemşirelik esaslarına özgü temel kavram ve uygulamalar hakkında bilgilendirme,Klinik uygulama ve gözlem,Klinik uygulama ve gözlem,Klinik uygulama ve gözlem,Klinik uygulama, gözlem, vaka tartışması,Klinik uygulama ve gözlem, hemşirelik bakımını planlama,Klinik uygulama ve gözlem, hemşirelik bakımını rehberle uygulama,Klinik uygulama ve gözlem, hemşirelik bakımını değerlendirme,Klinik uygulama ve gözlem, örnek bakım planı sunma-1,Klinik uygulama ve gözlem, örnek bakım planı sunma-2,Bilimsel yayın değerlendirme-1,Bilimsel yayın değerlendirme-2,Klinik Uygulama Değerlendirme-1,Klinik Uygulama Değerlendirme-2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hemşirelik esaslarına özgü kuram, kavram, ilke ve yöntemlere ilişkin bilgi ve becerileri sıralar. | 10, 16, 6 | F |
Uzmanlık alanı ile ilgili bilimsel bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 10, 16, 6 | F |
Klinik ortamda sağlık ekibi üyeleri ve öğrenciler ile yapıcı etkileşimde bulunur. | 10, 16, 6, 9 | F |
Klinik ortamda farklı toplum ve kültürlere ait bireylere yönelik bakıma katkı sunar. | 10, 14, 16, 6, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hemşirelik esaslarına özgü temel kavram ve uygulamalar hakkında bilgilendirme | Atabek Aşti T, Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, 2.Basım. 2018. |
2 | Klinik uygulama ve gözlem | Atabek Aşti T, Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, 2.Basım. 2018. |
3 | Klinik uygulama ve gözlem | Atabek Aşti T, Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, 2.Basım. 2018. |
4 | Klinik uygulama ve gözlem | Atabek Aşti T, Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, 2.Basım. 2018. |
5 | Klinik uygulama, gözlem, vaka tartışması | Atabek Aşti T, Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, 2.Basım. 2018. Gürhan N, Görgülü Polat Ü, Eren Fidancı B. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara Nobel Kitabevleri. 11.Basım. 2019. |
6 | Klinik uygulama ve gözlem, hemşirelik bakımını planlama | Gürhan N, Görgülü Polat Ü, Eren Fidancı B. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara Nobel Kitabevleri. 11.Basım. 2019. Atabek Aşti T, Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, 2.Basım. 2018. |
7 | Klinik uygulama ve gözlem, hemşirelik bakımını rehberle uygulama | Gürhan N, Görgülü Polat Ü, Eren Fidancı B. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara Nobel Kitabevleri. 11.Basım. 2019. |
8 | Klinik uygulama ve gözlem, hemşirelik bakımını değerlendirme | Gürhan N, Görgülü Polat Ü, Eren Fidancı B. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara Nobel Kitabevleri. 11.Basım. 2019. |
9 | Klinik uygulama ve gözlem, örnek bakım planı sunma-1 | Gürhan N, Görgülü Polat Ü, Eren Fidancı B. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara Nobel Kitabevleri. 11.Basım. 2019. |
10 | Klinik uygulama ve gözlem, örnek bakım planı sunma-2 | Gürhan N, Görgülü Polat Ü, Eren Fidancı B. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara Nobel Kitabevleri. 11.Basım. 2019. |
11 | Bilimsel yayın değerlendirme-1 | |
12 | Bilimsel yayın değerlendirme-2 | |
13 | Klinik Uygulama Değerlendirme-1 | |
14 | Klinik Uygulama Değerlendirme-2 |
Kaynak |
K1. Ergün S. Hemşireliğe Giriş. Atlas Akademi Basın, Yayın ve Dağıtım. 1.Basım. 2021 K2. Aslan Özkan H. Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. Akademi Basın ve Yayıncılık, 1.Basım. 2014. K3. Babadağ K. Hemşirelik ve Değerler. Alter Yayıncılık. 1.Basım. 2010 K4. Atabek Aşti T, Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, 2.Basım. 2018. K5. Gürhan N, Yaman Sözbir Ş, Polat Ü. Hemşirelik Alanında Kullanılan Kavram, Beceri ve Modeller. Ankara Nobel Kitabevleri. 1.Basım. 2020 K6. Erhan Şentürk S. Hemşirelik Tarihi. ACR Tıbbi Yayın ve Dış Ticaret. 3.Baskı. 2021. K7. Gürhan N, Görgülü Polat Ü, Eren Fidancı B. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara Nobel Kitabevleri. 11.Basım. 2019. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |