Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İN VİVO EMBRİYOGENEZ | HSEY1169330 | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ; gelişimin ilk 3 haftasının in vivo gelişim sürecini öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Spermatogenez,Oogenez,Endometriyum ve desidua reaksiyonu,Fertilizasyon,Fertilizasyonu etkileyen olaylar ve faktörler,İmplantasyon,Ara Sınav,Ektopik gebelik,Ekstraembriyonik yapılar,In vivo embriyogenezi etkileyen moleküler mekanizmalar,Gelişimin ikinci haftası,Gelişimin üçüncü haftası,Doğum anomalileri,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Spermatogenezi açıklar. | 14, 9 | A, E |
Oogenezi açıklar. | 14, 9 | A, E |
Fertilizasyon ve implantasyon terimlerini tanımlar. | 14, 9 | A, E |
Bilaminar embriyonik diskin oluşum aşamalarını açıklar. | 14, 37, 9 | A |
Trilaminar embriyonik gelişimin evrelerini tanımlar. | 14, 37, 9 | A |
Fetal membranlar ve plasentanın oluşumunu ve görevlerini açıklar. | 14, 9 | A |
Embriyonik dönemin özelliklerini açıklar. | 14, 9 | A |
Doğum anomalilerini ve ektopik gebelik terimlerini açıklar. | 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Spermatogenez | The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10. baskısında yer alan 12-17. sayfaların okunması |
2 | Oogenez | The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th baskısında yer alan 17-24. Sayfaların okunması |
3 | Endometriyum ve desidua reaksiyonu | İlgili ders sunumunun okunması |
4 | Fertilizasyon | The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10. baskısında yer alan 25-29. sayfaların okunması |
5 | Fertilizasyonu etkileyen olaylar ve faktörler | ilgili ders sunumunun okunması |
6 | İmplantasyon | İlgili ders sunumunun okunması |
7 | Ara Sınav | |
8 | Ektopik gebelik | İlgili ders sunumunun okunması |
9 | Ekstraembriyonik yapılar | The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10. baskısında yer alan 107-133. sayfalarının okunması |
10 | In vivo embriyogenezi etkileyen moleküler mekanizmalar | İlgili ders sunumunun okunması |
11 | Gelişimin ikinci haftası | The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10. baskısında yer alan 39-46. sayfaların okunması |
12 | Gelişimin üçüncü haftası | The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10 baskısında yer alan 51-64. sayfaların okunması |
13 | Doğum anomalileri | İlgili ders sunumunun okunması |
14 | Final sınavı | |
Kaynak |
The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th Edition Yayınevi: Elsevier, Ders Sunumları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir. | X | | | | |
2 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | X | | | | |
3 | Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir. | | | X | | |
4 | Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir. | | | | | |
5 | Literatür takip edebilir. | | | | | X |
6 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | | X | | | |
7 | Sonuçları dökümante edebilir. | X | | | | |
8 | Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder. | | | X | | |
9 | Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir. | | | | | X |
10 | Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder. | X | | | | |
11 | Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar. | | | | | |
12 | Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar. | X | | | | |
13 | Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 12 | 36 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 10 | 2 | 20 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 146 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(146/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İN VİVO EMBRİYOGENEZ | HSEY1169330 | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ; gelişimin ilk 3 haftasının in vivo gelişim sürecini öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Spermatogenez,Oogenez,Endometriyum ve desidua reaksiyonu,Fertilizasyon,Fertilizasyonu etkileyen olaylar ve faktörler,İmplantasyon,Ara Sınav,Ektopik gebelik,Ekstraembriyonik yapılar,In vivo embriyogenezi etkileyen moleküler mekanizmalar,Gelişimin ikinci haftası,Gelişimin üçüncü haftası,Doğum anomalileri,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Spermatogenezi açıklar. | 14, 9 | A, E |
Oogenezi açıklar. | 14, 9 | A, E |
Fertilizasyon ve implantasyon terimlerini tanımlar. | 14, 9 | A, E |
Bilaminar embriyonik diskin oluşum aşamalarını açıklar. | 14, 37, 9 | A |
Trilaminar embriyonik gelişimin evrelerini tanımlar. | 14, 37, 9 | A |
Fetal membranlar ve plasentanın oluşumunu ve görevlerini açıklar. | 14, 9 | A |
Embriyonik dönemin özelliklerini açıklar. | 14, 9 | A |
Doğum anomalilerini ve ektopik gebelik terimlerini açıklar. | 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Spermatogenez | The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10. baskısında yer alan 12-17. sayfaların okunması |
2 | Oogenez | The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th baskısında yer alan 17-24. Sayfaların okunması |
3 | Endometriyum ve desidua reaksiyonu | İlgili ders sunumunun okunması |
4 | Fertilizasyon | The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10. baskısında yer alan 25-29. sayfaların okunması |
5 | Fertilizasyonu etkileyen olaylar ve faktörler | ilgili ders sunumunun okunması |
6 | İmplantasyon | İlgili ders sunumunun okunması |
7 | Ara Sınav | |
8 | Ektopik gebelik | İlgili ders sunumunun okunması |
9 | Ekstraembriyonik yapılar | The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10. baskısında yer alan 107-133. sayfalarının okunması |
10 | In vivo embriyogenezi etkileyen moleküler mekanizmalar | İlgili ders sunumunun okunması |
11 | Gelişimin ikinci haftası | The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10. baskısında yer alan 39-46. sayfaların okunması |
12 | Gelişimin üçüncü haftası | The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10 baskısında yer alan 51-64. sayfaların okunması |
13 | Doğum anomalileri | İlgili ders sunumunun okunması |
14 | Final sınavı | |
Kaynak |
The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th Edition Yayınevi: Elsevier, Ders Sunumları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir. | X | | | | |
2 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | X | | | | |
3 | Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir. | | | X | | |
4 | Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir. | | | | | |
5 | Literatür takip edebilir. | | | | | X |
6 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | | X | | | |
7 | Sonuçları dökümante edebilir. | X | | | | |
8 | Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder. | | | X | | |
9 | Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir. | | | | | X |
10 | Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder. | X | | | | |
11 | Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar. | | | | | |
12 | Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar. | X | | | | |
13 | Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:13Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:20