Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MİKROSKOBİ PRENSİPLERİ | HSEY1169310 | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Optik mikroskop yapısı, kullanım alanları, Elektron mikroskobu çalışma prensibi, çeşitleri (SEM,TEM), kullanım alanları, Lazer Konfokal mikroskop çalışma prensibi, Taramalı Prob Mikroskobi Teknikleri (STM, AFM, SHPM, vb) çalışma prensipleri, nano cihaz olarak kullanım alanları, her mikroskop tekniği için örnek hazırlama teknikleri ve biribirlerine göre avantaj ve dezavantajları, kabiliyetleri ve sınırlamaları tanıtılarak temel bilgiler verilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Optik Mikroskobun Temel Çalışma Prensipleri,Optik Mikroskobun Kullanım Alanları,Floresan Mikroskobu ve kullanım alanları,Lazer Konfokal Mikroskobun Temel Çalışma Prensipleri,Lazer Konfokal Mikroskobun Üstünlükleri,Elektron Mikroskobunun Temel Çalışma Prensipleri,Ara sınav,Elektron Mikroskobunun Çeşitleri,Elektron Mikroskobunun Kullanım Alanları ve Örnek Hazırlama,Taramalı Prob Mikroskobi Teknikleri ve Temel Prensipleri,Taramalı Prob Mikroskobi Çeşitleri,Taramalı Prob Mikroskopların Nano Cihaz Olarak Kullanımı,Örnek Hazırlama Teknikleri,Özel Uygulama Alanları,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mikroskopik görüntüleme ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 14, 9 | A |
Optik mikroskop kavramı ve mikroskopik görüntülemeyi açıklar. | 14, 9 | A, E |
Temel ekipmanların optik prensiplerini açıklar. | 14, 9 | A |
Gelişmiş ve gelişmekte olan yeni mikroskopik teknikleri açıklar. | 14, 9 | A, E |
İleri mikroskopların temel devre ve parçalarını tanımlar. | 14, 9 | A, E |
İleri tekniklerin analizini yapar. | 14, 9 | A |
Örnek hazırlama tekniklerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Optik Mikroskobun Temel Çalışma Prensipleri | İlgili ders sunumunun okunması |
2 | Optik Mikroskobun Kullanım Alanları | İlgili ders sunumunun okunması |
3 | Floresan Mikroskobu ve kullanım alanları | İlgili ders sunumunun okunması |
4 | Lazer Konfokal Mikroskobun Temel Çalışma Prensipleri | İlgili ders sunumunun okunması |
5 | Lazer Konfokal Mikroskobun Üstünlükleri | İlgili ders sunumunun okunması |
6 | Elektron Mikroskobunun Temel Çalışma Prensipleri | İlgili ders sunumunun okunması |
7 | Ara sınav | |
8 | Elektron Mikroskobunun Çeşitleri | İlgili ders sunumunun okunması |
9 | Elektron Mikroskobunun Kullanım Alanları ve Örnek Hazırlama | İlgili ders sunumunun okunması |
10 | Taramalı Prob Mikroskobi Teknikleri ve Temel Prensipleri | İlgili ders sunumunun okunması |
11 | Taramalı Prob Mikroskobi Çeşitleri | İlgili ders sunumunun okunması |
12 | Taramalı Prob Mikroskopların Nano Cihaz Olarak Kullanımı | İlgili ders sunumunun okunması |
13 | Örnek Hazırlama Teknikleri,Özel Uygulama Alanları | İlgili ders sunumunun okunması |
14 | Final sınavı | |
Kaynak |
(1) Fundamentals of Light Microscopy and Electronic Imaging, Douglas B. Murphy, Wiley-Liss, 2001.
(2) Stephen W. Paddock, Confocal Microscopy Methods and Protocols, Humana, P.J. Goodhew, Electron Microscopy and Analysis, Taylor & Francis, 2001.
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir. | | | | | |
2 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | | X | | | |
3 | Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir. | | | | | |
4 | Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir. | | | | | X |
5 | Literatür takip edebilir. | | | | | X |
6 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | | | X | | |
7 | Sonuçları dökümante edebilir. | | | X | | |
8 | Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder. | | | X | | |
9 | Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir. | | X | | | |
10 | Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
11 | Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar. | | | | | |
12 | Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar. | | | | | |
13 | Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 5 | 20 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MİKROSKOBİ PRENSİPLERİ | HSEY1169310 | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Optik mikroskop yapısı, kullanım alanları, Elektron mikroskobu çalışma prensibi, çeşitleri (SEM,TEM), kullanım alanları, Lazer Konfokal mikroskop çalışma prensibi, Taramalı Prob Mikroskobi Teknikleri (STM, AFM, SHPM, vb) çalışma prensipleri, nano cihaz olarak kullanım alanları, her mikroskop tekniği için örnek hazırlama teknikleri ve biribirlerine göre avantaj ve dezavantajları, kabiliyetleri ve sınırlamaları tanıtılarak temel bilgiler verilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Optik Mikroskobun Temel Çalışma Prensipleri,Optik Mikroskobun Kullanım Alanları,Floresan Mikroskobu ve kullanım alanları,Lazer Konfokal Mikroskobun Temel Çalışma Prensipleri,Lazer Konfokal Mikroskobun Üstünlükleri,Elektron Mikroskobunun Temel Çalışma Prensipleri,Ara sınav,Elektron Mikroskobunun Çeşitleri,Elektron Mikroskobunun Kullanım Alanları ve Örnek Hazırlama,Taramalı Prob Mikroskobi Teknikleri ve Temel Prensipleri,Taramalı Prob Mikroskobi Çeşitleri,Taramalı Prob Mikroskopların Nano Cihaz Olarak Kullanımı,Örnek Hazırlama Teknikleri,Özel Uygulama Alanları,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mikroskopik görüntüleme ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 14, 9 | A |
Optik mikroskop kavramı ve mikroskopik görüntülemeyi açıklar. | 14, 9 | A, E |
Temel ekipmanların optik prensiplerini açıklar. | 14, 9 | A |
Gelişmiş ve gelişmekte olan yeni mikroskopik teknikleri açıklar. | 14, 9 | A, E |
İleri mikroskopların temel devre ve parçalarını tanımlar. | 14, 9 | A, E |
İleri tekniklerin analizini yapar. | 14, 9 | A |
Örnek hazırlama tekniklerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Optik Mikroskobun Temel Çalışma Prensipleri | İlgili ders sunumunun okunması |
2 | Optik Mikroskobun Kullanım Alanları | İlgili ders sunumunun okunması |
3 | Floresan Mikroskobu ve kullanım alanları | İlgili ders sunumunun okunması |
4 | Lazer Konfokal Mikroskobun Temel Çalışma Prensipleri | İlgili ders sunumunun okunması |
5 | Lazer Konfokal Mikroskobun Üstünlükleri | İlgili ders sunumunun okunması |
6 | Elektron Mikroskobunun Temel Çalışma Prensipleri | İlgili ders sunumunun okunması |
7 | Ara sınav | |
8 | Elektron Mikroskobunun Çeşitleri | İlgili ders sunumunun okunması |
9 | Elektron Mikroskobunun Kullanım Alanları ve Örnek Hazırlama | İlgili ders sunumunun okunması |
10 | Taramalı Prob Mikroskobi Teknikleri ve Temel Prensipleri | İlgili ders sunumunun okunması |
11 | Taramalı Prob Mikroskobi Çeşitleri | İlgili ders sunumunun okunması |
12 | Taramalı Prob Mikroskopların Nano Cihaz Olarak Kullanımı | İlgili ders sunumunun okunması |
13 | Örnek Hazırlama Teknikleri,Özel Uygulama Alanları | İlgili ders sunumunun okunması |
14 | Final sınavı | |
Kaynak |
(1) Fundamentals of Light Microscopy and Electronic Imaging, Douglas B. Murphy, Wiley-Liss, 2001.
(2) Stephen W. Paddock, Confocal Microscopy Methods and Protocols, Humana, P.J. Goodhew, Electron Microscopy and Analysis, Taylor & Francis, 2001.
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir. | | | | | |
2 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | | X | | | |
3 | Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir. | | | | | |
4 | Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir. | | | | | X |
5 | Literatür takip edebilir. | | | | | X |
6 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | | | X | | |
7 | Sonuçları dökümante edebilir. | | | X | | |
8 | Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder. | | | X | | |
9 | Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir. | | X | | | |
10 | Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
11 | Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar. | | | | | |
12 | Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar. | | | | | |
13 | Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:13Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:20