Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HÜCRE ULTRASTRÜKTÜRÜ | HSEY1110451 | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN, Prof.Dr. Tangül MÜDOK |
Dersin Yardımcıları | İlknur Keskin,
Seda Karabulut,
Bircan Kolbaşı |
Dersin Amacı | Hücre organelleri, hücre membranı, özelleşmiş hücresel yapılar, hücre bölünme tipleri ve hücresel bağlantılar konularına ait histofizyolojik özellikler ve ultrastrüktürel yapıların iyi öğretilmesi; bu bilgilerin laboratuvar çalışması ile görsel olarak pekiştirilmesi sağlanacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hücre ve sitoplazmaya genel bakış,Memebranlı organellerin tanımı,Plazma membranı,Hücre nükleusu,Granüllü endoplazmik retikulum ve granülsüz endoplazmik retikulum,Golgi aygıtı,Ara sınav,Mitokondri,Endozom ve Lizozom,Periksizomlar,Yan yüz bağlantıları,Membranda transport ve veziküler transport,Salgı vezikülleri,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Membranlı organeller hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Plazma membranının yapısını ve görevlerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Granüllü endoplazmik retikulum ve granülsüz endoplazmik retikulum organellerinin yapısını ve görevlerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Golgi aygıtının yapısını ve görevlerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Mitokondri organelinin yapısını ve görevlerini açıklar. | 14, 9 | A |
Peroksizomların yapısını ve görevlerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Endozomlar ve lizozomların yapısını ve temel görevlerini açıklar. | 14, 9 | A |
Nükleusun yapısını ve görevlerini açıklar. | 14, 9 | A |
Hücresel bağlantıları, membran transportunu ve veziküler transportu açıklar. | 14, 9 | A, E |
Salgı veziküllerinin yapısını ve görevlerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hücre ve sitoplazmaya genel bakış | Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas 6. baskı 22-25. Sayfaların okunması |
2 | Memebranlı organellerin tanımı | İlgili ders sunumun okunması |
3 | Plazma membranı | Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas 6. baskı 25-35. Sayfaların okunması |
4 | Hücre nükleusu | Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas 6. baskı 75-84. Sayfaların okunması |
5 | Granüllü endoplazmik retikulum ve granülsüz endoplazmik retikulum | Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas 6. baskı 45-49. Sayfaların okunması |
6 | Golgi aygıtı | Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas 6. baskı 50-53. Sayfaların okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Mitokondri | Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas 6. baskı 53-56. Sayfaların okunması |
9 | Endozom ve Lizozom | Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas 6. baskı 35-41. Sayfaların okunması |
10 | Periksizomlar | Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas 6. baskı 56 sayfanın okunması |
11 | Yan yüz bağlantıları | İlgili ders sunumunun okunması |
12 | Membranda transport ve veziküler transport | İlgili ders sunumunun okunması |
13 | Salgı vezikülleri | İlgili ders sunumunun okunması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlası,
Güncel literatür,
Ders sunumları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir. | | X | | | |
2 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | | | | | |
3 | Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir. | X | | | | |
4 | Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir. | | | X | | |
5 | Literatür takip edebilir. | | X | | | |
6 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | | | | | |
7 | Sonuçları dökümante edebilir. | | | | | |
8 | Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder. | | X | | | |
9 | Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir. | | | | | |
10 | Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | |
11 | Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar. | | | | | |
12 | Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar. | | | | | |
13 | Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 3 | 6 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 4 | 24 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HÜCRE ULTRASTRÜKTÜRÜ | HSEY1110451 | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN, Prof.Dr. Tangül MÜDOK |
Dersin Yardımcıları | İlknur Keskin,
Seda Karabulut,
Bircan Kolbaşı |
Dersin Amacı | Hücre organelleri, hücre membranı, özelleşmiş hücresel yapılar, hücre bölünme tipleri ve hücresel bağlantılar konularına ait histofizyolojik özellikler ve ultrastrüktürel yapıların iyi öğretilmesi; bu bilgilerin laboratuvar çalışması ile görsel olarak pekiştirilmesi sağlanacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hücre ve sitoplazmaya genel bakış,Memebranlı organellerin tanımı,Plazma membranı,Hücre nükleusu,Granüllü endoplazmik retikulum ve granülsüz endoplazmik retikulum,Golgi aygıtı,Ara sınav,Mitokondri,Endozom ve Lizozom,Periksizomlar,Yan yüz bağlantıları,Membranda transport ve veziküler transport,Salgı vezikülleri,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Membranlı organeller hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Plazma membranının yapısını ve görevlerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Granüllü endoplazmik retikulum ve granülsüz endoplazmik retikulum organellerinin yapısını ve görevlerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Golgi aygıtının yapısını ve görevlerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Mitokondri organelinin yapısını ve görevlerini açıklar. | 14, 9 | A |
Peroksizomların yapısını ve görevlerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Endozomlar ve lizozomların yapısını ve temel görevlerini açıklar. | 14, 9 | A |
Nükleusun yapısını ve görevlerini açıklar. | 14, 9 | A |
Hücresel bağlantıları, membran transportunu ve veziküler transportu açıklar. | 14, 9 | A, E |
Salgı veziküllerinin yapısını ve görevlerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hücre ve sitoplazmaya genel bakış | Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas 6. baskı 22-25. Sayfaların okunması |
2 | Memebranlı organellerin tanımı | İlgili ders sunumun okunması |
3 | Plazma membranı | Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas 6. baskı 25-35. Sayfaların okunması |
4 | Hücre nükleusu | Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas 6. baskı 75-84. Sayfaların okunması |
5 | Granüllü endoplazmik retikulum ve granülsüz endoplazmik retikulum | Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas 6. baskı 45-49. Sayfaların okunması |
6 | Golgi aygıtı | Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas 6. baskı 50-53. Sayfaların okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Mitokondri | Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas 6. baskı 53-56. Sayfaların okunması |
9 | Endozom ve Lizozom | Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas 6. baskı 35-41. Sayfaların okunması |
10 | Periksizomlar | Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas 6. baskı 56 sayfanın okunması |
11 | Yan yüz bağlantıları | İlgili ders sunumunun okunması |
12 | Membranda transport ve veziküler transport | İlgili ders sunumunun okunması |
13 | Salgı vezikülleri | İlgili ders sunumunun okunması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlası,
Güncel literatür,
Ders sunumları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir. | | X | | | |
2 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | | | | | |
3 | Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir. | X | | | | |
4 | Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir. | | | X | | |
5 | Literatür takip edebilir. | | X | | | |
6 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | | | | | |
7 | Sonuçları dökümante edebilir. | | | | | |
8 | Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder. | | X | | | |
9 | Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir. | | | | | |
10 | Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | |
11 | Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar. | | | | | |
12 | Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar. | | | | | |
13 | Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:13Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:20