Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Neda TANER, Dr.Öğr.Üye. Rashıda Muhammad UMAR, Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel çalışma türlerini tanıtmayı, bu türler arasındaki farkları ayırt etmeyi, cevabı aranan soruya uygun çalışma türünü belirlemeyi ve çalışma sürecinde uyulması gereken kurallara vakıf olmayı ayrıca öğrencilerin, kendilerine verilen veya kendilerinin seçtiği konular hakkında bilimsel kaynaklardan nasıl araştırma yapacağını öğrenmesini amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Akademik Tez ve makale yazım ve sunum kuralları ,Klinik Araştırma Tasarımları/Protokolleri,Tanımlayıcı Kesitsel Çalışmalar,Vaka raporu/serisi ve Vaka kontrol çalışmaları ,Kohort çalışmaları,Gözlemsel retrospektif ve prospektif çalışmalar,Randomize ve non-randomize girişimsel çalışmalar,Farmakoekonomi çalışmaları ,Geleneksel ve Sistemik Derlemeler ,Meta-Analizler,Dergi seçim, dergiye makale gönderme ve hakem değerlendirmesi süreci ,İyi Klinik Uygulamalar Kılavuzu,Anket güvenirlik, geçerlilik, validasyon ve okunurluk çalışmaları,Örnek akademik yayın incelemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Akademik Tez ve makale yazım ve sunum kurallarını bilir | 14, 2, 9 | E, F, H |
2. Çalışma türleri arasındaki farkları bilir | 14, 9 | E, F, H |
3. Dergi seçim, dergiye makale gönderme ve hakem değerlendirmesi sürecini tanır | 14 | E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akademik Tez ve makale yazım ve sunum kuralları | 4 |
2 | Klinik Araştırma Tasarımları/Protokolleri | 1, 2 |
3 | Tanımlayıcı Kesitsel Çalışmalar | 1, 2 |
4 | Vaka raporu/serisi ve Vaka kontrol çalışmaları | 1, 2 |
5 | Kohort çalışmaları | 1, 2 |
6 | Gözlemsel retrospektif ve prospektif çalışmalar | 1, 2 |
7 | Randomize ve non-randomize girişimsel çalışmalar | 1, 2 |
8 | Farmakoekonomi çalışmaları | 1, 2 |
9 | Geleneksel ve Sistemik Derlemeler | 1, 2 |
10 | Meta-Analizler | 1, 2 |
11 | Dergi seçim, dergiye makale gönderme ve hakem değerlendirmesi süreci | 4 |
12 | İyi Klinik Uygulamalar Kılavuzu | 3 |
13 | Anket güvenirlik, geçerlilik, validasyon ve okunurluk çalışmaları | 1, 2 |
14 | Örnek akademik yayın incelemeleri | 1, 2 |
Kaynak |
1. www.pubmed.com 2. www.sciencedirect.com 3. İyi klinik uygulamalar kılavuzu 4. Özkaya, Özay, et al. "Tıbbi bilimsel makale yazımında temel kurallar, tercihler ve seçenekler nelerdir." Okmeydanı Tıp Dergisi 28.2 (2012): 65-71. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Klinik eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Hasta profili oluşturmak, hasta eğitimi, ilaç danışmanlığı, hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Klinik eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | ||||||
5 | PY-5. Klinik eczacılığın, sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak hastane eczacılığı uygulamalarını gerçekleştirir. | X | |||||
6 | PY-6. Klinik eczacılık alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
7 | PY-7. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Klinik eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Klinik eczacılık alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
11 | PY-11. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | X | |||||
12 | PY-12. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | X | |||||
13 | PY-13. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
14 | PY-14. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 1 | 14 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Neda TANER, Dr.Öğr.Üye. Rashıda Muhammad UMAR, Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel çalışma türlerini tanıtmayı, bu türler arasındaki farkları ayırt etmeyi, cevabı aranan soruya uygun çalışma türünü belirlemeyi ve çalışma sürecinde uyulması gereken kurallara vakıf olmayı ayrıca öğrencilerin, kendilerine verilen veya kendilerinin seçtiği konular hakkında bilimsel kaynaklardan nasıl araştırma yapacağını öğrenmesini amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Akademik Tez ve makale yazım ve sunum kuralları ,Klinik Araştırma Tasarımları/Protokolleri,Tanımlayıcı Kesitsel Çalışmalar,Vaka raporu/serisi ve Vaka kontrol çalışmaları ,Kohort çalışmaları,Gözlemsel retrospektif ve prospektif çalışmalar,Randomize ve non-randomize girişimsel çalışmalar,Farmakoekonomi çalışmaları ,Geleneksel ve Sistemik Derlemeler ,Meta-Analizler,Dergi seçim, dergiye makale gönderme ve hakem değerlendirmesi süreci ,İyi Klinik Uygulamalar Kılavuzu,Anket güvenirlik, geçerlilik, validasyon ve okunurluk çalışmaları,Örnek akademik yayın incelemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Akademik Tez ve makale yazım ve sunum kurallarını bilir | 14, 2, 9 | E, F, H |
2. Çalışma türleri arasındaki farkları bilir | 14, 9 | E, F, H |
3. Dergi seçim, dergiye makale gönderme ve hakem değerlendirmesi sürecini tanır | 14 | E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akademik Tez ve makale yazım ve sunum kuralları | 4 |
2 | Klinik Araştırma Tasarımları/Protokolleri | 1, 2 |
3 | Tanımlayıcı Kesitsel Çalışmalar | 1, 2 |
4 | Vaka raporu/serisi ve Vaka kontrol çalışmaları | 1, 2 |
5 | Kohort çalışmaları | 1, 2 |
6 | Gözlemsel retrospektif ve prospektif çalışmalar | 1, 2 |
7 | Randomize ve non-randomize girişimsel çalışmalar | 1, 2 |
8 | Farmakoekonomi çalışmaları | 1, 2 |
9 | Geleneksel ve Sistemik Derlemeler | 1, 2 |
10 | Meta-Analizler | 1, 2 |
11 | Dergi seçim, dergiye makale gönderme ve hakem değerlendirmesi süreci | 4 |
12 | İyi Klinik Uygulamalar Kılavuzu | 3 |
13 | Anket güvenirlik, geçerlilik, validasyon ve okunurluk çalışmaları | 1, 2 |
14 | Örnek akademik yayın incelemeleri | 1, 2 |
Kaynak |
1. www.pubmed.com 2. www.sciencedirect.com 3. İyi klinik uygulamalar kılavuzu 4. Özkaya, Özay, et al. "Tıbbi bilimsel makale yazımında temel kurallar, tercihler ve seçenekler nelerdir." Okmeydanı Tıp Dergisi 28.2 (2012): 65-71. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Klinik eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Hasta profili oluşturmak, hasta eğitimi, ilaç danışmanlığı, hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Klinik eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | ||||||
5 | PY-5. Klinik eczacılığın, sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak hastane eczacılığı uygulamalarını gerçekleştirir. | X | |||||
6 | PY-6. Klinik eczacılık alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
7 | PY-7. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Klinik eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Klinik eczacılık alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
11 | PY-11. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | X | |||||
12 | PY-12. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | X | |||||
13 | PY-13. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
14 | PY-14. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |