Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ FARMASÖTİK BAKIM II | ECFY1267710 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Klinik bazda terapötik uygulama ve tedavi uygulamaları ile ilgili bilgi, hastaya doğru yaklaşım, vaka incelemesi, ve hasta eğitimi hakkında yetkinlik kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Vaka çalışması: Osteoporoz/ Osteoartrit ,Vaka çalışmaları: Akut koroner sendrom,Vaka çalışmaları: Dislipidemi,Vaka çalışmaları: Egzema ve psöriasis,Vaka çalışmaları: Gebelik ve laktasyon,Vaka çalışması: Kontrasepsiyon,Vaka çalışmaları: Akut böbrek yetmezliği,Vaka çalışmaları: Kronik böbrek yetmezliği,Vaka çalışmaları: Parkinson hastalığı,Vaka çalışmaları: Epilepsi,Vaka çalışmaları: Alzheimer,Vaka çalışmaları: Psikolojik hastalıklar,Vaka çalışmaları: Genel ve lokal anestezi ,Vaka çalışmaları: Ağrı yönetimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Klinikte kullanılan temel tanımlar, tedavi yaklaşımı ve aldığı teorik bilgiler arasındaki ilişkiyi kurar | 13, 38, 4 | A, E |
2. Hastaya uygun görülen ilaç tedavisi ve reçete arasındaki bağıntıyı ilişkilendirir. | 13, 38, 4 | A, E |
3. Doktorun uygun gördüğü tedavi ve doğru ilaç kullanımının nasıl yapılabileceği konusunda hastayı bilgilendirir | 13, 38, 4 | A, E |
4. Vaka incelemesini raporlar | 13, 38, 4 | A, E |
5. Farmasötik bakım basamaklarını uygular | 13, 3, 38 | A, E |
5.1. İlaçla ilgili sorunları tespit eder. | 13, 3, 38 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vaka çalışması: Osteoporoz/ Osteoartrit | 1, 2, 3 |
2 | Vaka çalışmaları: Akut koroner sendrom | 1, 2, 3 |
3 | Vaka çalışmaları: Dislipidemi | 1, 2, 3 |
4 | Vaka çalışmaları: Egzema ve psöriasis | 1, 2, 3 |
5 | Vaka çalışmaları: Gebelik ve laktasyon | 1, 2, 3 |
6 | Vaka çalışması: Kontrasepsiyon | 1, 2, 3 |
7 | Vaka çalışmaları: Akut böbrek yetmezliği | 1, 2, 3 |
8 | Vaka çalışmaları: Kronik böbrek yetmezliği | 1, 2, 3 |
9 | Vaka çalışmaları: Parkinson hastalığı | 1, 2, 3 |
10 | Vaka çalışmaları: Epilepsi | 1, 2, 3 |
11 | Vaka çalışmaları: Alzheimer | 1, 2, 3 |
12 | Vaka çalışmaları: Psikolojik hastalıklar | 1, 2, 3 |
13 | Vaka çalışmaları: Genel ve lokal anestezi | 1, 2, 3 |
14 | Vaka çalışmaları: Ağrı yönetimi | 1, 2, 3 |
Kaynak |
1. Schwinghammer TL. (2014) Casebook (9th ed.) McGrawHill, US, 2. Güncel tanı ve tedavi kılavuzları 3. uptodate.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Klinik eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Hasta profili oluşturmak, hasta eğitimi, ilaç danışmanlığı, hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Klinik eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | X | |||||
5 | PY-5. Klinik eczacılığın, sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak hastane eczacılığı uygulamalarını gerçekleştirir. | X | |||||
6 | PY-6. Klinik eczacılık alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
7 | PY-7. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Klinik eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Klinik eczacılık alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
11 | PY-11. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | X | |||||
12 | PY-12. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | X | |||||
13 | PY-13. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
14 | PY-14. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 1 | 14 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 3 | 42 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 294 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(294/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ FARMASÖTİK BAKIM II | ECFY1267710 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Klinik bazda terapötik uygulama ve tedavi uygulamaları ile ilgili bilgi, hastaya doğru yaklaşım, vaka incelemesi, ve hasta eğitimi hakkında yetkinlik kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Vaka çalışması: Osteoporoz/ Osteoartrit ,Vaka çalışmaları: Akut koroner sendrom,Vaka çalışmaları: Dislipidemi,Vaka çalışmaları: Egzema ve psöriasis,Vaka çalışmaları: Gebelik ve laktasyon,Vaka çalışması: Kontrasepsiyon,Vaka çalışmaları: Akut böbrek yetmezliği,Vaka çalışmaları: Kronik böbrek yetmezliği,Vaka çalışmaları: Parkinson hastalığı,Vaka çalışmaları: Epilepsi,Vaka çalışmaları: Alzheimer,Vaka çalışmaları: Psikolojik hastalıklar,Vaka çalışmaları: Genel ve lokal anestezi ,Vaka çalışmaları: Ağrı yönetimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Klinikte kullanılan temel tanımlar, tedavi yaklaşımı ve aldığı teorik bilgiler arasındaki ilişkiyi kurar | 13, 38, 4 | A, E |
2. Hastaya uygun görülen ilaç tedavisi ve reçete arasındaki bağıntıyı ilişkilendirir. | 13, 38, 4 | A, E |
3. Doktorun uygun gördüğü tedavi ve doğru ilaç kullanımının nasıl yapılabileceği konusunda hastayı bilgilendirir | 13, 38, 4 | A, E |
4. Vaka incelemesini raporlar | 13, 38, 4 | A, E |
5. Farmasötik bakım basamaklarını uygular | 13, 3, 38 | A, E |
5.1. İlaçla ilgili sorunları tespit eder. | 13, 3, 38 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vaka çalışması: Osteoporoz/ Osteoartrit | 1, 2, 3 |
2 | Vaka çalışmaları: Akut koroner sendrom | 1, 2, 3 |
3 | Vaka çalışmaları: Dislipidemi | 1, 2, 3 |
4 | Vaka çalışmaları: Egzema ve psöriasis | 1, 2, 3 |
5 | Vaka çalışmaları: Gebelik ve laktasyon | 1, 2, 3 |
6 | Vaka çalışması: Kontrasepsiyon | 1, 2, 3 |
7 | Vaka çalışmaları: Akut böbrek yetmezliği | 1, 2, 3 |
8 | Vaka çalışmaları: Kronik böbrek yetmezliği | 1, 2, 3 |
9 | Vaka çalışmaları: Parkinson hastalığı | 1, 2, 3 |
10 | Vaka çalışmaları: Epilepsi | 1, 2, 3 |
11 | Vaka çalışmaları: Alzheimer | 1, 2, 3 |
12 | Vaka çalışmaları: Psikolojik hastalıklar | 1, 2, 3 |
13 | Vaka çalışmaları: Genel ve lokal anestezi | 1, 2, 3 |
14 | Vaka çalışmaları: Ağrı yönetimi | 1, 2, 3 |
Kaynak |
1. Schwinghammer TL. (2014) Casebook (9th ed.) McGrawHill, US, 2. Güncel tanı ve tedavi kılavuzları 3. uptodate.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Klinik eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Hasta profili oluşturmak, hasta eğitimi, ilaç danışmanlığı, hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Klinik eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | X | |||||
5 | PY-5. Klinik eczacılığın, sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak hastane eczacılığı uygulamalarını gerçekleştirir. | X | |||||
6 | PY-6. Klinik eczacılık alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
7 | PY-7. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Klinik eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Klinik eczacılık alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
11 | PY-11. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | X | |||||
12 | PY-12. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | X | |||||
13 | PY-13. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
14 | PY-14. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |