Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK SUNUM TEKNİKLERİ | ODJY1158060 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmaları, poster ve sözel sunum olarak etkili bir şekilde tasarlama ve sunma becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Akademik sunum nedir, ne değildir?,Bilimsel araştırma makalesinin bileşenleri ,Etkili tasarımcılar ve sunucular olarak bilim insanları ,Akademik sunumlarda görsel elementler: renkler ve tipografi ,Akademik sunumlarda görsel elementler: tablolar, grafikler, fotoğraflar,Microsoft Office PowerPoint ile sunum tasarımı ,Poster sunumlarının yapısı ,Poster sunumlarının tasarımı ve düzeni ,Poster sunumu performansı ,Poster sunumlarının değerlendirilmesi ,Sözel sunumların yapısı ,Sözel sunumların tasarımı ve düzeni ,Sözel sunum performansı ,Grupların sözel sunum performansları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkili akademik sunumlar için içerik, tasarım ve performans ilkelerini açıklar. | 2, 4, 6 | E, H |
Bir bilimsel araştırmayı poster ve sözlü sunum şeklinde tasarlar. | 2, 4 | E, H |
tkili ve etkisiz akademik sunumları tartışır. | 4 | E, H |
Akademik sunumları, etkili içerik, tasarım ve performans ilkelerine göre değerlendirir. | 2, 4, 6, 7 | D, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 7: Özdüzenlemeli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akademik sunum nedir, ne değildir? | ''Akademik sunum nedir, ne değildir?'' tartışma sorusunun yanıtlanması |
2 | Bilimsel araştırma makalesinin bileşenleri | Birinci kaynağın 281-305. sayfalarının okunması |
3 | Etkili tasarımcılar ve sunucular olarak bilim insanları | İkinci kaynağın okunması |
4 | Akademik sunumlarda görsel elementler: renkler ve tipografi | Üçüncü kaynağın okunması |
5 | Akademik sunumlarda görsel elementler: tablolar, grafikler, fotoğraflar | Üçüncü kaynağın okunması |
6 | Microsoft Office PowerPoint ile sunum tasarımı | Temel PowerPoint uygulamaları ile ilgili bilgilendirici videoların izlenmesi |
7 | Poster sunumlarının yapısı | Dördüncü, beşinci ve altıncı kaynağın okunması |
8 | Poster sunumlarının tasarımı ve düzeni | Dördüncü, beşinci ve altıncı kaynağın okunması |
9 | Poster sunumu performansı | Dördüncü, beşinci ve altıncı kaynağın okunması |
10 | Poster sunumlarının değerlendirilmesi | Poster sunumu ile ilgili değerlendirme kriterlerinin oluşturulması |
11 | Sözel sunumların yapısı | Yedinci ve sekizinci kaynağın okunması |
12 | Sözel sunumların tasarımı ve düzeni | Yedinci ve sekizinci kaynağın okunması |
13 | Sözel sunum performansı | Yedinci ve sekizinci kaynağın okunması |
14 | Grupların sözel sunum performansları | Akademik Sunum Teknikleri Formunu çıktısının alınması |
Kaynak |
1. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN. (ed). (2014). Hemşirelikte araştırma: süreç, uygulama ve kritik. İstanbul: Nobel Kitabevi. 2. Chatterjee, D., Yaster, M., Lockman, J.L., Glass, N. L., Schreiner, M.S., Sinskey, J.L., & Fiadjoe, J.E. (2020). Challenging the status quo of scientific presentations. Pediatric Anesthesia, 31: 116-122. https://doi.org/10.1111/pan.14064 3. Dalyan, V. (2015). Katil slaytlar. İstanbul: Artıfarma Yayınları. 4. Christenbery TL, Latham TG. (2013). Creating effective scholarly posters: a guide for DNP students. J Am Assoc Nurse Pract 25(1): 16-23. 5. Üstdal KM. (2009). Bilimsel bir posterin hazırlanmasında ve sunulmasında bilinmesi gerekenler. Erciyes Tıp Dergisi. 31(3): 282-290 6. Bulucu B. (2007). Etkili bir sunum nasıl hazırlanmalıdır?. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi. 8(1): 75-80 7. TÜBİTAK Etkili Sunumlar için El Kitabı 8. Gürüz, D., ET, Ayşen. (2016). Etkili sunum teknikleri. Ankara: Detay yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 2 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 2 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 12 | 2 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK SUNUM TEKNİKLERİ | ODJY1158060 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmaları, poster ve sözel sunum olarak etkili bir şekilde tasarlama ve sunma becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Akademik sunum nedir, ne değildir?,Bilimsel araştırma makalesinin bileşenleri ,Etkili tasarımcılar ve sunucular olarak bilim insanları ,Akademik sunumlarda görsel elementler: renkler ve tipografi ,Akademik sunumlarda görsel elementler: tablolar, grafikler, fotoğraflar,Microsoft Office PowerPoint ile sunum tasarımı ,Poster sunumlarının yapısı ,Poster sunumlarının tasarımı ve düzeni ,Poster sunumu performansı ,Poster sunumlarının değerlendirilmesi ,Sözel sunumların yapısı ,Sözel sunumların tasarımı ve düzeni ,Sözel sunum performansı ,Grupların sözel sunum performansları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkili akademik sunumlar için içerik, tasarım ve performans ilkelerini açıklar. | 2, 4, 6 | E, H |
Bir bilimsel araştırmayı poster ve sözlü sunum şeklinde tasarlar. | 2, 4 | E, H |
tkili ve etkisiz akademik sunumları tartışır. | 4 | E, H |
Akademik sunumları, etkili içerik, tasarım ve performans ilkelerine göre değerlendirir. | 2, 4, 6, 7 | D, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 7: Özdüzenlemeli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akademik sunum nedir, ne değildir? | ''Akademik sunum nedir, ne değildir?'' tartışma sorusunun yanıtlanması |
2 | Bilimsel araştırma makalesinin bileşenleri | Birinci kaynağın 281-305. sayfalarının okunması |
3 | Etkili tasarımcılar ve sunucular olarak bilim insanları | İkinci kaynağın okunması |
4 | Akademik sunumlarda görsel elementler: renkler ve tipografi | Üçüncü kaynağın okunması |
5 | Akademik sunumlarda görsel elementler: tablolar, grafikler, fotoğraflar | Üçüncü kaynağın okunması |
6 | Microsoft Office PowerPoint ile sunum tasarımı | Temel PowerPoint uygulamaları ile ilgili bilgilendirici videoların izlenmesi |
7 | Poster sunumlarının yapısı | Dördüncü, beşinci ve altıncı kaynağın okunması |
8 | Poster sunumlarının tasarımı ve düzeni | Dördüncü, beşinci ve altıncı kaynağın okunması |
9 | Poster sunumu performansı | Dördüncü, beşinci ve altıncı kaynağın okunması |
10 | Poster sunumlarının değerlendirilmesi | Poster sunumu ile ilgili değerlendirme kriterlerinin oluşturulması |
11 | Sözel sunumların yapısı | Yedinci ve sekizinci kaynağın okunması |
12 | Sözel sunumların tasarımı ve düzeni | Yedinci ve sekizinci kaynağın okunması |
13 | Sözel sunum performansı | Yedinci ve sekizinci kaynağın okunması |
14 | Grupların sözel sunum performansları | Akademik Sunum Teknikleri Formunu çıktısının alınması |
Kaynak |
1. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN. (ed). (2014). Hemşirelikte araştırma: süreç, uygulama ve kritik. İstanbul: Nobel Kitabevi. 2. Chatterjee, D., Yaster, M., Lockman, J.L., Glass, N. L., Schreiner, M.S., Sinskey, J.L., & Fiadjoe, J.E. (2020). Challenging the status quo of scientific presentations. Pediatric Anesthesia, 31: 116-122. https://doi.org/10.1111/pan.14064 3. Dalyan, V. (2015). Katil slaytlar. İstanbul: Artıfarma Yayınları. 4. Christenbery TL, Latham TG. (2013). Creating effective scholarly posters: a guide for DNP students. J Am Assoc Nurse Pract 25(1): 16-23. 5. Üstdal KM. (2009). Bilimsel bir posterin hazırlanmasında ve sunulmasında bilinmesi gerekenler. Erciyes Tıp Dergisi. 31(3): 282-290 6. Bulucu B. (2007). Etkili bir sunum nasıl hazırlanmalıdır?. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi. 8(1): 75-80 7. TÜBİTAK Etkili Sunumlar için El Kitabı 8. Gürüz, D., ET, Ayşen. (2016). Etkili sunum teknikleri. Ankara: Detay yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |