Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İMMÜNOLOJİ-I | MKBY1167820 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı immün sistemin organları, hücreleriyle ve molekülleriyle çalışma yöntemini, immün sistemden kaynaklanabilecek patolojik tabloları öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İmmünolojiye giriş,Doğal (innate) İmmün Sistem,Major Histocompatibility Complex (MHC) ve Antijen Sunumu,Edinsel immün Sistemde Antijen Tanıma,Hücresel immün Yanıt,Hümoral immün Yanıt,Tolerans ve Otoimmünite,Tümör immünolojisi,Transplantasyon İmmünolojisi,Allerji ve hipersensitivite,İmmün yetmezlikler,Aşı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders; İmmünolojiye giriş,Doğal (innate) İmmün Sistem,Major Histocompatibility Complex (MHC) ve Antijen Sunumu,Edinsel immün
Sistemde Antijen Tanıma,Hümoral immün Yanıt konularını içermektedir. | 10, 16, 18, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İmmünolojiye giriş | |
2 | Doğal (innate) İmmün Sistem | |
3 | Major Histocompatibility Complex (MHC) ve Antijen Sunumu | |
4 | Edinsel immün Sistemde Antijen Tanıma | |
5 | Hücresel immün Yanıt | |
6 | Hümoral immün Yanıt | |
7 | Tolerans ve Otoimmünite | |
8 | Tümör immünolojisi | |
9 | Transplantasyon İmmünolojisi | |
10 | Allerji ve hipersensitivite | |
11 | İmmün yetmezlikler | |
12 | Aşı | |
Kaynak |
1. Cellular and Molecular Immunology (10th Edition), Abul K. Abbas et al.
2. Kuby Immunology (8th Edition), Jenni Punt et al.
3. Roitt's Essential Immunology (13th edition), Peter J. Delves et al.
4. Makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Mikrobiyoloji alanında yüksek düzeyde güncel bilimsel bilgi ve beceri kazanır ve alanındaki yenilikleri takip eder. | | | X | | |
2 | Bilimsel araştırmaların planlanması ve istatistiksel değerlendirmesini yapar, sonuçlarını hakemli bir dergide yayinlamak uzere makale hazirlar ve/veya bilimsel bir toplantıda sunar. | | | X | | |
3 | Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır. | | | X | | |
4 | Disiplinler arası çalışmaların önemini kavrar ve alanıyla ilgili disiplinleri takip eder. | | | X | | |
5 | Uygulamalı temel mikrobiyoloji laboratuvarında rutin ve araştırma amacına hizmet eden cihaz ve aletlerin kullanımını bilir ve bir araştırmayı laboratuvarda uygular. | | | X | | |
6 | Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane de ve/veya internet uzerinden bilimsel kaynaklari kullanmasini bilir. | | | X | | |
7 | Bilimsel çalışma sonuçlarını ya da alanındaki bir konuyu profesyonel düzeyde sunma yetenekleri geliştirir. | | | X | | |
8 | Teorik bilgileri, dikkatle dinleme ve doğru soru sorma yetisini kullanarak kritik ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | | | X | | |
9 | Bir danışman yardımıyla ya da bağımsız olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | | | X | | |
10 | Mikrobiyoloji alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izler, çalışmalarını seminer olarak sunar veya bir dergide yayınlar. | | | X | | |
11 | Mikrobiyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 12 | 2 | 24 |
Rehberli Problem Çözme | 6 | 6 | 36 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 30 | 60 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 60 | 120 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 310 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(310/30) | 10 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İMMÜNOLOJİ-I | MKBY1167820 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı immün sistemin organları, hücreleriyle ve molekülleriyle çalışma yöntemini, immün sistemden kaynaklanabilecek patolojik tabloları öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İmmünolojiye giriş,Doğal (innate) İmmün Sistem,Major Histocompatibility Complex (MHC) ve Antijen Sunumu,Edinsel immün Sistemde Antijen Tanıma,Hücresel immün Yanıt,Hümoral immün Yanıt,Tolerans ve Otoimmünite,Tümör immünolojisi,Transplantasyon İmmünolojisi,Allerji ve hipersensitivite,İmmün yetmezlikler,Aşı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders; İmmünolojiye giriş,Doğal (innate) İmmün Sistem,Major Histocompatibility Complex (MHC) ve Antijen Sunumu,Edinsel immün
Sistemde Antijen Tanıma,Hümoral immün Yanıt konularını içermektedir. | 10, 16, 18, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İmmünolojiye giriş | |
2 | Doğal (innate) İmmün Sistem | |
3 | Major Histocompatibility Complex (MHC) ve Antijen Sunumu | |
4 | Edinsel immün Sistemde Antijen Tanıma | |
5 | Hücresel immün Yanıt | |
6 | Hümoral immün Yanıt | |
7 | Tolerans ve Otoimmünite | |
8 | Tümör immünolojisi | |
9 | Transplantasyon İmmünolojisi | |
10 | Allerji ve hipersensitivite | |
11 | İmmün yetmezlikler | |
12 | Aşı | |
Kaynak |
1. Cellular and Molecular Immunology (10th Edition), Abul K. Abbas et al.
2. Kuby Immunology (8th Edition), Jenni Punt et al.
3. Roitt's Essential Immunology (13th edition), Peter J. Delves et al.
4. Makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Mikrobiyoloji alanında yüksek düzeyde güncel bilimsel bilgi ve beceri kazanır ve alanındaki yenilikleri takip eder. | | | X | | |
2 | Bilimsel araştırmaların planlanması ve istatistiksel değerlendirmesini yapar, sonuçlarını hakemli bir dergide yayinlamak uzere makale hazirlar ve/veya bilimsel bir toplantıda sunar. | | | X | | |
3 | Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır. | | | X | | |
4 | Disiplinler arası çalışmaların önemini kavrar ve alanıyla ilgili disiplinleri takip eder. | | | X | | |
5 | Uygulamalı temel mikrobiyoloji laboratuvarında rutin ve araştırma amacına hizmet eden cihaz ve aletlerin kullanımını bilir ve bir araştırmayı laboratuvarda uygular. | | | X | | |
6 | Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane de ve/veya internet uzerinden bilimsel kaynaklari kullanmasini bilir. | | | X | | |
7 | Bilimsel çalışma sonuçlarını ya da alanındaki bir konuyu profesyonel düzeyde sunma yetenekleri geliştirir. | | | X | | |
8 | Teorik bilgileri, dikkatle dinleme ve doğru soru sorma yetisini kullanarak kritik ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | | | X | | |
9 | Bir danışman yardımıyla ya da bağımsız olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | | | X | | |
10 | Mikrobiyoloji alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izler, çalışmalarını seminer olarak sunar veya bir dergide yayınlar. | | | X | | |
11 | Mikrobiyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:20Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:22