Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MOLEKÜLER MİKROBİYOLOJİNİN TEMELLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders Öğrenciye bakteri genetiği ve genom yapılarını tanıtmayı, bakteri hücre yapısı ve fonksiyonunun moleküler temellerini anlatmayı ve rekombinant teknoloji metotlarını başlangıç seviyesinde kavramasını amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bakteriyel hücre yapısı ve fonksiyonuna genel bakış, genom organizasyonu ve replikasyonu,Bakterilerde genom evrimi, yatay gen transferi, mobil genetik elementler ,Bakteriyel hücre bölünmesi ve büyümesi,Bakterilerde metabolik yolaklar ve çevresel değişikliklere bakteriyel tepkiler,Bakteriyel Sinyalizasyon ve Quorum Sensing,Bakterilerde klonlama ,Alana yönelik mutajenez ve gen nakavt teknikleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bakteri hücrelerinin temel bileşenlerini anlar ve bakterilerdeki farklı hücresel yapıların işlevlerini analiz eder. 2. Bakteriyel genomların yapısını ve organizasyonunu inceler. 3. Bakteri popülasyonlarında genom evrimi mekanizmalarını araştırır. 4. Mobil genetik elementlerin bakteriyel evrimdeki rolünü anlar. 5. Bakterilerdeki temel metabolik yolları inceler ve bakteriyel metabolizmanın düzenlenmesini anlar. 6. Bakterilerin çevresel değişikliklere moleküler düzeyde nasıl tepki verdiğini analiz eder. 7. Bakteriyel DNA'yı manipüle etmek için klonlama tekniklerinde beceri gösterir. | 10, 16, 9 | A, D, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bakteriyel hücre yapısı ve fonksiyonuna genel bakış, genom organizasyonu ve replikasyonu | |
2 | Bakterilerde genom evrimi, yatay gen transferi, mobil genetik elementler | |
3 | Bakteriyel hücre bölünmesi ve büyümesi | |
4 | Bakterilerde metabolik yolaklar ve çevresel değişikliklere bakteriyel tepkiler | |
5 | Bakteriyel Sinyalizasyon ve Quorum Sensing | |
6 | Bakterilerde klonlama | |
7 | Alana yönelik mutajenez ve gen nakavt teknikleri |
Kaynak |
1. Snyder and Champness Molecular Genetics of Bacteria (ASM Books) 5th Edition, 2. Bilimsel literatür |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji ve diğer ilgili alanlarda bilimsel düzeyde araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
2 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji ve bu alanla ilişkili değişik disiplinlere ait bilgileri birleştirebilme ve beraber değerlendirebilme becerisi geliştirir. | X | |||||
3 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarındaki sorunları tanımlayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve elde edilen bilgiyi uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
4 | Temel biyoistatistik yöntemleri bilir, bilimsel deneysel çalışma sonuçlarına uygular ve istatistiksel olarak yorumlar. | X | |||||
5 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarında yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir. | X | |||||
6 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarında mevcut olan bilimsel bilgiye ulaşabilme, eleştirel olarak yorumlama ve kullanabilme becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
8 | Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak, bağımsız olarak özel çalışma alanına uygular, yaptığı çalışma sonuçlarını değerlendirir, yorumlar ve çalışmanın raporunu yazar. | X | |||||
9 | Sağlık alanında çalışma yürüten bir ekip içinde liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm sağlayabilecek yeni fikirler geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Çalışmaları sonucunda ulaştığı bilimsel bilgiyi ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi geliştirir. | ||||||
11 | Bir danışman yardımıyla ya da bireysel olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | X | |||||
12 | Eğitim, uygulama ve araştırma faaliyetlerinin tüm basamaklarında etik ve mesleki ilkelere uygun davranma becerisi geliştirir. Elde edilen sonuçları kalite kriterleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
13 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 2 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 12 | 12 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 10 | 5 | 50 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MOLEKÜLER MİKROBİYOLOJİNİN TEMELLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders Öğrenciye bakteri genetiği ve genom yapılarını tanıtmayı, bakteri hücre yapısı ve fonksiyonunun moleküler temellerini anlatmayı ve rekombinant teknoloji metotlarını başlangıç seviyesinde kavramasını amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bakteriyel hücre yapısı ve fonksiyonuna genel bakış, genom organizasyonu ve replikasyonu,Bakterilerde genom evrimi, yatay gen transferi, mobil genetik elementler ,Bakteriyel hücre bölünmesi ve büyümesi,Bakterilerde metabolik yolaklar ve çevresel değişikliklere bakteriyel tepkiler,Bakteriyel Sinyalizasyon ve Quorum Sensing,Bakterilerde klonlama ,Alana yönelik mutajenez ve gen nakavt teknikleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bakteri hücrelerinin temel bileşenlerini anlar ve bakterilerdeki farklı hücresel yapıların işlevlerini analiz eder. 2. Bakteriyel genomların yapısını ve organizasyonunu inceler. 3. Bakteri popülasyonlarında genom evrimi mekanizmalarını araştırır. 4. Mobil genetik elementlerin bakteriyel evrimdeki rolünü anlar. 5. Bakterilerdeki temel metabolik yolları inceler ve bakteriyel metabolizmanın düzenlenmesini anlar. 6. Bakterilerin çevresel değişikliklere moleküler düzeyde nasıl tepki verdiğini analiz eder. 7. Bakteriyel DNA'yı manipüle etmek için klonlama tekniklerinde beceri gösterir. | 10, 16, 9 | A, D, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bakteriyel hücre yapısı ve fonksiyonuna genel bakış, genom organizasyonu ve replikasyonu | |
2 | Bakterilerde genom evrimi, yatay gen transferi, mobil genetik elementler | |
3 | Bakteriyel hücre bölünmesi ve büyümesi | |
4 | Bakterilerde metabolik yolaklar ve çevresel değişikliklere bakteriyel tepkiler | |
5 | Bakteriyel Sinyalizasyon ve Quorum Sensing | |
6 | Bakterilerde klonlama | |
7 | Alana yönelik mutajenez ve gen nakavt teknikleri |
Kaynak |
1. Snyder and Champness Molecular Genetics of Bacteria (ASM Books) 5th Edition, 2. Bilimsel literatür |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji ve diğer ilgili alanlarda bilimsel düzeyde araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
2 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji ve bu alanla ilişkili değişik disiplinlere ait bilgileri birleştirebilme ve beraber değerlendirebilme becerisi geliştirir. | X | |||||
3 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarındaki sorunları tanımlayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve elde edilen bilgiyi uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
4 | Temel biyoistatistik yöntemleri bilir, bilimsel deneysel çalışma sonuçlarına uygular ve istatistiksel olarak yorumlar. | X | |||||
5 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarında yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir. | X | |||||
6 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarında mevcut olan bilimsel bilgiye ulaşabilme, eleştirel olarak yorumlama ve kullanabilme becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
8 | Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak, bağımsız olarak özel çalışma alanına uygular, yaptığı çalışma sonuçlarını değerlendirir, yorumlar ve çalışmanın raporunu yazar. | X | |||||
9 | Sağlık alanında çalışma yürüten bir ekip içinde liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm sağlayabilecek yeni fikirler geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Çalışmaları sonucunda ulaştığı bilimsel bilgiyi ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi geliştirir. | ||||||
11 | Bir danışman yardımıyla ya da bireysel olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | X | |||||
12 | Eğitim, uygulama ve araştırma faaliyetlerinin tüm basamaklarında etik ve mesleki ilkelere uygun davranma becerisi geliştirir. Elde edilen sonuçları kalite kriterleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
13 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |