Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PEDİYATRİK PERFÜZYON | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Halil TÜRKOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ahmet ŞAŞMAZEL, Dr.Öğr.Üye. Serhat Bahadır GENÇ |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr.Ahmet ŞAŞMAZEL ,Dr.Öğr.Üye. Serhat Bahadır GENÇ |
Dersin Amacı | Pediyatrik Yaş Grubunda ve Doğumsal Kalp Hastalıklarında Uygulanan Perfüzyon Tekniklerinin Standart Perfüzyon Tekniklerinden Farkı Ve Uygulama Özelliklerinin Anlaşılmasını Sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Doğumsal kalp Hastalıklarının temel anatomi, fizyopatolojisi ve sınıflaması,2.Doğumsal kalp hastalıklarında Cerrahi tedavi seçenekleri,3.Pediyatrik perfüzyonun tarihçesi ve erişikn perfüzyondan farkları,4.Pediyatrik perfüzyonda hipotermi/normotermi ve pulsatil/nonpulsatil akım,5.Asit-baz yönetimi ve miyokard koruma,6.KPB etkileri (solunum sistemi,sinir sistemi,SIRS),7.Devre ve sistemler,8.Prime, hemodilüsyon ve modifiye ultrafiltrasyon,9.KPB yönetimi(KPB giriş-takip-ayrılma, antikoagülasyon),10.Pediyatrik mekanik dolaşım desteği,Kardiyopulmoner bypass prensipleri,Hemofiltrasyon,Neonatal, infant ve pediatrik kalp akciğer nakli,Pulmoner hipertansiyon ve nitrik oksit; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Doğumsal kalp Hastalıklarının temel anatomi, fizyopatolojisi ve sınıflamasını bilecektir | 10, 14, 16, 3, 5 | E |
2.Doğumsal kalp hastalıklarında Cerrahi tedavi seçeneklerini bilecektir | ||
3.Pediyatrik perfüzyonun tarihçesi ve erişkin perfüzyondan farklarını bilecektir | ||
4.Pediyatrik perfüzyonda hipotermi/normotermi ve pulsatil/nonpulsatil akım bilecektir | ||
5.Asit-baz yönetimi ve miyokard korumayı bilecektir | ||
6.KPB sistemlere etkilerini bilecektir | ||
7.Devre ve sistemleri bilecektir | ||
8.Prime, hemodilüsyon ve modifiye ultrafiltrasyon uygulamalarını bilecektir | ||
9.KPB yönetimi(KPB giriş-takip-ayrılma, antikoagülasyon) bilecektir | ||
10.Pediyatrik mekanik dolaşım desteği uygulamasını bilecektir. | ||
2.1 palyatif ve korektif ameliyat tanımını bilecektir | ||
2.2 temel ameliyat tekniklerinin bilecektir | ||
6.1 solunum sistemine KPB etkilerini bilecektir | ||
6.2 sinir sistemine KPB etkilerini bilecektir | ||
6.3 SIRS tanımını ve KPB ile ilişkisini bilecektir | ||
7.1 kanülasyon teknikleri ve uygun kanülleri bilecektir | ||
7.2 Uygun devre ve oksijenatör seçimini bilecektir | ||
8.1 Prime özellikleri ve hemodilüsyona etkisini bilecektir | ||
8.2 Modifiye uktrafitrasyon tanımım ve uygulama endikasyon ve tekniğini bilecektir | ||
9.1 pediyatrik KPB girme, takip ve çıkş tekniğini ve kriterlerini bilecektir | ||
9.2 pediyatrik KPB ta antikoagülasyon ve kanama yönetimi tekniklerini bilecektir. | ||
10.1 pediyatrik Dolaşım destek sistemlerinin endikasyonunu bilecektir | ||
10.2 pediyatrik dolaşım desteksistemi kurulumu ve takibini bilecektir |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Doğumsal kalp Hastalıklarının temel anatomi, fizyopatolojisi ve sınıflaması | |
2 | 2.Doğumsal kalp hastalıklarında Cerrahi tedavi seçenekleri | |
3 | 3.Pediyatrik perfüzyonun tarihçesi ve erişikn perfüzyondan farkları | |
4 | 4.Pediyatrik perfüzyonda hipotermi/normotermi ve pulsatil/nonpulsatil akım | |
5 | 5.Asit-baz yönetimi ve miyokard koruma | |
6 | 6.KPB etkileri (solunum sistemi,sinir sistemi,SIRS) | |
7 | 7.Devre ve sistemler | |
8 | 8.Prime, hemodilüsyon ve modifiye ultrafiltrasyon | |
9 | 9.KPB yönetimi(KPB giriş-takip-ayrılma, antikoagülasyon) | |
10 | 10.Pediyatrik mekanik dolaşım desteği | |
11 | Kardiyopulmoner bypass prensipleri | |
12 | Hemofiltrasyon | |
13 | Neonatal, infant ve pediatrik kalp akciğer nakli | |
14 | Pulmoner hipertansiyon ve nitrik oksit |
Kaynak |
Pediatrik Perfüzyon |
Ekstrakorporeal dolaşım UfuK Demirkılıç. Pediatric cardiac Surgery Constantine Mavroudis,Carl L. Backer |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kalp ve Dolaşım sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Kalp ve damar hastalıkları ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir. | X | |||||
3 | Kalp ve Damar Sistemi ve Perfüzyon sistemleri ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir. | X | |||||
4 | Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir. | X | |||||
5 | Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir. | X | |||||
6 | Kalp ve Damar Sistemi ve Perfüzyon sistemleri alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | X | |||||
7 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | X | |||||
8 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | X | |||||
9 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | X | |||||
10 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | X | |||||
11 | Kalp ve Damar Sistemi ve Perfüzyon sistemleri ile ilgili araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 8 | 112 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 168 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(168/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PEDİYATRİK PERFÜZYON | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Halil TÜRKOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ahmet ŞAŞMAZEL, Dr.Öğr.Üye. Serhat Bahadır GENÇ |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr.Ahmet ŞAŞMAZEL ,Dr.Öğr.Üye. Serhat Bahadır GENÇ |
Dersin Amacı | Pediyatrik Yaş Grubunda ve Doğumsal Kalp Hastalıklarında Uygulanan Perfüzyon Tekniklerinin Standart Perfüzyon Tekniklerinden Farkı Ve Uygulama Özelliklerinin Anlaşılmasını Sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Doğumsal kalp Hastalıklarının temel anatomi, fizyopatolojisi ve sınıflaması,2.Doğumsal kalp hastalıklarında Cerrahi tedavi seçenekleri,3.Pediyatrik perfüzyonun tarihçesi ve erişikn perfüzyondan farkları,4.Pediyatrik perfüzyonda hipotermi/normotermi ve pulsatil/nonpulsatil akım,5.Asit-baz yönetimi ve miyokard koruma,6.KPB etkileri (solunum sistemi,sinir sistemi,SIRS),7.Devre ve sistemler,8.Prime, hemodilüsyon ve modifiye ultrafiltrasyon,9.KPB yönetimi(KPB giriş-takip-ayrılma, antikoagülasyon),10.Pediyatrik mekanik dolaşım desteği,Kardiyopulmoner bypass prensipleri,Hemofiltrasyon,Neonatal, infant ve pediatrik kalp akciğer nakli,Pulmoner hipertansiyon ve nitrik oksit; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Doğumsal kalp Hastalıklarının temel anatomi, fizyopatolojisi ve sınıflamasını bilecektir | 10, 14, 16, 3, 5 | E |
2.Doğumsal kalp hastalıklarında Cerrahi tedavi seçeneklerini bilecektir | ||
3.Pediyatrik perfüzyonun tarihçesi ve erişkin perfüzyondan farklarını bilecektir | ||
4.Pediyatrik perfüzyonda hipotermi/normotermi ve pulsatil/nonpulsatil akım bilecektir | ||
5.Asit-baz yönetimi ve miyokard korumayı bilecektir | ||
6.KPB sistemlere etkilerini bilecektir | ||
7.Devre ve sistemleri bilecektir | ||
8.Prime, hemodilüsyon ve modifiye ultrafiltrasyon uygulamalarını bilecektir | ||
9.KPB yönetimi(KPB giriş-takip-ayrılma, antikoagülasyon) bilecektir | ||
10.Pediyatrik mekanik dolaşım desteği uygulamasını bilecektir. | ||
2.1 palyatif ve korektif ameliyat tanımını bilecektir | ||
2.2 temel ameliyat tekniklerinin bilecektir | ||
6.1 solunum sistemine KPB etkilerini bilecektir | ||
6.2 sinir sistemine KPB etkilerini bilecektir | ||
6.3 SIRS tanımını ve KPB ile ilişkisini bilecektir | ||
7.1 kanülasyon teknikleri ve uygun kanülleri bilecektir | ||
7.2 Uygun devre ve oksijenatör seçimini bilecektir | ||
8.1 Prime özellikleri ve hemodilüsyona etkisini bilecektir | ||
8.2 Modifiye uktrafitrasyon tanımım ve uygulama endikasyon ve tekniğini bilecektir | ||
9.1 pediyatrik KPB girme, takip ve çıkş tekniğini ve kriterlerini bilecektir | ||
9.2 pediyatrik KPB ta antikoagülasyon ve kanama yönetimi tekniklerini bilecektir. | ||
10.1 pediyatrik Dolaşım destek sistemlerinin endikasyonunu bilecektir | ||
10.2 pediyatrik dolaşım desteksistemi kurulumu ve takibini bilecektir |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Doğumsal kalp Hastalıklarının temel anatomi, fizyopatolojisi ve sınıflaması | |
2 | 2.Doğumsal kalp hastalıklarında Cerrahi tedavi seçenekleri | |
3 | 3.Pediyatrik perfüzyonun tarihçesi ve erişikn perfüzyondan farkları | |
4 | 4.Pediyatrik perfüzyonda hipotermi/normotermi ve pulsatil/nonpulsatil akım | |
5 | 5.Asit-baz yönetimi ve miyokard koruma | |
6 | 6.KPB etkileri (solunum sistemi,sinir sistemi,SIRS) | |
7 | 7.Devre ve sistemler | |
8 | 8.Prime, hemodilüsyon ve modifiye ultrafiltrasyon | |
9 | 9.KPB yönetimi(KPB giriş-takip-ayrılma, antikoagülasyon) | |
10 | 10.Pediyatrik mekanik dolaşım desteği | |
11 | Kardiyopulmoner bypass prensipleri | |
12 | Hemofiltrasyon | |
13 | Neonatal, infant ve pediatrik kalp akciğer nakli | |
14 | Pulmoner hipertansiyon ve nitrik oksit |
Kaynak |
Pediatrik Perfüzyon |
Ekstrakorporeal dolaşım UfuK Demirkılıç. Pediatric cardiac Surgery Constantine Mavroudis,Carl L. Backer |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kalp ve Dolaşım sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Kalp ve damar hastalıkları ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir. | X | |||||
3 | Kalp ve Damar Sistemi ve Perfüzyon sistemleri ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir. | X | |||||
4 | Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir. | X | |||||
5 | Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir. | X | |||||
6 | Kalp ve Damar Sistemi ve Perfüzyon sistemleri alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | X | |||||
7 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | X | |||||
8 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | X | |||||
9 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | X | |||||
10 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | X | |||||
11 | Kalp ve Damar Sistemi ve Perfüzyon sistemleri ile ilgili araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |