Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIK BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNT. VE ETİK | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra BAYTÖREN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra BAYTÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık bilimleri alanında yapılacak bilimsel bir araştırma sürecine ilişkin evreleri vermek vearaştırma bulgularının raporlaştırılmasıyla ilgili biçim ve içerik esaslarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırmanın Önemi ve Aşamaları – Sağlık Bilimlerinde Araştırma,Araştırma türleri - Gözlemsel Araştırmalar,Araştırma Türleri - Deneysel Araştırmalar,Makale analizi - Araştırma türleri ,Araştırma Konusunun Seçimi – Literatür Taraması,Araştırmanın Amacı – Hipotezlerin Oluşturulması,Anakütle ve Örneklem, Örneklem sayısının belirlenmesi,Veri Toplama Yöntemleri - Anket formunun hazırlanması,Makale İncelemesi,Veri Analizi,Veri analizi - 2,Araştırmada etik ve hata,Araştırmanın raporlanması,Makale incelemesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sağlık yönetimi alanındaki araştırmaları takip edebilir ve uygulamaları ile ilişkilendirebilir. | 13, 16, 6, 9 | A, E |
2. Bilimsel araştırma ile etik arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. | 13, 16, 6, 9 | A, E |
3. Araştırma raporunu düzenleyebilecektir. | 13, 16, 6, 9 | A, E |
4. Ağırlıklı olarak sağlık bilimleri alanında bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma uygulayabilecek ve bulguların analizini gerçekleştirebilecektir. | 13, 16, 6, 9 | A, E |
5. Bilimsel bir araştırmanın nasıl yapılacağını tanımlayabilecektir. | 13, 16, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Araştırmanın Önemi ve Aşamaları – Sağlık Bilimlerinde Araştırma | |
2 | Araştırma türleri - Gözlemsel Araştırmalar | |
3 | Araştırma Türleri - Deneysel Araştırmalar | |
4 | Makale analizi - Araştırma türleri | |
5 | Araştırma Konusunun Seçimi – Literatür Taraması | |
6 | Araştırmanın Amacı – Hipotezlerin Oluşturulması | |
7 | Anakütle ve Örneklem, Örneklem sayısının belirlenmesi | |
8 | Veri Toplama Yöntemleri - Anket formunun hazırlanması | |
9 | Makale İncelemesi | |
10 | Veri Analizi | |
11 | Veri analizi - 2 | |
12 | Araştırmada etik ve hata | |
13 | Araştırmanın raporlanması | |
14 | Makale incelemesi | |
Kaynak |
[1] Erdoğan, S., Nahcivan, N., & Esin, M. N. (Eds.). (2015). Hemşirelikte araştırma: süreç, ugulama ve kritik. Nobel Tıp Kitabevi. [2] Mustafa Solak, Sağlık Hizmetlerine Araştırma ve Değerlendirme(2015),Anadolu Üniversitesi yayınları. [3] O. Hayran ve H.Özbek, Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler, Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul 2012. [4] K. Sümbüloğlu, V. Sümbüloğlu, Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Hatiboğlu Yayıncılık, Ankara 2004. [5] Bowling, A. (2014). Research methods in health: investigating health and health services. McGraw-Hill Education (UK). |
Ders notları, konu ile ilgili web siteleri, power point sunumları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 5 | 70 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 50 | 50 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 300 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(300/30) | 10 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIK BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNT. VE ETİK | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra BAYTÖREN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra BAYTÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık bilimleri alanında yapılacak bilimsel bir araştırma sürecine ilişkin evreleri vermek vearaştırma bulgularının raporlaştırılmasıyla ilgili biçim ve içerik esaslarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırmanın Önemi ve Aşamaları – Sağlık Bilimlerinde Araştırma,Araştırma türleri - Gözlemsel Araştırmalar,Araştırma Türleri - Deneysel Araştırmalar,Makale analizi - Araştırma türleri ,Araştırma Konusunun Seçimi – Literatür Taraması,Araştırmanın Amacı – Hipotezlerin Oluşturulması,Anakütle ve Örneklem, Örneklem sayısının belirlenmesi,Veri Toplama Yöntemleri - Anket formunun hazırlanması,Makale İncelemesi,Veri Analizi,Veri analizi - 2,Araştırmada etik ve hata,Araştırmanın raporlanması,Makale incelemesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sağlık yönetimi alanındaki araştırmaları takip edebilir ve uygulamaları ile ilişkilendirebilir. | 13, 16, 6, 9 | A, E |
2. Bilimsel araştırma ile etik arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. | 13, 16, 6, 9 | A, E |
3. Araştırma raporunu düzenleyebilecektir. | 13, 16, 6, 9 | A, E |
4. Ağırlıklı olarak sağlık bilimleri alanında bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma uygulayabilecek ve bulguların analizini gerçekleştirebilecektir. | 13, 16, 6, 9 | A, E |
5. Bilimsel bir araştırmanın nasıl yapılacağını tanımlayabilecektir. | 13, 16, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Araştırmanın Önemi ve Aşamaları – Sağlık Bilimlerinde Araştırma | |
2 | Araştırma türleri - Gözlemsel Araştırmalar | |
3 | Araştırma Türleri - Deneysel Araştırmalar | |
4 | Makale analizi - Araştırma türleri | |
5 | Araştırma Konusunun Seçimi – Literatür Taraması | |
6 | Araştırmanın Amacı – Hipotezlerin Oluşturulması | |
7 | Anakütle ve Örneklem, Örneklem sayısının belirlenmesi | |
8 | Veri Toplama Yöntemleri - Anket formunun hazırlanması | |
9 | Makale İncelemesi | |
10 | Veri Analizi | |
11 | Veri analizi - 2 | |
12 | Araştırmada etik ve hata | |
13 | Araştırmanın raporlanması | |
14 | Makale incelemesi | |
Kaynak |
[1] Erdoğan, S., Nahcivan, N., & Esin, M. N. (Eds.). (2015). Hemşirelikte araştırma: süreç, ugulama ve kritik. Nobel Tıp Kitabevi. [2] Mustafa Solak, Sağlık Hizmetlerine Araştırma ve Değerlendirme(2015),Anadolu Üniversitesi yayınları. [3] O. Hayran ve H.Özbek, Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler, Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul 2012. [4] K. Sümbüloğlu, V. Sümbüloğlu, Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Hatiboğlu Yayıncılık, Ankara 2004. [5] Bowling, A. (2014). Research methods in health: investigating health and health services. McGraw-Hill Education (UK). |
Ders notları, konu ile ilgili web siteleri, power point sunumları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 02/03/2023 - 09:08Son Güncelleme Tarihi: 02/03/2023 - 09:11