Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZELLİĞİ OLAN TIBBİ MÜDAHALELER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra Çiğdem CEZLAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra Çiğdem CEZLAN |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Salih Onaran |
Dersin Amacı | Özel tıbbi müdahalelerden kaynaklanan ceza hukuku sorumluluğu hakkında teorik bilgi ve uygulaması hakkında derinlemesine bilgi aktarımı hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Genel olarak tıbbi müdahale, hekim ve hastanın hakları, hekim ile hasta arasındaki ilişkinin hukuki boyutu.,2.Organ ve doku nakli.,3.İnsan üzerinde deney ve deneme,4.İnsan üzerinde deney ve deneme (klinik araştırma).,5.Estetik müdahaleler.,6.Kök hücre çalışmaları.,7.Kök hücre çalışmaları.,8.Klonlama.,9.Genetik tanı.,10.Cinsiyet değişikliğine yönelik tıbbi müdahaleler.,11.Yapay döllenme,12.Kimyasal kastrasyon,13.Tıp hukukunda zorunluluk hali.,14.Etik kurullar ve uygulama sahaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Özel tıbbi müdahaleleri tanımlar. | 16, 9 | A |
1.1. Tıbbi müdahale kavramını tanımlar. | 16, 9 | A |
1.2. Özel tıbbi müdahaleleri tanımlar. | 16, 9 | A |
1.3. Özel tıbbi müdahaleleri listeler. | 16, 9 | A |
2. Özelliği olan tıbbi müdahale çeşitlerini tanımlar | 16, 9 | A |
2.1. Özel tıbbi müdahale çeşitlerini sıralar. | 16, 9 | A |
2.2. Özel tıbbi müdahale çeşitlerinin özelliklerini tanımlar. | 16, 9 | A |
2.3. Özel tıbbi müdahale çeşitlerini tanımlar. | 16, 9 | A |
3. Özel tıbbi müdahalelerden kaynaklanan ceza sorumluluğunu değerlendirir. | 16, 9 | A |
4. Ceza sorumluluğunun kaynağını sıralar. | 16, 9 | A |
5. Ceza sorumluluğu ile ilgili sorunları değerlendirir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Genel olarak tıbbi müdahale, hekim ve hastanın hakları, hekim ile hasta arasındaki ilişkinin hukuki boyutu. | Ders notlarının okunması |
2 | 2.Organ ve doku nakli. | Ders notlarının okunması |
3 | 3.İnsan üzerinde deney ve deneme | Ders notlarının okunması |
4 | 4.İnsan üzerinde deney ve deneme (klinik araştırma). | Ders notlarının okunması |
5 | 5.Estetik müdahaleler. | Ders notlarının okunması |
6 | 6.Kök hücre çalışmaları. | Ders notlarının okunması |
7 | 7.Kök hücre çalışmaları. | Ders notlarının okunması |
8 | 8.Klonlama. | Ders notlarının okunması |
9 | 9.Genetik tanı. | Ders notlarının okunması |
10 | 10.Cinsiyet değişikliğine yönelik tıbbi müdahaleler. | Ders notlarının okunması |
11 | 11.Yapay döllenme | Ders notlarının okunması |
12 | 12.Kimyasal kastrasyon | Ders notlarının okunması |
13 | 13.Tıp hukukunda zorunluluk hali. | Ders notlarının okunması |
14 | 14.Etik kurullar ve uygulama sahaları | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Sağlık Hukuku, Prof.Dr.H. Fehim Üçışık, ÖTÜKEN YAYINEVİ |
Power Point Sunum Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sağlık yönetimi lisans programında edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | 2. Sağlık yönetimi ile ilişkili olan disiplinlerle etkileşimi kavrar ve açıklar. | X | |||||
3 | 3. Sağlık yönetiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma ve çalışanlara aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Sağlık yönetimine ilişkin bilgileri ilişkili olduğu diğer disiplinlerde oluşturulmuş bilgilerle birleştirerek olayları analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
5 | 5. Sağlık yönetimi ile ilgili sorun alanlarını bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | 6. Gerektiği zaman bir çalışmayı tek başına yürütür ve bununla ilgili kararları alır. | X | |||||
7 | 7. Çalıştığı kurumun stratejik planlamasında yer alan misyon, vizyon, amaç ve hedeflerini belirlemede yer alır. | X | |||||
8 | 8. Sağlık yönetimi alanında öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik çözümler üretir. | X | |||||
9 | 9. Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsediği için sağlık yönetimi alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını eleştirel olarak değerlendirir, öğrenmesini yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
10 | 10. Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi düşünce ve önerilerini çalıştığı kurumun iç ve dış paydaşlarıyla yazılı veya sözlü olarak paylaşır. | X | |||||
11 | 11. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. | ||||||
12 | 12. Çalışmaları ile ilgili analiz yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımını bilir, sağlık bilişimi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | 13. Sağlık yönetimi ile ilgili stratejiler geliştirir, bu stratejilerin uygulanabilmesi için politikalar ve eylem planları yapar ve stratejik yönetim süreci çerçevesinde periyodik izlemeler ve düzeltmelerde bulunur. | X | |||||
14 | 14. Ulusal sağlık politikalarını oluşturma çalışmaları yanında uluslararası sağlık politikaları çalışmalarına da katkıda bulunur. | X | |||||
15 | 15. Sağlık yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler. | X | |||||
16 | 16. Sağlık yönetimi alanında edindiği bilgiyi ve beceriyi alanla ilişkili disiplinlerarası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 6 | 36 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 10 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 3 | 10 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 4 | 10 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 198 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(198/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZELLİĞİ OLAN TIBBİ MÜDAHALELER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra Çiğdem CEZLAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra Çiğdem CEZLAN |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Salih Onaran |
Dersin Amacı | Özel tıbbi müdahalelerden kaynaklanan ceza hukuku sorumluluğu hakkında teorik bilgi ve uygulaması hakkında derinlemesine bilgi aktarımı hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Genel olarak tıbbi müdahale, hekim ve hastanın hakları, hekim ile hasta arasındaki ilişkinin hukuki boyutu.,2.Organ ve doku nakli.,3.İnsan üzerinde deney ve deneme,4.İnsan üzerinde deney ve deneme (klinik araştırma).,5.Estetik müdahaleler.,6.Kök hücre çalışmaları.,7.Kök hücre çalışmaları.,8.Klonlama.,9.Genetik tanı.,10.Cinsiyet değişikliğine yönelik tıbbi müdahaleler.,11.Yapay döllenme,12.Kimyasal kastrasyon,13.Tıp hukukunda zorunluluk hali.,14.Etik kurullar ve uygulama sahaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Özel tıbbi müdahaleleri tanımlar. | 16, 9 | A |
1.1. Tıbbi müdahale kavramını tanımlar. | 16, 9 | A |
1.2. Özel tıbbi müdahaleleri tanımlar. | 16, 9 | A |
1.3. Özel tıbbi müdahaleleri listeler. | 16, 9 | A |
2. Özelliği olan tıbbi müdahale çeşitlerini tanımlar | 16, 9 | A |
2.1. Özel tıbbi müdahale çeşitlerini sıralar. | 16, 9 | A |
2.2. Özel tıbbi müdahale çeşitlerinin özelliklerini tanımlar. | 16, 9 | A |
2.3. Özel tıbbi müdahale çeşitlerini tanımlar. | 16, 9 | A |
3. Özel tıbbi müdahalelerden kaynaklanan ceza sorumluluğunu değerlendirir. | 16, 9 | A |
4. Ceza sorumluluğunun kaynağını sıralar. | 16, 9 | A |
5. Ceza sorumluluğu ile ilgili sorunları değerlendirir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Genel olarak tıbbi müdahale, hekim ve hastanın hakları, hekim ile hasta arasındaki ilişkinin hukuki boyutu. | Ders notlarının okunması |
2 | 2.Organ ve doku nakli. | Ders notlarının okunması |
3 | 3.İnsan üzerinde deney ve deneme | Ders notlarının okunması |
4 | 4.İnsan üzerinde deney ve deneme (klinik araştırma). | Ders notlarının okunması |
5 | 5.Estetik müdahaleler. | Ders notlarının okunması |
6 | 6.Kök hücre çalışmaları. | Ders notlarının okunması |
7 | 7.Kök hücre çalışmaları. | Ders notlarının okunması |
8 | 8.Klonlama. | Ders notlarının okunması |
9 | 9.Genetik tanı. | Ders notlarının okunması |
10 | 10.Cinsiyet değişikliğine yönelik tıbbi müdahaleler. | Ders notlarının okunması |
11 | 11.Yapay döllenme | Ders notlarının okunması |
12 | 12.Kimyasal kastrasyon | Ders notlarının okunması |
13 | 13.Tıp hukukunda zorunluluk hali. | Ders notlarının okunması |
14 | 14.Etik kurullar ve uygulama sahaları | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Sağlık Hukuku, Prof.Dr.H. Fehim Üçışık, ÖTÜKEN YAYINEVİ |
Power Point Sunum Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sağlık yönetimi lisans programında edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | 2. Sağlık yönetimi ile ilişkili olan disiplinlerle etkileşimi kavrar ve açıklar. | X | |||||
3 | 3. Sağlık yönetiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma ve çalışanlara aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Sağlık yönetimine ilişkin bilgileri ilişkili olduğu diğer disiplinlerde oluşturulmuş bilgilerle birleştirerek olayları analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
5 | 5. Sağlık yönetimi ile ilgili sorun alanlarını bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | 6. Gerektiği zaman bir çalışmayı tek başına yürütür ve bununla ilgili kararları alır. | X | |||||
7 | 7. Çalıştığı kurumun stratejik planlamasında yer alan misyon, vizyon, amaç ve hedeflerini belirlemede yer alır. | X | |||||
8 | 8. Sağlık yönetimi alanında öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik çözümler üretir. | X | |||||
9 | 9. Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsediği için sağlık yönetimi alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını eleştirel olarak değerlendirir, öğrenmesini yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
10 | 10. Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi düşünce ve önerilerini çalıştığı kurumun iç ve dış paydaşlarıyla yazılı veya sözlü olarak paylaşır. | X | |||||
11 | 11. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. | ||||||
12 | 12. Çalışmaları ile ilgili analiz yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımını bilir, sağlık bilişimi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | 13. Sağlık yönetimi ile ilgili stratejiler geliştirir, bu stratejilerin uygulanabilmesi için politikalar ve eylem planları yapar ve stratejik yönetim süreci çerçevesinde periyodik izlemeler ve düzeltmelerde bulunur. | X | |||||
14 | 14. Ulusal sağlık politikalarını oluşturma çalışmaları yanında uluslararası sağlık politikaları çalışmalarına da katkıda bulunur. | X | |||||
15 | 15. Sağlık yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler. | X | |||||
16 | 16. Sağlık yönetimi alanında edindiği bilgiyi ve beceriyi alanla ilişkili disiplinlerarası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |