Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FONKSİYONEL NÖROGÖRÜNTÜLEMEYE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mevhibe SARICAOĞLU, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Ali Behram SALAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fonksiyonel nörogörüntüleme yöntemlerinin temel prensipleri, araştırma ve klinikte kullanımları ve son çalışmalar konusunda sinirbilim öğrencilerine bilgi kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fonksiyonel Nörogörüntülemede Temel Konseptler,Manyetik Rezonans Görüntülemenin Prensipleri,Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme,Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme,Elektroensefalografi,Magnetoensefalografi,Pozitron Emisyon Tomografisi,Difüzyon Tensör Görüntüleme,Transkranyal Manyetik ve Doğru Akım Uyarımı,Beyinde Fonskiyonel ve Yapısal Bağlantısallık ,Dil Şebekelerinin Görüntülenmesi,Bellek Şebekelerinin Görüntülenmesi: Kodlama, Konsolidasyon, Geri Çağırma,Fonksiyonel Görüntülemenin Klinik Uygulamaları: Genel,Fonksiyonel Nörogörüntülemenin Klinik Uygulamaları: Cerrahi Öncesi Fonksiyonel Haritalama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fonksiyonel görüntüleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur | A, E | |
Verilen bir bilimsel problemin çözümünde hangi yöntemin kullanılmasının daha doğru olacağını bilir | 16 | A, E |
Fonksiyonel görüntüleme yöntemlerinin temel bilim ve klinik araştırmalarda güncel kullanım alanlarını bilir | 16 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fonksiyonel Nörogörüntülemede Temel Konseptler | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
2 | Manyetik Rezonans Görüntülemenin Prensipleri | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
3 | Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
4 | Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
5 | Elektroensefalografi | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
6 | Magnetoensefalografi | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
7 | Pozitron Emisyon Tomografisi | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
8 | Difüzyon Tensör Görüntüleme | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
9 | Transkranyal Manyetik ve Doğru Akım Uyarımı | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
10 | Beyinde Fonskiyonel ve Yapısal Bağlantısallık | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
11 | Dil Şebekelerinin Görüntülenmesi | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
12 | Bellek Şebekelerinin Görüntülenmesi: Kodlama, Konsolidasyon, Geri Çağırma | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
13 | Fonksiyonel Görüntülemenin Klinik Uygulamaları: Genel | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
14 | Fonksiyonel Nörogörüntülemenin Klinik Uygulamaları: Cerrahi Öncesi Fonksiyonel Haritalama | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
Kaynak |
The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences (2017) Ed. Andrew C. Papanicolaou. DOI: 10.1093/oxfordhb/9780199764228.001.0001 |
Ders zamanında seçilecek temel bilim ve klinik alanlarda ilgili nörogörüntüleme yönteminin kullanan güncel makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir. | ||||||
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | ||||||
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | ||||||
5 | Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir. | X | |||||
6 | Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir. | X | |||||
7 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir. | X | |||||
8 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | X | |||||
9 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | X | |||||
10 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | X | |||||
12 | Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | X | |||||
13 | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 4 | 24 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 15 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 12 | 4 | 48 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 258 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(258/30) | 9 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FONKSİYONEL NÖROGÖRÜNTÜLEMEYE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mevhibe SARICAOĞLU, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Ali Behram SALAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fonksiyonel nörogörüntüleme yöntemlerinin temel prensipleri, araştırma ve klinikte kullanımları ve son çalışmalar konusunda sinirbilim öğrencilerine bilgi kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fonksiyonel Nörogörüntülemede Temel Konseptler,Manyetik Rezonans Görüntülemenin Prensipleri,Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme,Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme,Elektroensefalografi,Magnetoensefalografi,Pozitron Emisyon Tomografisi,Difüzyon Tensör Görüntüleme,Transkranyal Manyetik ve Doğru Akım Uyarımı,Beyinde Fonskiyonel ve Yapısal Bağlantısallık ,Dil Şebekelerinin Görüntülenmesi,Bellek Şebekelerinin Görüntülenmesi: Kodlama, Konsolidasyon, Geri Çağırma,Fonksiyonel Görüntülemenin Klinik Uygulamaları: Genel,Fonksiyonel Nörogörüntülemenin Klinik Uygulamaları: Cerrahi Öncesi Fonksiyonel Haritalama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fonksiyonel görüntüleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur | A, E | |
Verilen bir bilimsel problemin çözümünde hangi yöntemin kullanılmasının daha doğru olacağını bilir | 16 | A, E |
Fonksiyonel görüntüleme yöntemlerinin temel bilim ve klinik araştırmalarda güncel kullanım alanlarını bilir | 16 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fonksiyonel Nörogörüntülemede Temel Konseptler | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
2 | Manyetik Rezonans Görüntülemenin Prensipleri | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
3 | Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
4 | Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
5 | Elektroensefalografi | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
6 | Magnetoensefalografi | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
7 | Pozitron Emisyon Tomografisi | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
8 | Difüzyon Tensör Görüntüleme | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
9 | Transkranyal Manyetik ve Doğru Akım Uyarımı | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
10 | Beyinde Fonskiyonel ve Yapısal Bağlantısallık | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
11 | Dil Şebekelerinin Görüntülenmesi | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
12 | Bellek Şebekelerinin Görüntülenmesi: Kodlama, Konsolidasyon, Geri Çağırma | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
13 | Fonksiyonel Görüntülemenin Klinik Uygulamaları: Genel | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
14 | Fonksiyonel Nörogörüntülemenin Klinik Uygulamaları: Cerrahi Öncesi Fonksiyonel Haritalama | Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması |
Kaynak |
The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences (2017) Ed. Andrew C. Papanicolaou. DOI: 10.1093/oxfordhb/9780199764228.001.0001 |
Ders zamanında seçilecek temel bilim ve klinik alanlarda ilgili nörogörüntüleme yönteminin kullanan güncel makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir. | ||||||
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | ||||||
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | ||||||
5 | Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir. | X | |||||
6 | Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir. | X | |||||
7 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir. | X | |||||
8 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | X | |||||
9 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | X | |||||
10 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | X | |||||
12 | Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | X | |||||
13 | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |