Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | SNBY1222240 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Öğr.Gör.Dr. Mehmet Şerif AYDIN, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma ve projelerini planlama, uygulama, değerlendirme ve sunma becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere bilimsel düşünce, araştırma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sağlayarak, bilimsel topluluğa katkıda bulunmaları için gerekli temel yetkinlikleri kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel araştırmalarda kullanılan temel kavramları açıklar. | 10, 6, 9 | |
Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | 10, 6, 9 | |
Bilimsel araştırma türlerini açıklar. | 10, 6, 9 | |
Bilimsel araştırma yürütür. | 12, 2, 9 | |
Bilimsel araştırma yayımlama sürecini tanımlar. | 10, 12, 16, 2, 9 | |
Bilimsel araştırmaları özgün değeri bakımından değerlendirir. | 10, 14, 16, 9 | |
Araştırma ve yayın etiği ilkelerini uygular. | 10, 16, 6, 9 | |
Güncel literatür bilgilerine ulaşma becerisini geliştirir. | 10, 11, 14, 16, 9 | |
Bilimsel projelerin yürütülmesi aşamasında karşılaşılacak riskleri değerlendirir. | 10, 12, 14, 16, 9 | |
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları belirler. | 10, 11, 14, 16, 2, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Bilimsel araştırma süreci | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | Bilimsel araştırma türleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Bilimsel Projeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Proje Konusu Belirleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
9 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışmas |
10 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
11 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
12 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
13 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
14 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
Kaynak |
Ders sunum dosyaları. |
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir. | | | X | | |
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | | | | | |
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | | | | | |
5 | Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir. | | | | X | |
6 | Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir. | | | X | | |
7 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir. | | X | | | |
8 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | | X | | |
9 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | X | | | |
10 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | | | | X | |
11 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | X |
12 | Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | | X | | | |
13 | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 29 | 29 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | SNBY1222240 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Öğr.Gör.Dr. Mehmet Şerif AYDIN, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma ve projelerini planlama, uygulama, değerlendirme ve sunma becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere bilimsel düşünce, araştırma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sağlayarak, bilimsel topluluğa katkıda bulunmaları için gerekli temel yetkinlikleri kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel araştırmalarda kullanılan temel kavramları açıklar. | 10, 6, 9 | |
Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | 10, 6, 9 | |
Bilimsel araştırma türlerini açıklar. | 10, 6, 9 | |
Bilimsel araştırma yürütür. | 12, 2, 9 | |
Bilimsel araştırma yayımlama sürecini tanımlar. | 10, 12, 16, 2, 9 | |
Bilimsel araştırmaları özgün değeri bakımından değerlendirir. | 10, 14, 16, 9 | |
Araştırma ve yayın etiği ilkelerini uygular. | 10, 16, 6, 9 | |
Güncel literatür bilgilerine ulaşma becerisini geliştirir. | 10, 11, 14, 16, 9 | |
Bilimsel projelerin yürütülmesi aşamasında karşılaşılacak riskleri değerlendirir. | 10, 12, 14, 16, 9 | |
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları belirler. | 10, 11, 14, 16, 2, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Bilimsel araştırma süreci | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | Bilimsel araştırma türleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Bilimsel Projeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Proje Konusu Belirleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
9 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışmas |
10 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
11 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
12 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
13 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
14 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
Kaynak |
Ders sunum dosyaları. |
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir. | | | X | | |
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | | | | | |
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | | | | | |
5 | Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir. | | | | X | |
6 | Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir. | | | X | | |
7 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir. | | X | | | |
8 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | | X | | |
9 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | X | | | |
10 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | | | | X | |
11 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | X |
12 | Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | | X | | | |
13 | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 16:42Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 16:43