Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KOGNİTİF ELEKTRO. VE BEYİN OSİLASYONLARINA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere beyin dinamiği araştırmaları güncel uygulamalarını, EEG kayıt yöntemlerini, EEG sinyal analizi ileri düzey yöntemlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Sinir Hücreleri ve Sinaptik Bağlantılar,2. Dikkat, algılama, Öğrenme, Hatırlama Süreçleri,3. Beyin Araştırmalarında Kullanılan Kognitif Paradigmalar-,4. Beyin Araştırmalarında Kullanılan Emosyonel Paradigmalar,5. EEG Kayıt Hazırlıkları,6. Uygulamalı EEG Kaydı,7. Uygulamalı EEG Kaydı,8. EEG kaydından gürültü temizleme,9. Uyarılmış/ Olaya ilişkin Potansiyel analizleri-,10. EEG güç spektrumu, Uyarılmış Güç Spektrumu, Olaya İlişkin Güç Spektrumu Analizleri,11. Uyarılmış/Olaya İlişkin Potansiyeller’de dijital filtreleme-,12. Spontan EEG,Uyarılmış/Olaya ilişkin EEG Koherans Analizi,13. Faz kilitlenmesi-EEG lab uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders kapsamında öğrenciler Blimsel araştırmalar için EEG Kayıt hazırlıkları ve EEG kaydı yapabilme bilgisine sahip olacaktır. | 10, 13, 14, 16, 19, 9 | A |
EEG kaydı gürültü temizleme Uyarılmış Potansiyellerin Analizi gibi primer analizleri yapabilecektir. | 10, 13, 14, 16, 19, 9 | A |
Olaya İlişkin güç spektrumu Olaya İlişkin dijital filtreleme Faz kilitlenmesi Analizi Olaya ilişkin EEG Koherans Analizi ileri analizleri teorik olarak öğrenecektir. | 10, 13, 14, 16, 19, 9 | A |
Olaya ilişkin Delta, teta, alfa, beta ve gama yanıtlarının beyin fonksiyonları sırasında nasıl değişiklik gösterdiğini ve bu yanıtların farklı beyin patolojilerinde nasıl değiştiğini öğreneceklerdir. | 10, 13, 14, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Sinir Hücreleri ve Sinaptik Bağlantılar | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
2 | 2. Dikkat, algılama, Öğrenme, Hatırlama Süreçleri | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
3 | 3. Beyin Araştırmalarında Kullanılan Kognitif Paradigmalar- | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
4 | 4. Beyin Araştırmalarında Kullanılan Emosyonel Paradigmalar | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
5 | 5. EEG Kayıt Hazırlıkları | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
6 | 6. Uygulamalı EEG Kaydı | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
7 | 7. Uygulamalı EEG Kaydı | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
8 | 8. EEG kaydından gürültü temizleme | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
9 | 9. Uyarılmış/ Olaya ilişkin Potansiyel analizleri- | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
10 | 10. EEG güç spektrumu, Uyarılmış Güç Spektrumu, Olaya İlişkin Güç Spektrumu Analizleri | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
11 | 11. Uyarılmış/Olaya İlişkin Potansiyeller’de dijital filtreleme- | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
12 | 12. Spontan EEG,Uyarılmış/Olaya ilişkin EEG Koherans Analizi | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
13 | 13. Faz kilitlenmesi-EEG lab uygulamaları |
Kaynak |
EEG-Brain Dynamics - Relation between EEG and Brain Evoked Potentials,Elsevier/North-Holland, Amsterdam (1980) ,( Başar E.) Amsterdam (1980) ,( Başar E.) Brain Function and Oscillations I. Brain Oscillations. Principles and Approaches Springer, Berlin- Heidelberg- New York (1998) ( Başar E.) Brain Function and Oscillations II. Integrative Brain Function. Neurophysiology a nd Cognitive Processes Springer, Berlin- Heidelberg- New York (1999) ( Başar E ) Memory and Brain Dynamics: Oscillations Integrating Attention, Perception, Learning a nd Memory CRC Press I SBN : 041530864 ( Başar, E. ) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir. | X | |||||
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | ||||||
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | ||||||
5 | Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir. | X | |||||
6 | Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir. | X | |||||
7 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir. | X | |||||
8 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | X | |||||
9 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | X | |||||
10 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | X | |||||
12 | Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | X | |||||
13 | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 8 | 112 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KOGNİTİF ELEKTRO. VE BEYİN OSİLASYONLARINA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere beyin dinamiği araştırmaları güncel uygulamalarını, EEG kayıt yöntemlerini, EEG sinyal analizi ileri düzey yöntemlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Sinir Hücreleri ve Sinaptik Bağlantılar,2. Dikkat, algılama, Öğrenme, Hatırlama Süreçleri,3. Beyin Araştırmalarında Kullanılan Kognitif Paradigmalar-,4. Beyin Araştırmalarında Kullanılan Emosyonel Paradigmalar,5. EEG Kayıt Hazırlıkları,6. Uygulamalı EEG Kaydı,7. Uygulamalı EEG Kaydı,8. EEG kaydından gürültü temizleme,9. Uyarılmış/ Olaya ilişkin Potansiyel analizleri-,10. EEG güç spektrumu, Uyarılmış Güç Spektrumu, Olaya İlişkin Güç Spektrumu Analizleri,11. Uyarılmış/Olaya İlişkin Potansiyeller’de dijital filtreleme-,12. Spontan EEG,Uyarılmış/Olaya ilişkin EEG Koherans Analizi,13. Faz kilitlenmesi-EEG lab uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders kapsamında öğrenciler Blimsel araştırmalar için EEG Kayıt hazırlıkları ve EEG kaydı yapabilme bilgisine sahip olacaktır. | 10, 13, 14, 16, 19, 9 | A |
EEG kaydı gürültü temizleme Uyarılmış Potansiyellerin Analizi gibi primer analizleri yapabilecektir. | 10, 13, 14, 16, 19, 9 | A |
Olaya İlişkin güç spektrumu Olaya İlişkin dijital filtreleme Faz kilitlenmesi Analizi Olaya ilişkin EEG Koherans Analizi ileri analizleri teorik olarak öğrenecektir. | 10, 13, 14, 16, 19, 9 | A |
Olaya ilişkin Delta, teta, alfa, beta ve gama yanıtlarının beyin fonksiyonları sırasında nasıl değişiklik gösterdiğini ve bu yanıtların farklı beyin patolojilerinde nasıl değiştiğini öğreneceklerdir. | 10, 13, 14, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Sinir Hücreleri ve Sinaptik Bağlantılar | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
2 | 2. Dikkat, algılama, Öğrenme, Hatırlama Süreçleri | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
3 | 3. Beyin Araştırmalarında Kullanılan Kognitif Paradigmalar- | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
4 | 4. Beyin Araştırmalarında Kullanılan Emosyonel Paradigmalar | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
5 | 5. EEG Kayıt Hazırlıkları | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
6 | 6. Uygulamalı EEG Kaydı | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
7 | 7. Uygulamalı EEG Kaydı | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
8 | 8. EEG kaydından gürültü temizleme | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
9 | 9. Uyarılmış/ Olaya ilişkin Potansiyel analizleri- | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
10 | 10. EEG güç spektrumu, Uyarılmış Güç Spektrumu, Olaya İlişkin Güç Spektrumu Analizleri | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
11 | 11. Uyarılmış/Olaya İlişkin Potansiyeller’de dijital filtreleme- | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
12 | 12. Spontan EEG,Uyarılmış/Olaya ilişkin EEG Koherans Analizi | Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması |
13 | 13. Faz kilitlenmesi-EEG lab uygulamaları |
Kaynak |
EEG-Brain Dynamics - Relation between EEG and Brain Evoked Potentials,Elsevier/North-Holland, Amsterdam (1980) ,( Başar E.) Amsterdam (1980) ,( Başar E.) Brain Function and Oscillations I. Brain Oscillations. Principles and Approaches Springer, Berlin- Heidelberg- New York (1998) ( Başar E.) Brain Function and Oscillations II. Integrative Brain Function. Neurophysiology a nd Cognitive Processes Springer, Berlin- Heidelberg- New York (1999) ( Başar E ) Memory and Brain Dynamics: Oscillations Integrating Attention, Perception, Learning a nd Memory CRC Press I SBN : 041530864 ( Başar, E. ) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir. | X | |||||
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | ||||||
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | ||||||
5 | Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir. | X | |||||
6 | Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir. | X | |||||
7 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir. | X | |||||
8 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | X | |||||
9 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | X | |||||
10 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | X | |||||
12 | Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | X | |||||
13 | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |