Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma ve projelerini planlama, uygulama, değerlendirme ve sunma becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere bilimsel düşünce, araştırma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sağlayarak, bilimsel topluluğa katkıda bulunmaları için gerekli temel yetkinlikleri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama I,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama II,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama III,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama IV,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama V,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VI,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VII; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bilimsel araştırma yürütür
12, 2, 9
F
Bilimsel araştırma yayımlama sürecini tanımlar
10, 12, 16, 2, 9
F
Bilimsel araştırmaları özgün değeri bakımından değerlendirir.
10, 14, 16, 9
E, F
Araştırma ve yayın etiği ilkelerini uygular.
10, 16, 6, 9
E, F
Bilimsel projelerin yürütülmesi aşamasında karşılaşılacak riskleri değerlendirir
10, 12, 14, 16, 9
E, F
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları belirler.
10, 11, 14, 16, 2, 9
E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar
1, 2
2
Bilimsel araştırma süreci
1, 2
3
Bilimsel araştırma türleri
1, 2
4
Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri
1, 2
5
Bilimsel Projeler
1, 2
6
Proje Konusu Belirleme
1, 2
7
Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi
1, 2
8
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama I
1, 2
9
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama II
1, 2
10
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama III
1, 2
11
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama IV
1, 2
12
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama V
1, 2
13
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VI
1, 2
14
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VII
1, 2
Kaynak
1. Ders sunum dosyaları.
2. Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir.
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir.
6
Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir.
7
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir.
8
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
9
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
10
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
11
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
12
Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
13
Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
7
2
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
7
5
35
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
14
3
42
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
2
2
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
2
2
Performans Görevi, Bakım Planı
14
4
56
Toplam İş Yükü (Saat)
179
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(179/30)
6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA
SNBY1214014
Bahar Dönemi
2+0
2
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Serdar ALTUNAY
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Serdar ALTUNAY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma ve projelerini planlama, uygulama, değerlendirme ve sunma becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere bilimsel düşünce, araştırma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sağlayarak, bilimsel topluluğa katkıda bulunmaları için gerekli temel yetkinlikleri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama I,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama II,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama III,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama IV,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama V,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VI,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VII; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bilimsel araştırma yürütür
12, 2, 9
F
Bilimsel araştırma yayımlama sürecini tanımlar
10, 12, 16, 2, 9
F
Bilimsel araştırmaları özgün değeri bakımından değerlendirir.
10, 14, 16, 9
E, F
Araştırma ve yayın etiği ilkelerini uygular.
10, 16, 6, 9
E, F
Bilimsel projelerin yürütülmesi aşamasında karşılaşılacak riskleri değerlendirir
10, 12, 14, 16, 9
E, F
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları belirler.
10, 11, 14, 16, 2, 9
E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar
1, 2
2
Bilimsel araştırma süreci
1, 2
3
Bilimsel araştırma türleri
1, 2
4
Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri
1, 2
5
Bilimsel Projeler
1, 2
6
Proje Konusu Belirleme
1, 2
7
Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi
1, 2
8
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama I
1, 2
9
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama II
1, 2
10
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama III
1, 2
11
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama IV
1, 2
12
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama V
1, 2
13
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VI
1, 2
14
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VII
1, 2
Kaynak
1. Ders sunum dosyaları.
2. Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir.
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir.
6
Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir.
7
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir.
8
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
9
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
10
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
11
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
12
Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
13
Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir.