Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
LABORATUVAR ROTASYONU - I | TBGY1222210 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri |
Dersin Amacı | Her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-I" dersinin amacı yüksek lisans düzeyinde eğitim alan öğrencilerin laboratuvar güvenliği ve kuralları, temel moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks uygulamaları, akım sitometrisi, histolojik uygulamalar, mikroskop sistemlerinde görüntüleme, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında yapılan çalışmalara ve araştırma konularına dair temel bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda gözlem yapmalarını ve farkındalık geliştirerek tez çalışmalarına katkı sağlamalarıdır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Moleküler Biyoloji-1, Lab-1,Moleküler Biyoloji-1, Lab-1,Elektrofizyoloji laboratuvarı, Lab-2,Moleküler Biyoloji-2, Lab-3,Hücre Kültürü laboratuvarı, Lab-4,Flow Sitometrinin Prensipleri,Ara Sınav Değerlendirmesi,Histoloji laboratuvarı,Medisinal Kimya,Genomiks ve Proteomiks,Mikroskopi,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM),Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM),Final; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Laboratuvarda güvenli çalışma pratiği ve biyolojik güvenlik konularını açıklar. | 14, 17, 2, 9 | A, E |
Moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks, histoloji, mikroskop sistemleri, kücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında uygulamalı pratik gözlemler ile temel deneysel yöntemleri açıklar. | 10, 12, 14, 17, 2, 9 | A, E |
Yeni araştırma teknikleri ile kendi tez çalışmaları arasında bağ kurar ve karşılaştırır. | 14, 17, 9 | E |
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar. | 14, 17, 9 | A, E |
Temel düzeyde bilimsel verinin nasıl işleneceğini ve yorumlanacağını açıklar. | 14, 17, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Moleküler Biyoloji-1, Lab-1 | Bireysel hazırlık |
2 | Moleküler Biyoloji-1, Lab-1 | Bireysel hazırlık |
3 | Elektrofizyoloji laboratuvarı, Lab-2 | Bireysel hazırlık |
4 | Moleküler Biyoloji-2, Lab-3 | Bireysel hazırlık |
5 | Hücre Kültürü laboratuvarı, Lab-4 | Bireysel hazırlık |
6 | Flow Sitometrinin Prensipleri | Bireysel hazırlık |
7 | Ara Sınav Değerlendirmesi | Bireysel hazırlık ve ders notları |
8 | Histoloji laboratuvarı | Bireysel hazırlık |
9 | Medisinal Kimya | Bireysel hazırlık |
10 | Genomiks ve Proteomiks | Bireysel hazırlık |
11 | Mikroskopi | Bireysel hazırlık |
12 | Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) | Bireysel hazırlık |
13 | Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) | Bireysel hazırlık |
14 | Final | Bireysel hazırlık ve ders notları |
Kaynak |
Laboratory Biosafety Manual (Third edition)
1.Containment of biohazards - methods 2.Laboratories - standards 3.Laboratory infection - prevention and control 4.Manuals I.Title.
ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/CDS/CSR/LYO/2004.11
|
İnternet veritabanı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | - Hücre yapısını, görevlerini ve farklı hücre çeşitlerini tanımlar.
| | | X | | |
2 | Hücrenin organelleri, görevleri ve birbiriyle iletişimini tanımlar. | X | | | | |
3 | Hücrenin temel yapı ve işleyişindeki bozukluklarla ilgili yorum yapabilir. | X | | | | |
4 | Laboratuvar gereçlerini ve kullanımını açıklar. | | | | X | |
5 | Laboratuvarda kullanılan temel cihazları ve kullanım alanlarını tanımlar. | | | | X | |
6 | Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar.
| | | | X | |
7 | Bilimsel çalışmaya yönelik hipotez geliştirebilir. | X | | | | |
8 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, yöntem önerilerinde bulunabilir. | | | X | | |
9 | Yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir.
| | | X | | |
10 | Bilimsel araştırma planlayabilir.
| | X | | | |
11 | Bilimsel veri tabanlarını kullanabilir. | X | | | | |
12 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
| X | | | | |
13 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir. | X | | | | |
14 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir. | X | | | | |
15 | Alınanda yapılan çalışmaları ileri düzey yabancı dil bilgisi ve bilgisayar yetileri ile takip eder ve kullanır. | X | | | | |
16 | Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
| X | | | | |
17 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 6 | 3 | 18 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 5 | 70 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
LABORATUVAR ROTASYONU - I | TBGY1222210 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri |
Dersin Amacı | Her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-I" dersinin amacı yüksek lisans düzeyinde eğitim alan öğrencilerin laboratuvar güvenliği ve kuralları, temel moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks uygulamaları, akım sitometrisi, histolojik uygulamalar, mikroskop sistemlerinde görüntüleme, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında yapılan çalışmalara ve araştırma konularına dair temel bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda gözlem yapmalarını ve farkındalık geliştirerek tez çalışmalarına katkı sağlamalarıdır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Moleküler Biyoloji-1, Lab-1,Moleküler Biyoloji-1, Lab-1,Elektrofizyoloji laboratuvarı, Lab-2,Moleküler Biyoloji-2, Lab-3,Hücre Kültürü laboratuvarı, Lab-4,Flow Sitometrinin Prensipleri,Ara Sınav Değerlendirmesi,Histoloji laboratuvarı,Medisinal Kimya,Genomiks ve Proteomiks,Mikroskopi,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM),Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM),Final; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Laboratuvarda güvenli çalışma pratiği ve biyolojik güvenlik konularını açıklar. | 14, 17, 2, 9 | A, E |
Moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks, histoloji, mikroskop sistemleri, kücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında uygulamalı pratik gözlemler ile temel deneysel yöntemleri açıklar. | 10, 12, 14, 17, 2, 9 | A, E |
Yeni araştırma teknikleri ile kendi tez çalışmaları arasında bağ kurar ve karşılaştırır. | 14, 17, 9 | E |
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar. | 14, 17, 9 | A, E |
Temel düzeyde bilimsel verinin nasıl işleneceğini ve yorumlanacağını açıklar. | 14, 17, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Moleküler Biyoloji-1, Lab-1 | Bireysel hazırlık |
2 | Moleküler Biyoloji-1, Lab-1 | Bireysel hazırlık |
3 | Elektrofizyoloji laboratuvarı, Lab-2 | Bireysel hazırlık |
4 | Moleküler Biyoloji-2, Lab-3 | Bireysel hazırlık |
5 | Hücre Kültürü laboratuvarı, Lab-4 | Bireysel hazırlık |
6 | Flow Sitometrinin Prensipleri | Bireysel hazırlık |
7 | Ara Sınav Değerlendirmesi | Bireysel hazırlık ve ders notları |
8 | Histoloji laboratuvarı | Bireysel hazırlık |
9 | Medisinal Kimya | Bireysel hazırlık |
10 | Genomiks ve Proteomiks | Bireysel hazırlık |
11 | Mikroskopi | Bireysel hazırlık |
12 | Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) | Bireysel hazırlık |
13 | Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) | Bireysel hazırlık |
14 | Final | Bireysel hazırlık ve ders notları |
Kaynak |
Laboratory Biosafety Manual (Third edition)
1.Containment of biohazards - methods 2.Laboratories - standards 3.Laboratory infection - prevention and control 4.Manuals I.Title.
ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/CDS/CSR/LYO/2004.11
|
İnternet veritabanı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | - Hücre yapısını, görevlerini ve farklı hücre çeşitlerini tanımlar.
| | | X | | |
2 | Hücrenin organelleri, görevleri ve birbiriyle iletişimini tanımlar. | X | | | | |
3 | Hücrenin temel yapı ve işleyişindeki bozukluklarla ilgili yorum yapabilir. | X | | | | |
4 | Laboratuvar gereçlerini ve kullanımını açıklar. | | | | X | |
5 | Laboratuvarda kullanılan temel cihazları ve kullanım alanlarını tanımlar. | | | | X | |
6 | Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar.
| | | | X | |
7 | Bilimsel çalışmaya yönelik hipotez geliştirebilir. | X | | | | |
8 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, yöntem önerilerinde bulunabilir. | | | X | | |
9 | Yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir.
| | | X | | |
10 | Bilimsel araştırma planlayabilir.
| | X | | | |
11 | Bilimsel veri tabanlarını kullanabilir. | X | | | | |
12 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
| X | | | | |
13 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir. | X | | | | |
14 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir. | X | | | | |
15 | Alınanda yapılan çalışmaları ileri düzey yabancı dil bilgisi ve bilgisayar yetileri ile takip eder ve kullanır. | X | | | | |
16 | Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
| X | | | | |
17 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 15:01Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 15:02