Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ MOLEKÜLER TEKNİKLER | TBGY1235970 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Prof.Dr. Kürşat ÖZDİLLİ, Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT, Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ, Dr.Öğr.Üye. Berrak ÇAĞLAYAN, Dr.Öğr.Üye. İlyas ÖZÇİÇEK, Dr.Öğr.Üye. Salih GENCER, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Sven Pierre L. VILAIN |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Prof.Dr. Kürşat ÖZDİLLİ, Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT, Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ, Dr.Öğr.Üye. Berrak ÇAĞLAYAN, Dr.Öğr.Üye. İlyas ÖZÇİÇEK, Dr.Öğr.Üye. Salih GENCER, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Sven Pierre L. VILAIN, Dr.Öğr.Üye. Muzaffer ARIKAN |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında öğrencilerin RNA, protein seviyesinde temel moleküler teknikleri, hücre kültür ve görüntüleme ve temel doku muamele tekniklerinin çalışma prensiplerini kavraması ve pratik kazanmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çözelti hazırlama, Ph ayarlama ve otoklavlama ,Polimeraz Zincir reaksiyonu (PCR) ve agarose jel elektroforezi ,Kantitatif Gerçek zamanlı PCR (qRT-PCR) reaksiyonu ve analizi ,SDS-PAGE jel hazırlama ve yürütme ,Western Blot Analizi ,Hücre Canlılık Testleri (MTT vb) ,Temel İstatistiksel Analizler ,Hücre Kültürü kuralları ve yöntemleri ,Hücre kültüründe pasajlama, hücre sayımı ve dondurma ,İmmünositokimyanin temelleri ,Doku koruma yöntemleri ve kesit alma Tissue Preservation methodologies and tissue sectioning ,İmmünohistokimyanın temelleri ,İmmünfloresan Mikroskop Kullanımı ,Görüntü Analizi yöntemleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
RNA, protein seviyesinde temel moleküler teknikleri açıklar | 13, 14, 17, 9 | A, E |
Western Blot, qRTPCR vb tekniklerin çalışma prensiplerini açıklar. | 13, 14, 17, 9 | A, E |
Hücre kültürü prensiplerini açıklar Explains and applies cell culture principles | 13, 14, 17, 9 | A, E |
Hücre ve doku boyutunda immünboyama ve floresan görüntüleme yöntemlerini yorumlar. | 13, 14, 17, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çözelti hazırlama, Ph ayarlama ve otoklavlama | |
2 | Polimeraz Zincir reaksiyonu (PCR) ve agarose jel elektroforezi | |
3 | Kantitatif Gerçek zamanlı PCR (qRT-PCR) reaksiyonu ve analizi | |
4 | SDS-PAGE jel hazırlama ve yürütme | |
5 | Western Blot Analizi | |
6 | Hücre Canlılık Testleri (MTT vb) | |
7 | Temel İstatistiksel Analizler | |
8 | Hücre Kültürü kuralları ve yöntemleri | |
9 | Hücre kültüründe pasajlama, hücre sayımı ve dondurma | |
10 | İmmünositokimyanin temelleri | |
11 | Doku koruma yöntemleri ve kesit alma Tissue Preservation methodologies and tissue sectioning | |
12 | İmmünohistokimyanın temelleri | |
13 | İmmünfloresan Mikroskop Kullanımı | |
14 | Görüntü Analizi yöntemleri |
Kaynak |
Laboratuvarlarda verilen teknik bilgi ve kılavuzlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - Hücre yapısını, görevlerini ve farklı hücre çeşitlerini tanımlar. | X | |||||
2 | Hücrenin organelleri, görevleri ve birbiriyle iletişimini tanımlar. | X | |||||
3 | Hücrenin temel yapı ve işleyişindeki bozukluklarla ilgili yorum yapabilir. | X | |||||
4 | Laboratuvar gereçlerini ve kullanımını açıklar. | X | |||||
5 | Laboratuvarda kullanılan temel cihazları ve kullanım alanlarını tanımlar. | X | |||||
6 | Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar. | X | |||||
7 | Bilimsel çalışmaya yönelik hipotez geliştirebilir. | X | |||||
8 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, yöntem önerilerinde bulunabilir. | X | |||||
9 | Yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Bilimsel araştırma planlayabilir. | X | |||||
11 | Bilimsel veri tabanlarını kullanabilir. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir. | X | |||||
14 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir. | X | |||||
15 | Alınanda yapılan çalışmaları ileri düzey yabancı dil bilgisi ve bilgisayar yetileri ile takip eder ve kullanır. | X | |||||
16 | Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
17 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 172 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(172/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ MOLEKÜLER TEKNİKLER | TBGY1235970 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Prof.Dr. Kürşat ÖZDİLLİ, Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT, Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ, Dr.Öğr.Üye. Berrak ÇAĞLAYAN, Dr.Öğr.Üye. İlyas ÖZÇİÇEK, Dr.Öğr.Üye. Salih GENCER, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Sven Pierre L. VILAIN |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Prof.Dr. Kürşat ÖZDİLLİ, Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT, Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ, Dr.Öğr.Üye. Berrak ÇAĞLAYAN, Dr.Öğr.Üye. İlyas ÖZÇİÇEK, Dr.Öğr.Üye. Salih GENCER, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Sven Pierre L. VILAIN, Dr.Öğr.Üye. Muzaffer ARIKAN |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında öğrencilerin RNA, protein seviyesinde temel moleküler teknikleri, hücre kültür ve görüntüleme ve temel doku muamele tekniklerinin çalışma prensiplerini kavraması ve pratik kazanmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çözelti hazırlama, Ph ayarlama ve otoklavlama ,Polimeraz Zincir reaksiyonu (PCR) ve agarose jel elektroforezi ,Kantitatif Gerçek zamanlı PCR (qRT-PCR) reaksiyonu ve analizi ,SDS-PAGE jel hazırlama ve yürütme ,Western Blot Analizi ,Hücre Canlılık Testleri (MTT vb) ,Temel İstatistiksel Analizler ,Hücre Kültürü kuralları ve yöntemleri ,Hücre kültüründe pasajlama, hücre sayımı ve dondurma ,İmmünositokimyanin temelleri ,Doku koruma yöntemleri ve kesit alma Tissue Preservation methodologies and tissue sectioning ,İmmünohistokimyanın temelleri ,İmmünfloresan Mikroskop Kullanımı ,Görüntü Analizi yöntemleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
RNA, protein seviyesinde temel moleküler teknikleri açıklar | 13, 14, 17, 9 | A, E |
Western Blot, qRTPCR vb tekniklerin çalışma prensiplerini açıklar. | 13, 14, 17, 9 | A, E |
Hücre kültürü prensiplerini açıklar Explains and applies cell culture principles | 13, 14, 17, 9 | A, E |
Hücre ve doku boyutunda immünboyama ve floresan görüntüleme yöntemlerini yorumlar. | 13, 14, 17, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çözelti hazırlama, Ph ayarlama ve otoklavlama | |
2 | Polimeraz Zincir reaksiyonu (PCR) ve agarose jel elektroforezi | |
3 | Kantitatif Gerçek zamanlı PCR (qRT-PCR) reaksiyonu ve analizi | |
4 | SDS-PAGE jel hazırlama ve yürütme | |
5 | Western Blot Analizi | |
6 | Hücre Canlılık Testleri (MTT vb) | |
7 | Temel İstatistiksel Analizler | |
8 | Hücre Kültürü kuralları ve yöntemleri | |
9 | Hücre kültüründe pasajlama, hücre sayımı ve dondurma | |
10 | İmmünositokimyanin temelleri | |
11 | Doku koruma yöntemleri ve kesit alma Tissue Preservation methodologies and tissue sectioning | |
12 | İmmünohistokimyanın temelleri | |
13 | İmmünfloresan Mikroskop Kullanımı | |
14 | Görüntü Analizi yöntemleri |
Kaynak |
Laboratuvarlarda verilen teknik bilgi ve kılavuzlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - Hücre yapısını, görevlerini ve farklı hücre çeşitlerini tanımlar. | X | |||||
2 | Hücrenin organelleri, görevleri ve birbiriyle iletişimini tanımlar. | X | |||||
3 | Hücrenin temel yapı ve işleyişindeki bozukluklarla ilgili yorum yapabilir. | X | |||||
4 | Laboratuvar gereçlerini ve kullanımını açıklar. | X | |||||
5 | Laboratuvarda kullanılan temel cihazları ve kullanım alanlarını tanımlar. | X | |||||
6 | Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar. | X | |||||
7 | Bilimsel çalışmaya yönelik hipotez geliştirebilir. | X | |||||
8 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, yöntem önerilerinde bulunabilir. | X | |||||
9 | Yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Bilimsel araştırma planlayabilir. | X | |||||
11 | Bilimsel veri tabanlarını kullanabilir. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir. | X | |||||
14 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir. | X | |||||
15 | Alınanda yapılan çalışmaları ileri düzey yabancı dil bilgisi ve bilgisayar yetileri ile takip eder ve kullanır. | X | |||||
16 | Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
17 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |