Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MORFOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Öğr.Gör.Dr. Mehmet Şerif AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Esra Nur YİĞİT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi , fizyoloji ve histoloji çerçevesinde bazı temel sistemlerin gelişimi, yapıları ve fonksiyonlarının kavramak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Epitel bağ, yağ doku,Anatomik terimler, eksenler,düzlemler, hareketler, üst ve alt ekstremite kemikleri, columna vertebralis, toraks,Kafa kemikleri eklemler hakkında genel bilgi, vücudun önemli eklemleri,Kıkırdak kemik, kemik yenilenmesi, embriyonik gelişim,Kıkırdak kemik, kemik yenilenmesi anatomisi,Kaslar hakkında genel bilgi, üst ve alt ekstremite kasları, sırt göğüs kasları, mimik çiğneme kasları, pelvis döşemesi,Düz çizgili kas, kalp kasları,Düz çizgili kas, kalp kasları,Sinir sitemi hakkında genel bilgi, santral sinir siteminin bölümleri: omurilik, beyin sapı,Diencephalon, telencephalon, korteks, beyin zarları, BOS,Periferik sinir sitemi ve pleksuslar, otonom sinir sistemi,Sinir sistemi histolojisi,Sinir sistemi fizyolojisi,Sinir sistemi fizyolojisi-II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Merkezi sinir sisteminin gelişimini, yapılarını ve özelliklerini açıklar. | 11, 16, 19, 9 | A |
1.1. Merkezi sinir sistemine ait anatomik yapıları açıklar. | 11, 16, 19, 9 | A |
1.2. Sinir sistemi gelişiminin embriyolojisini tanımlar. | 11, 16, 19, 9 | A |
1.3 Santral sinir sisteminin fizyolojik yapısını tanımlar. | 11, 16, 19, 9 | A |
2. Lokomotor sistemin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik özelliklerini tanımlar. | 11, 16, 9 | A |
2.1 Kas fizyolojisini açıklar. | 11, 16, 19, 9 | A |
2.2 Tüm vücuda ait kemikleri bilir, kaslar sayar, yüz bölgesinin sinir ve arterlerini tanımlar. | 11, 16, 19, 9 | A |
2.3 Epitel doku, kas dokusu, kıkırdak doku, kalp kasının özelliklerini bilir, farklarını tanımlar. | 11, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Epitel bağ, yağ doku | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji- Halis Köylü S.1-2 |
2 | Anatomik terimler, eksenler,düzlemler, hareketler, üst ve alt ekstremite kemikleri, columna vertebralis, toraks | Ozan Anatomi S.I-XXXII, S. 1-45 |
3 | Kafa kemikleri eklemler hakkında genel bilgi, vücudun önemli eklemleri | Ozan Anatomi S. 45-72, S. 75-112 |
4 | Kıkırdak kemik, kemik yenilenmesi, embriyonik gelişim | Anatomi-Kaplan Arıcı S.1-5 |
5 | Kıkırdak kemik, kemik yenilenmesi anatomisi | Functional Anatomy by Cael, Christy Published by Lippincott Williams & Wilkins S.40-59 |
6 | Kaslar hakkında genel bilgi, üst ve alt ekstremite kasları, sırt göğüs kasları, mimik çiğneme kasları, pelvis döşemesi | Ozan Anatomi S.115-218 |
7 | Düz çizgili kas, kalp kasları | Ozan Anatomi S.115-119 |
8 | Düz çizgili kas, kalp kasları | Ozan Anatomi S.115-119 |
9 | Sinir sitemi hakkında genel bilgi, santral sinir siteminin bölümleri: omurilik, beyin sapı | Anatomi-Kaplan Arıcı S.211-288 |
10 | Diencephalon, telencephalon, korteks, beyin zarları, BOS | Anatomi-Kaplan Arıcı S.288-322 |
11 | Periferik sinir sitemi ve pleksuslar, otonom sinir sistemi | Anatomi-Kaplan Arıcı S.129-209 |
12 | Sinir sistemi histolojisi | Fonksiyonel Nöroanatomi Doğan Taner S.1-13 |
13 | Sinir sistemi fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji- Halis Köylü S.19-44 |
14 | Sinir sistemi fizyolojisi-II | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji- Halis Köylü S.19-44 |
Kaynak |
Snell Richard S. Clinical Neuroanatomy. Lippincott Williams & Wilkins, 2009 Haines Duane E. Neuroanatomy. An atlas of structures, sections and systems. Lippincott Williams & Wilkins, 2008 Afifi AK, Bergman RA: Functional Neuroanatomy, 2nd edition, The McGraw-Hill Companies, 2005 Tıbbi Fizyoloji Guyton & Hall. Köylü H., Tıbbi Fizyoloji, İstanbul Tıp Kitapevleri, 2016, İstanbul. |
Ders notu öğrenciye verilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - Hücre yapısını, görevlerini ve farklı hücre çeşitlerini tanımlar. | ||||||
2 | Hücrenin organelleri, görevleri ve birbiriyle iletişimini tanımlar. | ||||||
3 | Hücrenin temel yapı ve işleyişindeki bozukluklarla ilgili yorum yapabilir. | ||||||
4 | Laboratuvar gereçlerini ve kullanımını açıklar. | ||||||
5 | Laboratuvarda kullanılan temel cihazları ve kullanım alanlarını tanımlar. | ||||||
6 | Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar. | ||||||
7 | Bilimsel çalışmaya yönelik hipotez geliştirebilir. | ||||||
8 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, yöntem önerilerinde bulunabilir. | ||||||
9 | Yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Bilimsel araştırma planlayabilir. | ||||||
11 | Bilimsel veri tabanlarını kullanabilir. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir. | ||||||
15 | Alınanda yapılan çalışmaları ileri düzey yabancı dil bilgisi ve bilgisayar yetileri ile takip eder ve kullanır. | ||||||
16 | Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
17 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 9 | 126 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 62 | 62 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 270 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(270/30) | 9 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MORFOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Öğr.Gör.Dr. Mehmet Şerif AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Esra Nur YİĞİT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi , fizyoloji ve histoloji çerçevesinde bazı temel sistemlerin gelişimi, yapıları ve fonksiyonlarının kavramak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Epitel bağ, yağ doku,Anatomik terimler, eksenler,düzlemler, hareketler, üst ve alt ekstremite kemikleri, columna vertebralis, toraks,Kafa kemikleri eklemler hakkında genel bilgi, vücudun önemli eklemleri,Kıkırdak kemik, kemik yenilenmesi, embriyonik gelişim,Kıkırdak kemik, kemik yenilenmesi anatomisi,Kaslar hakkında genel bilgi, üst ve alt ekstremite kasları, sırt göğüs kasları, mimik çiğneme kasları, pelvis döşemesi,Düz çizgili kas, kalp kasları,Düz çizgili kas, kalp kasları,Sinir sitemi hakkında genel bilgi, santral sinir siteminin bölümleri: omurilik, beyin sapı,Diencephalon, telencephalon, korteks, beyin zarları, BOS,Periferik sinir sitemi ve pleksuslar, otonom sinir sistemi,Sinir sistemi histolojisi,Sinir sistemi fizyolojisi,Sinir sistemi fizyolojisi-II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Merkezi sinir sisteminin gelişimini, yapılarını ve özelliklerini açıklar. | 11, 16, 19, 9 | A |
1.1. Merkezi sinir sistemine ait anatomik yapıları açıklar. | 11, 16, 19, 9 | A |
1.2. Sinir sistemi gelişiminin embriyolojisini tanımlar. | 11, 16, 19, 9 | A |
1.3 Santral sinir sisteminin fizyolojik yapısını tanımlar. | 11, 16, 19, 9 | A |
2. Lokomotor sistemin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik özelliklerini tanımlar. | 11, 16, 9 | A |
2.1 Kas fizyolojisini açıklar. | 11, 16, 19, 9 | A |
2.2 Tüm vücuda ait kemikleri bilir, kaslar sayar, yüz bölgesinin sinir ve arterlerini tanımlar. | 11, 16, 19, 9 | A |
2.3 Epitel doku, kas dokusu, kıkırdak doku, kalp kasının özelliklerini bilir, farklarını tanımlar. | 11, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Epitel bağ, yağ doku | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji- Halis Köylü S.1-2 |
2 | Anatomik terimler, eksenler,düzlemler, hareketler, üst ve alt ekstremite kemikleri, columna vertebralis, toraks | Ozan Anatomi S.I-XXXII, S. 1-45 |
3 | Kafa kemikleri eklemler hakkında genel bilgi, vücudun önemli eklemleri | Ozan Anatomi S. 45-72, S. 75-112 |
4 | Kıkırdak kemik, kemik yenilenmesi, embriyonik gelişim | Anatomi-Kaplan Arıcı S.1-5 |
5 | Kıkırdak kemik, kemik yenilenmesi anatomisi | Functional Anatomy by Cael, Christy Published by Lippincott Williams & Wilkins S.40-59 |
6 | Kaslar hakkında genel bilgi, üst ve alt ekstremite kasları, sırt göğüs kasları, mimik çiğneme kasları, pelvis döşemesi | Ozan Anatomi S.115-218 |
7 | Düz çizgili kas, kalp kasları | Ozan Anatomi S.115-119 |
8 | Düz çizgili kas, kalp kasları | Ozan Anatomi S.115-119 |
9 | Sinir sitemi hakkında genel bilgi, santral sinir siteminin bölümleri: omurilik, beyin sapı | Anatomi-Kaplan Arıcı S.211-288 |
10 | Diencephalon, telencephalon, korteks, beyin zarları, BOS | Anatomi-Kaplan Arıcı S.288-322 |
11 | Periferik sinir sitemi ve pleksuslar, otonom sinir sistemi | Anatomi-Kaplan Arıcı S.129-209 |
12 | Sinir sistemi histolojisi | Fonksiyonel Nöroanatomi Doğan Taner S.1-13 |
13 | Sinir sistemi fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji- Halis Köylü S.19-44 |
14 | Sinir sistemi fizyolojisi-II | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji- Halis Köylü S.19-44 |
Kaynak |
Snell Richard S. Clinical Neuroanatomy. Lippincott Williams & Wilkins, 2009 Haines Duane E. Neuroanatomy. An atlas of structures, sections and systems. Lippincott Williams & Wilkins, 2008 Afifi AK, Bergman RA: Functional Neuroanatomy, 2nd edition, The McGraw-Hill Companies, 2005 Tıbbi Fizyoloji Guyton & Hall. Köylü H., Tıbbi Fizyoloji, İstanbul Tıp Kitapevleri, 2016, İstanbul. |
Ders notu öğrenciye verilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - Hücre yapısını, görevlerini ve farklı hücre çeşitlerini tanımlar. | ||||||
2 | Hücrenin organelleri, görevleri ve birbiriyle iletişimini tanımlar. | ||||||
3 | Hücrenin temel yapı ve işleyişindeki bozukluklarla ilgili yorum yapabilir. | ||||||
4 | Laboratuvar gereçlerini ve kullanımını açıklar. | ||||||
5 | Laboratuvarda kullanılan temel cihazları ve kullanım alanlarını tanımlar. | ||||||
6 | Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar. | ||||||
7 | Bilimsel çalışmaya yönelik hipotez geliştirebilir. | ||||||
8 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, yöntem önerilerinde bulunabilir. | ||||||
9 | Yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Bilimsel araştırma planlayabilir. | ||||||
11 | Bilimsel veri tabanlarını kullanabilir. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir. | ||||||
15 | Alınanda yapılan çalışmaları ileri düzey yabancı dil bilgisi ve bilgisayar yetileri ile takip eder ve kullanır. | ||||||
16 | Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
17 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |