Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL SUNUDA TEMEL TEKNİKLER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilimsel sunumun tanımı ve temel özelliklerinin tanıtılmasıdır. Bu ders kapsamında bilimsel sunu hazırlamanın temel basamaklarının incelenmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel sunu hazırlama ,Sunum konusu belirleme,Sunumda kullanılacak araştırma yöntemlerinin belirlenmesi,Grup Çalışması- Bilimsel Sunum Hazırlama ,Grup Çalışması- Bilimsel Sunum Hazırlama,Grup Çalışması- Bilimsel Sunum Hazırlama,Grup Çalışması- Bilimsel Sunum Hazırlama,Bireysel Çalışma- Bilimsel Sunum Hazırlama,Bireysel Çalışma- Bilimsel Sunum Hazırlama ,Bireysel Çalışma- Bilimsel Sunum Hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel kavramını tanımlar. | 2 | A, E, F |
Bilimsel olan ve olmayan bilgi kaynaklarını ayırt eder. | 2 | A, E, F |
Bilimsel yayının ne olduğunu ve çeşitlerini örnekleriyle tanımlar. | 2 | A, E, F |
Güvenilir bilimsel bilgiye erişme yollarını özetler. | 2 | A, E, F |
Bilimsel araştırmanın aşamalarını tanımlar. | 2 | A, E, F |
Literatür taramada en etkin yöntemleri kullanır. | 2 | A, E, F |
Araştırmada etik kuralları ve ihlalleri değerlendirir. | 2 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
2 | Bilimsel araştırma süreci | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
3 | Bilimsel araştırma türleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
4 | Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
5 | Bilimsel sunu hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
6 | Sunum konusu belirleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
7 | Sunumda kullanılacak araştırma yöntemlerinin belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
8 | Grup Çalışması- Bilimsel Sunum Hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
9 | Grup Çalışması- Bilimsel Sunum Hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
10 | Grup Çalışması- Bilimsel Sunum Hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
11 | Grup Çalışması- Bilimsel Sunum Hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
12 | Bireysel Çalışma- Bilimsel Sunum Hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
13 | Bireysel Çalışma- Bilimsel Sunum Hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
14 | Bireysel Çalışma- Bilimsel Sunum Hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
Kaynak |
Power-point ders notları. |
Literatür tarama, bilimsel verilerin yer aldığı elektronik veri tabanları ( PubMed-Medline, Scopus,Google Scholar vs.) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farmakoloji alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | Farmakoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | İstatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | X | |||||
4 | Farmakoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | X | |||||
5 | Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | X | |||||
6 | Farmakoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. | X | |||||
7 | Farmakoloji alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | X | |||||
8 | Farmakoloji alanı ile ilgili konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
9 | Bilimsel bir makaleyi bilimsel bir toplantıda sunar. | X | |||||
10 | Farmakoloji alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. Kanıta dayalı uygulamaları takip eder. mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | |||||
11 | Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | X | |||||
12 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
13 | Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 4 | 16 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 25 | 50 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 5 | 35 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 10 | 4 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 225 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(225/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL SUNUDA TEMEL TEKNİKLER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilimsel sunumun tanımı ve temel özelliklerinin tanıtılmasıdır. Bu ders kapsamında bilimsel sunu hazırlamanın temel basamaklarının incelenmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel sunu hazırlama ,Sunum konusu belirleme,Sunumda kullanılacak araştırma yöntemlerinin belirlenmesi,Grup Çalışması- Bilimsel Sunum Hazırlama ,Grup Çalışması- Bilimsel Sunum Hazırlama,Grup Çalışması- Bilimsel Sunum Hazırlama,Grup Çalışması- Bilimsel Sunum Hazırlama,Bireysel Çalışma- Bilimsel Sunum Hazırlama,Bireysel Çalışma- Bilimsel Sunum Hazırlama ,Bireysel Çalışma- Bilimsel Sunum Hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel kavramını tanımlar. | 2 | A, E, F |
Bilimsel olan ve olmayan bilgi kaynaklarını ayırt eder. | 2 | A, E, F |
Bilimsel yayının ne olduğunu ve çeşitlerini örnekleriyle tanımlar. | 2 | A, E, F |
Güvenilir bilimsel bilgiye erişme yollarını özetler. | 2 | A, E, F |
Bilimsel araştırmanın aşamalarını tanımlar. | 2 | A, E, F |
Literatür taramada en etkin yöntemleri kullanır. | 2 | A, E, F |
Araştırmada etik kuralları ve ihlalleri değerlendirir. | 2 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
2 | Bilimsel araştırma süreci | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
3 | Bilimsel araştırma türleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
4 | Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
5 | Bilimsel sunu hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
6 | Sunum konusu belirleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
7 | Sunumda kullanılacak araştırma yöntemlerinin belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
8 | Grup Çalışması- Bilimsel Sunum Hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
9 | Grup Çalışması- Bilimsel Sunum Hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
10 | Grup Çalışması- Bilimsel Sunum Hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
11 | Grup Çalışması- Bilimsel Sunum Hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
12 | Bireysel Çalışma- Bilimsel Sunum Hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
13 | Bireysel Çalışma- Bilimsel Sunum Hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
14 | Bireysel Çalışma- Bilimsel Sunum Hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır. |
Kaynak |
Power-point ders notları. |
Literatür tarama, bilimsel verilerin yer aldığı elektronik veri tabanları ( PubMed-Medline, Scopus,Google Scholar vs.) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farmakoloji alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | Farmakoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | İstatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | X | |||||
4 | Farmakoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | X | |||||
5 | Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | X | |||||
6 | Farmakoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. | X | |||||
7 | Farmakoloji alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | X | |||||
8 | Farmakoloji alanı ile ilgili konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
9 | Bilimsel bir makaleyi bilimsel bir toplantıda sunar. | X | |||||
10 | Farmakoloji alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. Kanıta dayalı uygulamaları takip eder. mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | |||||
11 | Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | X | |||||
12 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
13 | Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |