Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER | TFİY1250240 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoloji konusuyla ilgili güncel yayınların takip edildiği bu ders sayesinde öğrencilerin yeni bilimsel teknikleri öğrenmeleri ve güncel literatür bilgilerine hakim olmaları sağlanır |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vücudu oluşturan organ sistemleri üzerine detaylı bilgi edinmek (örneğin, kardiyovasküler sistem, sinir sistemi, solunum sistemi) ve bu sistemlerin işlevlerini bilir. | 11, 5 | F |
Temel fizyolojik süreçleri (solunum, dolaşım, sindirim, sinir iletimi, endokrin sistem vb.) anlamak ve bu süreçler arasındaki etkileşimleri kavrar | 11, 5 | F |
Fizyolojik adapte olma ve homeostaz konularını bilir. | 11, 5 | F |
Bilimsel literatürü anlama, eleştirme ve araştırma becerilerine sahiptir. | 11, 5 | F |
Bilgiyi sorgulama, eleştirme, analiz etme ve bağımsız bir şekilde düşünme yeteneklerini geliştirir. | 11, 5 | F |
Fizyoloji alanındaki güncel araştırmaları ve gelişmeleri takip eder. | 11, 5 | F |
Farklı hastalıkların temel patolojik mekanizmalarını anlar ve altında yatan biyolojik süreçleri bilir. | 11, 5 | F |
Sunum hazırlama ve yapma becerilerini geliştirir. | 11, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları |
Dijital kaynaklar, online dersler, makaleler, web tabanlı simülasyonlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.
| | X | | | |
2 | Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | | X | | | |
3 | Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | | X | | | |
4 | Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular. | | | X | | |
5 | Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir. | | | | X | |
6 | Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir | | | | X | |
7 | Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir | | X | | | |
8 | Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır. | | | | X | |
9 | Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır. | | | X | | |
10 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | | X | | | |
11 | Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder. | | | | X | |
12 | Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir. | | | | X | |
13 | Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 6 | 17 | 102 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 186 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(186/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER | TFİY1250240 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoloji konusuyla ilgili güncel yayınların takip edildiği bu ders sayesinde öğrencilerin yeni bilimsel teknikleri öğrenmeleri ve güncel literatür bilgilerine hakim olmaları sağlanır |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vücudu oluşturan organ sistemleri üzerine detaylı bilgi edinmek (örneğin, kardiyovasküler sistem, sinir sistemi, solunum sistemi) ve bu sistemlerin işlevlerini bilir. | 11, 5 | F |
Temel fizyolojik süreçleri (solunum, dolaşım, sindirim, sinir iletimi, endokrin sistem vb.) anlamak ve bu süreçler arasındaki etkileşimleri kavrar | 11, 5 | F |
Fizyolojik adapte olma ve homeostaz konularını bilir. | 11, 5 | F |
Bilimsel literatürü anlama, eleştirme ve araştırma becerilerine sahiptir. | 11, 5 | F |
Bilgiyi sorgulama, eleştirme, analiz etme ve bağımsız bir şekilde düşünme yeteneklerini geliştirir. | 11, 5 | F |
Fizyoloji alanındaki güncel araştırmaları ve gelişmeleri takip eder. | 11, 5 | F |
Farklı hastalıkların temel patolojik mekanizmalarını anlar ve altında yatan biyolojik süreçleri bilir. | 11, 5 | F |
Sunum hazırlama ve yapma becerilerini geliştirir. | 11, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları |
Dijital kaynaklar, online dersler, makaleler, web tabanlı simülasyonlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.
| | X | | | |
2 | Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | | X | | | |
3 | Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | | X | | | |
4 | Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular. | | | X | | |
5 | Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir. | | | | X | |
6 | Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir | | | | X | |
7 | Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir | | X | | | |
8 | Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır. | | | | X | |
9 | Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır. | | | X | | |
10 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | | X | | | |
11 | Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder. | | | | X | |
12 | Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir. | | | | X | |
13 | Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 15/11/2023 - 16:49Son Güncelleme Tarihi: 15/11/2023 - 16:57